خودرویی که نصف می شود! +عکس : کارخانه سوئیسی رینسپید عادت دارد هر چند وقت یک ...


کارخانه سوئیسی رینسپید عادت دارد هر چند وقت یک بار با رونمایی از یک مدل مفهومی عجیب و غریب همه را غافلگیر کند؛ البته این مدل‌ها معمولا در حد یک کانسپت باقی می‌مانند و به طور انبوه تولید نمی‌شوند.




مجله تخت گاز: کارخانه سوئیسی رینسپید عادت دارد هر چند وقت یک بار با رونمایی از یک مدل مفهومی عجیب و غریب همه را غافلگیر کند؛ البته این مدل‌ها معمولا در حد یک کانسپت باقی می‌مانند و به طور انبوه تولید نمی‌شوند. هر سال اوج خلاقیت رینسپید را می‌توان در نمایشگاه اتومبیل ژنو دید که در خانه همین شرکت خودروسازی برگزار می‌شود. همیشه در میان ماشین‌های عجیب و غریبی که به این شو ماشین می‌آیند یکی از شگفت‌انگیز‌ترین‌ها را رینسپید با خودش می‌آورد.

قراردادهای خودرویی محکم‌تر می‌شود , خانم ها چه خودرویی عصرخودرو , چه خودرویی را قسطی بخریم؟

مدل‌های مفهومی رینسپید تنها حاصل یک ایده‌پردازی و خلاقیت محض هستند و علی رغم طراحی و تکنولوژی متفاوتشان نمی‌توانند به یک پیشرفت در صنعت خودروسازی بدل شوند. با این حال ایده‌های بکری که به تولید این ماشین‌ها بدل می‌شود را نمی‌توان دست کم گرفت. امسال هم رینسپید حضور پر سر و صدایی در ژنو داشت که یکی از مهمترین نمایشگاه‌های دنیای اتومبیل است. آن ها مدل مفهومی "داک پلاس گو" را با خودشان به این نمایشگاه آوردند. رینسپید محصول جدیدش را اینطور توصیف کرد: "ماشینی که یک کوله‌پشتی همراه خودش دارد!" با هم نگاهی به داک پلاس گو می‌اندازیم.

کوچه نجات، فرهنگ خودرویی برای حیات انسان , رهنگ خودرویی , تبلیغات خودرویی

   وزن اضافه را  در خانه بگذارید

محصول جدید رینسپید یک ماشین جمع‌جور الکتریکی است و البته هوشمند ولی این کارخانه تلاش کرده است نقطه ضعف ماشین‌های کوچک الکتریکی که برای رفت و آمد در شهر ساخته می‌شوند را در این یکی برطرف کند، آن هم با استفاده از یک صندوق عقب عجیب و غریب که البته از ماشین جداست و برای خودش چرخ دارد. طرح اولیه این ماشین و قسمتی که به دنبال خودش می‌کشد را "پیتر کاگی" و همکارانش در کارخانه 4‌ای‌آرسی رونمایی کردند. با این که ابعادش بسیار کوچک است اما ایده طراحی آن را از شکل و شمایل ماشین‌های سنگین قدیمی و اصطلاحا کلاسیک الگو گرفته‌اند.

مصوبه خودرویی , خودرویی که با ده میلیون می توانید بخرید , رابطه برند خودرویی مزدا با اهورا مزدا

کوله پشتی یا صندوق عقب متحرک داک پلاس گو را می‌شود از آن‌جا جدا کرد و فقط در مواقع نیاز آن را به ماشین افزود. این کوله پشتی برای مواقعی است که به مسافرت یا خرید می‌روید و فضای ماشین به تنهایی جوابگوی وسایل زیاد شما نیست. ولی چرا این قسمت را جدا از ماشین طراحی کرده‌اند و آن را مانند یک صندوق عقب یکپارچه به ماشین اضافه نکردند؟ شاید بهترین توضیح این باشد که در ماشینی الکتریکی مثل این کمتر به فضای اضافی نیاز پیدا می‌کنیم و اگر این ماشین بخواهد یک صندوق عقب داشته باشد باید همیشه وزن اضافه‌ای را به دنبال خودش بکشد.

   کوله پشتی سفری

 در ماشین‌های الکتریکی که هنوز به توانایی ماشین‌های بنزینی نرسیده‌اند وزن اضافه‌تر قابلیت‌های ماشین را بسیار پایین می‌آورد. ضمنا این ماشین برای شهر طراحی شده است و تا حد ممکن باید کوچک و جمع و جور باشد. آن طور که مسئولان رینسپید توضیح دادند، کوله پشتی این ماشین برای مواقعی است که می‌خواهید به مسافرت یا پیک‌نیک بروید یا وقتی می‌خواهید به اسکی بروید و جایی برای چوب‌های اسکی‌تان ندارید.

رابطه برند خودرویی مزدا با اهورامزدا , خودرو گل چگونه خودرویی است؟ , چه خودرویی بخریم، که راحت تر بفروشیم؟

 یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که "داک پلاس گو" دارد طولانی‌تر بودن عمر باتریش در مقایسه با دیگر  الکتریکی‌ها است. این قابلیت در این ماشین تعبیه شده است که اگر لازم بود یک موتور درون سوز هم به آن اضافه شود. در کوله پشتی داک پلاس گو علاوه بر فضای اضافی جایی برای افزودن باتری هم وجود دارد. باتری‌های درون کوله به موتور متصل می‌شوند ضمنا می‌شود آن ها را تعویض کرد و از باتری‌هایی با ظرفیت‌ مختلف استفاده کرد.
 
چه خودرویی می توان خرید , قراردادهای خارجی خودرویی , دویل خودرویی کلینتون و ترامپ

زیر کوله پشتی این موجود عجیب و غریب سه چرخ وجود دارد؛ دو چرخ بزرگ‌تر که عقب‌تر هستند و یک چرخ کوچک که جلوتر و بین آن دو است. چرخ کوچک می‌تواند 360 درجه بچرخد و به این ترتیب کوله‌پشتی به راحتی با تغییر مسیر دنبال ماشین کشیده می‌شود. در مواقعی که ماشین کار می‌کند و حتی زمانی که خاموش باشد باتری‌های درون کوله‌پشتی الکتریسیته را به باتری اصلی منتقل می‌کنند و موتور هیچ وقت از آن ها برق نمی‌گیرد.  علاوه بر این که ایده ساخت این ماشین هوشمندانه بوده است، "ریندرنخت" مدیرعامل رینسپید معتقد است مهندسان این کارخانه موفق‌ شده‌اند این ایده را به خوبی پیاده کنند. این ماشین کلکسیونی از آخرین دستاوردهای دنیای خودرو و تکنولوژی است. سیستم های جهت یاب و تحلیل گر این ماشین بسیار نوآورانه ساخته شده‌اند. سنسورهایش همه محیط اطراف را آنالیز می‌کنند و نحوه عملکرد ماشین را حتی با آب و هوا تطبیق می‌دهند.

مجتمع خودرویی البرز تهران , مجتمع خودرویی البرز , بررسی رنو کویید ، خودرویی برای ارزان پسندها

ظاهر نقره‌ای‌ "داک پلاس گو" که براق و کریستالی است در نگاه اول چشم را نوازش می دهد. چرخ‌های این ماشین با پوشش نقره‌ای و چفت‌های قرمزی که دارد آن را هرچه فضایی‌تر می‌کنند، البته دلیل اصلی غیر عادی بودن این لاستیک‌ها امکانات و سنسورهایی است که در آن ها جاسازی شده‌اند. این ماشین با اتصال به اینترنت می‌تواند علاوه بر اطلاعات ترافیکی، پیش‌بینی وضع هوا و مکان‌یابی، ای میل‌ها و شبکه‌های اجتماعی شما را هم در حین رانندگی برایتان بخواند. ضمنا می‌توانید با مشخص کردن مبدا و مقصد و تایید مسیر پیشنهادی ماشین اجازه بدهید برای مدتی او به جای شما رانندگی کند و با خیال راحت استراحت کنید. یکی دیگر از نکاتی که سران رینسپید روی آن تاکید زیادی کردند پاک بودن "داک پلاس گو" بود. ماشین‌های الکتریکی معمولا آلودگی نزدیک به صفر درصد تولید می‌کنند ولی این عدد در محصول رینسپید واقعا نزدیک به صفر است؛ یعنی چیزی در حدود 1 صدم درصد.  باید گفت که طراحی داخلی ماشین حتی بسیار زیباتر از طراحی بدنه‌اش است. ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی درون ماشین را بسیار زیبا و دلپذیر کرده است. سیستم تهویه مطبوع ماشین هم حرف ندارد. در زمستان ماشین و صندلی‌ها را به خوبی گرم می‌کند در تابستان هم درون ماشین نسبت به بیرون دنیای دیگری است. طراحی سیستم تهویه این ماشین را به "ابرشپاخر"، یک متخصص چیره‌دست آلمانی سپرده بودند.

لامبورگینی خودرویی با موتور فیبر کربن را تا سال 2021 وارد بازار می کند , قیمت خودرویی ساندرو , چه خودرویی جایگزین پراید میشود تصاویر

   فرماندهی موبایل‌ها

صندلی‌های ماشین نرم است و تودوزی زیبایی هم دارد. رینسپید برای این قسمت‌ها از کارخانه "گانسلن اند ولتر" کمک گرفته است که تخصصشان در همین زمینه است. یکی از مهندسان این کارخانه قسمت‌های داخلی ماشین را برای رینسپید طراحی و اجرا کرده است. اگرچه قسمت‌هایی از جلو داشبورد از جنس پلاستیک هستند ولی همه چیز آنقدر ظریف ساخته شده که انگار دست‌ساز است. سقف ماشین که نقش‌های زیبایی دارد شفاف ساخته شده و می‌شود از بالا بیرون را دید. یک مانیتور سی سانتی‌متری تصویر بیرون و تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما از این راه می‌توانید با سیستم هوشمند ماشین ارتباط برقرار کنید، با آن حرف بزنید و چیزهای مختلفی بخواهید. سیستم پخش و چند رسانه ای ماشین هم از همین مانیتور کنترل می‌شود.

خرید ال 90 پارس خودرویی , خودرویی با امکانات یک خانه تصاویر , تندر e2 90 پارس خودرویی

 سیستم هوشمند ماشین از آخرین تکنولوژی‌ گوشی‌های موبایل هوشمند یا اصطلاحا "اسمارت فون"ها بهره می‌برد. به این وسیله شما می‌توانید خیلی راحت جایی که می‌خواهید به آن بروید را پیدا کنید، ماشین‌تان را پارک کنید و از وضعیت ترافیکی مطلع شوید. حتی می‌توانید این مانیتور را در اختیار کودکتان بگذارید تا بازی کند و سرش گرم باشد! در این مانیتور می‌توانید تصویر چهار دوربین را ببینید که روی بدنه ماشین نصب شده‌اند و به ویژه موقع پارک کردن خیلی به شما کمک می‌کنند. البته وقتی کوله‌پشتی ماشین همراهتان باشد دوربین‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت.  رینسپید با همکاری کارخانه آلمانی-ژاپنی "تاکاتا" توانست چند تکنولوژی پیشرفته را به این ماشین اضافه کند. یکی از مهمترین آن ها تکنولوژی وکیوم بود که به این طریق توانستند حجم سیستم کیسه‌هوا ماشین را تا حد زیادی پایین بیاورند.  ولی فقط این نیست. برای ساخت "داک پلاس گو" ، رینسپید از 4 گوشه جهان، از هر کجا که می‌توانست کمک گرفت. مثلا قسمت‌هایی از ماشین به خصوص فریم درها را کارخانه "ووئستالپاین" از کشور استرالیا برای آن ها تولید کرد که وزن بسیار سبکی دارد. رفانک ریندرنخت، مدیر رینسپید گفت: "بله درست است. ما برای ساخت این ماشین مدت‌ها با مهندسان مختلف از سرتاسر جهان مذاکره و مشورت کرده‌ایم. ریندرنخت در جواب کسانی که گفتند این ماشین هم مثل ایده‌های پیشین رینسپید هیچ وقت به تولید انبوه نمی‌رسد گفت: "از کجا معلوم؟!"


ویدیو : خودرویی که نصف می شود! +عکس