خلیلی: پرسپولیس تیم کاملی نیست! : محسن خلیلی، مهاجم سابق پرسپولیس که از سایپا ...


محسن خلیلی، مهاجم سابق پرسپولیس که از سایپا به‌این تیم آمد می‌گوید بازی پرسپولیس مقابل سایپا بازی جذابی خواهد بود. او همچنین درباره نقاط ضعف و قوت پرسپولیس نکته‌های جالبی را بیان کرد. روزنامه قانون: یکی از بازی‌های جذاب لیگ برتر در هفته 21 لیگ برتر رقابت تیم‌های پرسپولیس و سایپاست. پرسپولیسی‌ها در شرایطی جایگاه سوم جدول را به خودشان اختصاص داده اند که تنها یک امتیاز اختلاف با تیم‌های چهارم و پنجم جدول دارند و سایپایی‌ها در‌این بازی به دنبال جبران‌این یک امتیاز و رسیدن به رتبه فعلی پرسپولیسی‌ها هستند.پرسپولیس که اندیشه قهرمانی را در سر می‌پروراند‌این روزها بیشتر از همیشه خودش را به صدر جدول نزدیک می‌بیند و حتی اگر بتواند در مصاف با سایپا پیروز از میدان خارج شود با نتایج دیگر بازی‌ها ممكن است بر رتبه نخست جدول رده بندی تکیه بزند. البته سرخ‌ها در صورت پیروزی می‌توانند به صورت قطعی صدرنشین یک روزه لیگ برتر باشند و با توجه به جدال سخت استقلال تهران و استقلال خوزستان با تیم‌های گسترش فولاد و صبای قم، می‌توان احتمال صدرنشینی سرخ‌ها را در‌این بازی زیاد دانست  البته تمام‌این احتمالات نیازمند پیروزی سرخ‌ها در بازی برابر سایپاست.

از سوی دیگر، سایپایی‌ها که چراغ خاموش خودشان را به رتبه‌پنجم جدول رسانده اند رویای کسب سهمیه آسیایی و حتی رتبه‌های اول تا سوم جدول را در سر می‌پرورانند و به‌این سادگی‌ها به تیم برانکو بباز نیستند و‌این موضوع می‌تواند جذابیت‌های‌این بازی را چند برابر کند.

طارمی‌غایب بزرگ برانکو

مهدی طارمی‌در بازی برابر فولاد خوزستان از داور بازی کارت زرد دریافت کرد تا برای بازی امروز یکی از بزرگ‌ترین غایبان زمین لقب بگیرد. او که در دو بازی گذشته زوج خوبی را با علی علیپور تشکیل داده بود به احتمال فراوان جای خود را به جری بن سون که محبوبیت خاصی به واسطه گل زدن در دربی به استقلال دارد خواهد داد.به غیر از طارمی، رضا خالقی فر مصدوم است و احتمال حضورش در‌این بازی بسیار کم به نظر می‌رسد.

در سوی مقابل سایپایی‌ها محرومی‌برای‌این بازی ندارند و خبری از مصدومان احتمالی هم از اردوی‌این تیم به بیرون درز نکرده است.

  سوشا به دروازه برمی‌گردد؟!

بالاخره قاضی پرونده سوشا مکانی در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور‌این بازیکن را در بازی‌های پرسپولیس بلامانع دانست که همین اتفاق و عملکرد نه چندان دلچسب الکساندر لوبانف در قفس توری سرخ‌ها‌این شایعه را بر سر زبان‌ها انداخته که برانکو در‌این بازی از دروازه بان محبوبش استفاده خواهد کرد.

البته برخی اعتقاد دارند حضور سوشای بدون تمرکز در‌این بازی حساس برای پرسپولیس یک نقطه ضعف به حساب می‌آید و برانکو با‌این تصمیم پرسپولیس را فدای بازگشت دوباره سوشا مکانی به میادین خواهد کرد. در هر صورت تا شروع بازی کسی متوجه نخواهد شد که برانکو چه برنامه‌ای برای شماره یک پرسپولیس دارد.

  ورزشگاه آزادی پر می‌شود؟

پس از کش و قوس‌های فراوانی که در خصوص انتخاب محل بازی سایپا- پرسپولیس وجود داشت، تیم‌ها به‌این نتیجه رسیدند که در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر بروند. با توجه به شرایط جدول و برگزاری‌این بازی در روز پنجشنبه هیچ بعید نیست که ورزشگاه آزادی را پرسپولیسی‌ها به تسخیر خود درآورند. البته تنها مشکل موجود عدم رایگان شدن طبقه دوم ورزشگاه برای هواداران پرسپولیس است که باید دید چه قدر در استقبال تماشاگران تاثیر خواهد داشت

خیلی به طارمی‌متکی هستیم

محسن خلیلی، مهاجم سابق پرسپولیس که از سایپا به‌این تیم آمد می‌گوید بازی پرسپولیس مقابل سایپا بازی جذابی خواهد بود. او همچنین درباره نقاط ضعف و قوت پرسپولیس نکته‌های جالبی را بیان کرد.

  سایپا - پرسپولیس؛ بازی تیم‌های سابق تان. فکر می‌کنید دیدار خوبی باشد؟

بله، من فکر می‌کنم الان می‌توان گفت که مصاف بالانشینان جدول رده بندی و بازی سختی برای دو تیم است. به نظرم‌این بازی تلفیقی از نیروی جوانی در مقابل تجربه است و دو مربی مقابل هم قرار می‌گیرند که تفکرات خاص خودشان را دارند و در واقع کهنه کار هستند. برانکو و جلالی در طول فصل تلاش کرده‌اند بهتر و بهتر شوند و‌این نشان می‌دهد به خوبی به تیم شان مسلط هستند.

  بازی را از نظر فنی چطور می‌بینید؟

به نظر من چون دو تیم روی زمین بازی می‌کنند، بازی جذابی را خواهیم دید.

  مهدی طارمی‌هم در‌این دیدار غایب است، فکر می‌کنید بن سون بتواند جای خالی او را پر کند؟

یک نکته منفی و یک نکته مثبت درباره پرسپولیس وجود دارد؛ نکته منفی‌اینکه‌این تیم به شدت به طارمی‌وابسته شده و حتی وقتی نتیجه لازم را گرفته اند بن سون را جایگزین او نمی‌کنند. آخرین باری که بن سون 90 دقیقه بازی کرده گل 3 امتیازی زده بنابراین او می‌تواند جایگزین خوبی برای طارمی‌باشد در مقابل اما علیپور بازیکنی است که برانکو او را در شرایط بازی نگه داشته و خیلی هم خوب به تیم کمک می‌کند. نکته مثبت‌اینکه‌هافبک‌های کناری طارمی‌یعنی عالیشاه و علیپور به اندازه کافی موقعیت خوب در بازی‌ها گیرشان می‌آید و اگر از‌این موقعیت‌ها استفاده کنند می‌توانند خلأ طارمی‌را جبران کنند. واقعا نمی‌دانم چرا برانکو، بن سون را در شرایط بازی نگه ‌نمی‌دارد.

  نکته مهمی‌که درباره پرسپولیس وجود دارد‌این است که‌این تیم موقعیت‌های فراوانی را هدر می‌دهد. شاید‌این موضوع به خاطر نتیجه گرفتن به چشم نمی‌آید.

اتفاقا خیلی هم به چشم می‌آید و باعث افسوس هواداران و بازیکنان‌این تیم شده است. بازیکنان پرسپولیس نباید فراموش کنند که بردن یک برهیچ  خیلی خطرناک است و ممکن است بازی به نفع حریف برگردد یا حریف از یکی از موقعیت‌هایش استفاده و بازی را مساوی کند، بنابراین باید تمرکز کنند که نتیجه لازم را بگیرند. پرسپولیس تیم کاملی نیست ولی در شرایط فعلی به واسطه حضور تماشاگران به حریف فشار می‌آورند و گل می‌زنند ولی در مقابل موقعیت‌های گل زیادی را هم به حریف می‌دهند که با برد به چشم نمی‌آید ولی مربیان نباید از آن غافل شوند.

  اگر غافل شوند اساسا زمانی برای جبران ندارند.

دقیقا، اگر یک بازی نتیجه را واگذار کنند دیگر ممکن است نتوانند به جمع بالانشینان برگردند، نباید فراموش کرد که آن‌ها دیگر مثل نیم فصل اول فرصتی ندارند که از رتبه 16 جدول به رتبه سوم بیایند.

  هواداران‌این تیم هم استقبال فوق العاده‌ای از بازی‌های پرسپولیس کرده اند.

شخصا به عنوان یک بازیکن سابق و هوادار فعلی از همه تماشاگران ممنونم که باعث دلگرمی‌بازیکنان جوان‌این تیم می‌شوند. من‌این حس را درک می‌کنم و می‌دانم که وقتی هوادار بیشتری به ورزشگاه می‌آید بازیکنان می‌خواهند بهترین بازی خودشان را ارائه دهند.

  فکر می‌کنید رایگان شدن بلیت‌های بازی، نقش یک مسکن را دارد یا می‌تواند‌این مشکل را حل کند.

موضوع اصلی‌این است که رایگان شدن فقط مربوط به طبقه دوم است ولی ما می‌بینیم که طبقه اول هم پر می‌شود بنابراین نمی‌توان گفت صرفا رایگان شدن به حضور پرشور هواداران کمک می‌کند، به نظر من بازی جذاب و زیبای پرسپولیس هم به‌این موضوع کمک فراوانی می‌کند، تماشاگر دوست دارد بیاید و بازی‌های جذابی ببیند. در نیم فصل اول پرسپولیس نتیجه نمی‌گرفت و نمی‌توانست از هواداران انتظار داشته باشد که با‌این شرایط به ورزشگاه بیایند و با اعصاب خراب به خانه بروند ولی الان نتیجه می‌گیرد و تماشاگر هم راغب است که بیاید و تیم محبوبش را تشویق کند.


ویدیو : خلیلی: پرسپولیس تیم کاملی نیست!