خودكشی دختر 22 ساله برای فرار از ازدواج اجباری : ختر 22 ساله ای كه خانواده‌اش ...


ختر 22 ساله ای كه خانواده‌اش او را به مردی بدل داده بودند، خود را حلق‌آویز كرد. خبرگزاری ایسنا: دختر 22 ساله افغان كه خانواده‌اش او را به مردی در منطقه «لال سرجنگل» در ولایت «غور» بدل داده بودند، خود را حلق‌آویز كرد.

 افسر پلیس شعبه جنایی این منطقه در گفت‌وگویی با آژانس خبری «پژواك افغانستان» اظهار داشت: این دختر كه «رقیه» نام داشته قبل از اینكه قرار ازدواج اجباری‌اش قطعی شود، حدود ساعت 10 صبح چهارشنبه گذشته در خانه، خود را حلق‌آویز كرد.

 این افسر پلیس افغان به نام «نذیر حسین» تاكید كرد:‌ یك گروه تجسس برای بررسی دقیق‌تر این پرونده خودكشی به محل حادثه اعزام شده‌اند واین سومین دختری است كه ظرف یك ماه گذشته در این منطقه خودكشی كرده است.

نذیرحسین گفت: رقیه قرار بود به اجبار با مردی ازدواج كند كه خواهر او با برادر رقیه ازدواج كرده بود كه اصطلاحا در خانواده‌های افغان به این مبادله اجباری «بدل دادن» می‌گویند و عده زیادی از دختران و زنان افغان قربانی این ازدواج مبادله‌ای می‌شوند.

این ازدواج برخلاف خواسته قربانی ترتیب داده می‌شود،‌ بیشتر دخترانی كه قربانی این رسم می‌شوند، خودكشی می‌كنند اما در برخی موارد آنهایی هم كه از این سرنوشت سرباز می‌زنند، توسط خانواده‌ خودشان به قتل می‌رساند.      


ویدیو : خودكشی دختر 22 ساله برای فرار از ازدواج اجباری