خودروی پرنده سرانجام ساخته شد : مثل این که وسایل نقلیه تخیلی فیلم های جیمزباند ...


مثل این که وسایل نقلیه تخیلی فیلم های جیمزباند کم کم وارد خیابان ها می شوند و سازندگان فیلم های علمی– تخیلی باید به دنبال خیالات جدیدتری باشند. هفت صبح: مثل این که وسایل نقلیه تخیلی فیلم های جیمزباند کم کم وارد خیابان ها می شوند و سازندگان فیلم های علمی– تخیلی باید به دنبال خیالات جدیدتری باشند. جدیدترین آنها خوردویی است که قابلیت تبدیل به هواپیمای دونفره را دارد یا به عبارتی مبدل ترافوگیا، هواپیمایی با قابلیت حمل دو سرنشین است که با فشار یک دکمه تبدیل به خودرو می شود. این مدل قرار است ماه آینده پرواز کند و تا یک سال دیگر در نمایشگاه ها جای بگیرد.

خودروی پرنده , سریعترین خودروی الکتریکی جهان ساخته می شود , سریع ترین خودروی الکتریکی دنیا ساخته می شود

کارل دیتریج، رییس ترافوگیا، شرکت سازنده این خودرو می گوید:«این خودرو مانند یک مبدل کوچک است. این اولین طرح کامل واقعی است که در آن بال ها به طور خودکار جمع می شوند و تمام قطعات در یک خودرو جای گرفته اند. فقط کافیست بال ها باز شوند؛ به همین دلیل تغییر حالت از پرواز به رانندگی 15 ثانیه بیشتر طول نمی کشد.»

او در مورد اقتصادی بودن این خودروی پرنده دلایل بسیاری دارد. خودروی جدید قرار است امکان تعاملات درون شهری سریع تری را فراهم کند، در یک گاراژ معمولی جا شود (که به معنای حذف هزینه آشیانه هواپیماست) و با سوخت بنزین بدون سرب کار کند.

این مدل مبدل که در کارگاه کوچک ترافوگیا واقع در ووبرن ماساچوست به دست گروهی از مهندسان جوان تازه کار ام.آی.تی و ناسا ساخته شده، موتوری به قدرت یکصد اسب بخار دارد که هم چرخ ها و هم پروانه هواپیما را به حرکت درمی آورد. درست است که این خودروی پرنده می تواند با بال های باز و پروانه ای گردانش از هر فرودگاهی بلند شود،  اما نمی تواند از روی جاده ها بلند شود قیمت این خودرو 279 هزار دلار در حدود قیمت یک خودروی فراری است.


ویدیو : خودروی پرنده سرانجام ساخته شد