خودكشی پس از قتل همسر : مردی معتاد به شیشه، پس از كشتن همسرش به بهانه ارتباط ...



مردی معتاد به شیشه، پس از كشتن همسرش به بهانه ارتباط نامشروع، دست به خودكشی زد. او كه با خوردن ٢٠٠ قرص دچار مسمومیت شدید شده بود با حضور به موقع پلیس و انتقال به بیمارستان از مرگ حتمی نجات یافت.

متهم مردی ٢٧ ساله به نام سعید است كه شامگاه ١٦ اردیبهشت ٩٢ پس از ورود به خانه با همسرش درگیر شد و او را خفه كرد. او پس از آن با خوردن تعداد زیادی قرص دست به خودكشی زد اما پس از مسمومیت شدید، با پلیس تماس گرفت و آنها را از وقوع جنایت باخبر كرد. ماموران در همان ابتدای ورود به خانه متهم، با جسد همسر او كه آثار خفگی روی گردنش به وضوح دیده می‌شد، روبه‌رو شدند. آنها به سرعت با عوامل اورژانس تماس گرفتند و سعید را به بیمارستان منتقل كردند تا از مرگ حتمی نجات یابد.

 همزمان ماموران پزشكی قانونی بررسی جسد و صحنه جرم را آغاز كردند. تحقیقات نشان می‌داد مقتول پس از درگیری با متهم، به دست او خفه شده و به دلیل انسداد مجاری تنفس جان باخته است.

به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. متهم كه پس از بهبود شرایط جسمانی، مورد بازجویی قرار گرفته بود به قتل اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «من به روانگردان شیشه اعتیاد دارم. از مدتی قبل به همسرم زهرا – مقتول – مشكوك شده بودم. او مدام با تلفن صحبت می‌كرد. چند بار تماس‌هایش را چك كردم و مطمئن شدم با مردی دیگر دوست شده است. روز حادثه، او و پسر خردسالم به خانه مادرزنم رفته بودند و قرار بود شب دنبال‌شان بروم و برشان گردانم اما وقتی تنهایی برای انجام كاری به خانه خودمان برگشتم با زهرا روبه‌رو شدم.

او بچه را در خانه مادرش گذاشته و خودش تنهایی برگشته بود. خیلی عصبانی شدم كه به حرف من گوش نداده. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و من در یك لحظه كنترلم را از دست دادم و زهرا را خفه كردم. وقتی فهمیدم كشته شده تصمیم گرفتم خودم را هم بكشم. به خیابان ناصرخسرو رفتم و ٢٠٠ دانه قرص خریدم. آنها را یكجا خوردم اما پس از لحظاتی دچار مسمومیت شدیدی شدم. همان لحظه با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را گفتم. مامورها كه آمدند به بیمارستان منتقل شدم.»

با اعتراف سعید به قتل همسرش، كیفرخواست پرونده با موضوع اتهامی «قتل عمد» صادر و برای تعیین حكم به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی مقدم زهرا ارسال شد. صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده، پدر و مادر مقتول با تقاضای قصاص به استقبال داماد خود رفتند و به قضات گفتند: «زهرا زن پاكدامنی بود. او با هیچ مرد غریبه‌ای ارتباط نداشت. متهم به خاطر مصرف شیشه دچار توهم شده بود و شك نادرستش باعث كشته شدن دختر ما شد. تقاضای ما قصاص است.»

 پس از آنها اما پدر متهم به عنوان ولی قهری پسر مقتول – پدربزرگ كودك چهار ساله – اعلام رضایت كرد و گفت: «من از طرف نوه‌ام گذشت می‌كنم. اگر پدر بالای سر او باشد برای آینده‌اش بهتر است.»

پس از او نوبت به متهم رسید. او كه در تمام دقایق رسیدگی به پرونده، سكوت كرده بود پس از ایستادن پشت جایگاه نیز تنها چند جمله به زبان آورد و گفت: «اتهام قتل را قبول دارم، آن روز حالم بد بود.» وكیل او نیز با تاكید بر اختلال روانی متهم به قضات گفت: «پزشكی قانونی اختلال روانی متهم را تایید كرده است به همین دلیل درخواست صدور دستور مجدد بررسی سلامت روانی او را از قضات دارم.»

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و موافقت خود را با درخواست وكیل متهم اعلام كردند. قرار است به زودی متهم برای تعیین سلامت روانی به كمیسیون پنج نفره پزشكی قانونی اعزام شود.


 اخبار حوادث  - روزنامه اعتماد


ویدیو : خودكشی پس از قتل همسر