خواهران ثروتمند، سارق طلافروشی از آب درآمدند : کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ ...



چگونه ثروتمند شویم , سارق , ثروتمند

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دو خواهری را که با شیوه «کش‌روی» از طلافروشان 14 شهر و 17 محله تهران سرقت کرده بودند را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا ، در پی وقوع سرقت‌های مشابه از طلافروشی‌های سطح شهر تهران توسط تعدادی از سارقان زن که به بهانه خرید طلا و جواهرات در فرصتی مناسب اقدام به «کش‌روی طلا و جواهرات» می‌کردند، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت طلا به شیوه کش‌روی» کارآگاهان اداره هفدهم با شناسایی و مراجعه به محل‌های سرقت اقدام به بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها و انجام تحقیقات از مالباختگان (صاحبان طلافروشی) کردند.

نتایج بدست آمده از تحقیقات و بازبینی دوربین‌های مداربسته بانکی نشان داد که دو خانم که در بیشتر موارد خانم جوان دیگری نیز به همراهشان حضور داشته به بهانه خرید سرویس طلا و .... با مراجعه به طلافروشی‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات به ویژه سرویس‌های طلا کرده و پس از انجام سرقت و به بهانه این که سرویس یا طلای مورد نظر را پسند نکرده‌اند از مغازه خارج و صاحبان طلافروشی (مالباخته) نیز تنها پس از سرقت و در زمان قراردادن طلا و جواهرات داخل ویترین متوجه سرقت طلا و جواهرات توسط آنان می‌شدند.

تعدادی از مالباختگان با مراجعه به اداره هفدهم و در مورد نحوه سرقت طلا و جواهرات در اظهارات مشابه عنوان داشتند که سرقت‌ها توسط دو خانم انجام شده است و یکی از مالباختگان درباره سرقت بیش از 300 گرم طلا به کارآگاهان گفت که دو خانم به مغازه وارد شده و اعلام کردند که قصد خرید طلای زیادی دارند و به مدت 45 دقیقه داخل مغازه در حال امتحان کردن طلاها بودند که پس از این مدت به بهانه پسند نکردن طلاها از مغازه خارج شدند و زمانی که قصد قراردادن طلاها داخل ویترین را داشتم، متوجه شدم که آنان به صورت ماهرانه‌ای یک دسته النگو را سرقت کرده‌اند.

مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه به کارآگاهان گفت که یک دختر جوان مانتویی به همراه خانم میانسال و به بهانه خرید یک سرویس طلا وارد مغازه شده و سرویس‌های طلای مختلفی را از من دریافت کرده تا مشاهده کنند. اما پس از مدتی و به بهانه این که هیچ کدام از سرویس‌های طلا را پسند نکرده‌اند از مغازه خارج شده و پس از خروج آنان متوجه سرقت یک سرویس کامل طلا شدم که با مراجعه به دوربین مداربسته نصب شده در مغازه متوجه شدم که این دو خانم در فرصت مناسب و به صورت ماهرانه‌ای اقدام به سرقت این سرویس کرده‌اند.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی یکی از سارقان به نام «مهری» موفق به شناسایی مخفی‌گاه وی در شهرستان ورامین شده و «مهری» را دستگیر و به اداره هفدهم منتقل کردند که با دستگیری «مهری» و در شرایطی که قصد داشت تا منکر هرگونه ارتکاب سرقتی شود اما با وجود تصاویر بدست آمده از متهم در صحنه سرقت از داخل طلافروشی‌ها به ناچار لب به اعتراف گشود و یک مادر و دختر به اسامی «پوران» 60 ساله و «هما» 25 ساله را به عنوان همدستان خود معرفی کرد.

با شناسایی هویت پوران و هما، کارآگاهان با شناسایی مخفی‌گاه آنان در شهرستان کرج با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان رفته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهمان پس از دستگیری «مهری» از این شهرستان متواری شده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه دیگر کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی و در تحقیقات خود در سایر شهرها و استان‌های کشور، اطلاع پیدا کردند که این مادر و دختر حداکثر به مدت یک هفته در یک شهر اقدام به سرقت کرده و پس از این مدت شهر و استان دیگری را برای سرقت‌هایشان امتحان می‌کنند.

با توجه به بلامکان بودن متهمان، کارآگاهان با انجام تحقیقات موفق به شناسایی مخفیگاه «هما» در شهرستان کرج منطقه شاهین‌ویلا شده و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار داده و سرانجام موفق به دستگیری «هما» شدند اما مادر وی (پوران و متهم اصلی پرونده) همچنان متواری بود.

با دستگیری دو عضو گروه سارقان طلافروشی‌های سطح کشور به شیوه «کش‌روی» تصویر بدون پوشش «مهری» و «هما» با اخذ دستور از بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران، از سوی رسانه‌ها منتشر شد که ده‌ها مالباخته‌ای که موفق به شناسایی دو عضو دستگیر شده این گروه از سارقان طلافروشی‌ها شده و تمامی آنان نیز تصاویر صحنه‌های سرقت طلافروشی‌های خود را در اختیار داشتند، از اقصی نقاط کشور به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و نسبت به پیگیری شکایات خود اقدام کنند.

با مراجعه مالباختگان، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ جدید از شهرها و مناطق مختلف کشور به ویژه در استان‌های شمالی، غربی و مرکزی کشور شدند که تجمیع پرونده‌ها در اداره هفدهم نشان داد که متهمان در شهرهای مختلف کشور از قبیل قم، ورامین، جهرم، اصفهان، تبریز، بابلسر، مشهد، شاهین‌شهر، اسلامشهر، خوزستان، ارومیه، چالوس، شهر جدید پردیس، شهریار و همچنین مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله خیابان مختاری، اقدسیه، دارآباد، نازی‌آباد، پاسداران، رسالت، خیابان کرمان، خیابان شریعتی، شهرری، پیروزی، خیابان گلبرگ، صادقیه، امیرآباد، نیاوران، مشیریه، مرزداران و .... اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم متواری پرونده (پوران) به همراه خواهر کوچکتر خود به نام «سمیه» 30 ساله مجددا سرقت‌های خود از طلافروشی‌ها را از سر گرفته و به همان شیوه و شگرد (کش روی) اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها می‌کردند، یکی از کسبه پاساژ بزرگ افسریه واقع در 20 متری افسریه با مراجعه به مأمور گشت کلانتری 156 افسریه به آنها اعلام کرد که سال گذشته دو خانم با مراجعه به مغازه طلافروشی وی اقدام به سرقت یک دسته النگو به وزن تقریبی 750 گرم از داخل ویترین او کرده و در حال حاضر و به صورت کاملا اتفاقی یکی از آن دو را داخل یکی از مغازه‌های طلافروشی داخل پاساژ شناسایی کرده است.

با توجه به اظهارات مالباخته، مأموران کلانتری با راهنمایی این شخص (مالباخته) موفق به دستگیری دو خانم به جرم سرقت از طلافروشی شدند و در حالی که این دو خانم در حین انتقال به کلانتری تلاش داشتند تا با پرداخت رشوه سه میلیون تومانی به مأموران مانع از انتقال خود به کلانتری شوند، اما پس از انتقال به کلانتری و به عنوان متهمان تحت تعقیب اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد شناسایی قرار گرفتند.

با شناسایی هویت پوران و سمیه به عنوان متهمان تحت تعقیب اداره هفدهم، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و هر دو متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند و با توجه به دلایل و مدارک موجود بویژه ده‌ها حلقه فیلم صحنه‌های سرقت، هر دو خواهر به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از طلافروشی‌های مناطق مختلف شهر تهران و دیگر شهرهای کشور اعتراف کردند و سمیه در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت که من از طریق پرسیدن سؤال در مورد قیمت طلا سعی می‌کردم تا مانع از توجه صاحب طلافروشی فروشی به پوران بشوم و پوران نیز در یک لحظه و با استفاده از غفلت طلافروشی، دسته‌ای از طلاها را از داخل ویترین برداشته و در زیر چادر خود مخفی می‌کرد و پس از دقایقی هر دو نفر از طلافروشی خارج می‌شدیم و پوران نیز در اظهارات مشابه به سرقت از طلافروشی‌ها و نقش خود در سرقت طلا و جواهرات اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 4 تهران با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته در طول رسیدگی به این پرونده و گستردگی اقدامات متهم اصلی پرونده در سرقت از طلافروشی‌های سطح کشور و احتمال افزایش بیش از پیش تعداد مالبختگان دستور انتشار تصویر متهم اصلی پرونده و خواهرش را صادر کرد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه یا با شماره تلفن 51055517 و 51055390 در ساعت اداری تماس بگیرند.... / ایسنا


ویدیو : خواهران ثروتمند، سارق طلافروشی از آب درآمدند