خلاقانه ترین ایده های تبلیغاتی در سال 2010 : تبلیغات برای مایع شستشوی بدن مردان ...


تبلیغات برای مایع شستشوی بدن مردان محصول قدیمی Protector and Gamble از جمله خلاقانه ترین ایده های تبلیغاتی در سال 2010 به شمار می رود. به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت Fax Viewer، گاهی اوقات، کمی خلاقیت یک محصول قدیمی را تبدیل به یک کالای جدید می کند.

زنده کردن یک کالای قدیمی
این دقیقا همان چیزی است که در مورد یک برند قدیمی اتفاق افتاد. شرکت Protector & Gamble با هفتاد و سال سابقه از " ایساییا مصطفی " بازیگر بزرگ آمریکایی برای تبلیغات جدید خود استفاده کرد. این کمپین با این شعار راه اندازی شد: " همسر شما نیز می تواند چنین باشد " و این کار نتیجه داد. تبلیغات رسانه ای برای این برند یک میلیارد و دویست میلیون دلار درآمد در پی داشت. این محصول قدیمی بیشترین فروش در میان تمام محصولات مشابه آمریکایی را به دست آورد.

نتیجه بزرگ ایده ای کوچک
کمی هوشیاری و خلاقیت می تواند زمینه مساعد برای رشد یک ایده کوچک را فراهم کند. در این خصوص می توان به خودروهای فوق العاده کوچک و فشرده جدید اشاره کرد. بودجه زیادی به اتوموبیلهای جدید شرکتهای نیسان و تویوتا اختصاص داده نشد، اما تبلیغات بر علیه استفاده بیش از حد و احمقانه از اتومبیلهای بسیار بزرگ در رسانه های اجتماعی باعث شد تا جرقه خرید خودروهای کوچک و فشرده در ذهن مردم ایجاد شود. به عبارت دیگر، هیچ ضرورتی برای استفاده از اتومبیلهای فوق العاده بزرگ وجود ندارد، بلکه یک خودروی بسیار کوچک و در نتیجه تلاش برای حفظ محیط زیست انتخابی هوشمندانه و مطلوب به نظر می رسد.

تبلیغ برای جامعه بزرگ غیر حرفه ای ها
پوما یک شرکت تولید کننده کفش و لباس ورزشی اقدامی مشابه بر علیه رقبای بزرگتری نظیر نایک و آدیداس انجام داد. این شرکت با درک عدم تمایل آمریکایی ها به مسابقات ورزشی بزرگ و جهانی، یک کمپین جدید با هدف ورزشکاران غیر حرفه ای راه اندازی کرد. آنها یک سری مردم عادی بودند که فقط برای لذت و سرگرمی فوتبال بازی کرده یا وقت خود را با پینگ پنگ و بازی های دیگر می گذراندند. به این ترتیب، پوما ایده بزرگ خود را به عده زیادی از مردم آمریکا تحمیل کرد.

تبلیغ مناسب در جای مناسب
بهترین ایده ها معمولا بسیار ساده به نظر می رسند. وجود دغدغه حمل مناسب بار در ذهن مسافران در مسافرتهای هوایی شرکت بی ام و را تشویق کرد تا یک کمپین بزرگ بازاریابی برای خودروهای کوچک مینی خود راه اندازی کند. پخش این آگهی ها در فرودگاه چنین چیزی را تلقین می کرد که چمدانهای مسافران در یکی از این خودروهای کوچک حمل خواهد شد. این هوشمندی اطمینان از حمل سالم بار و جلب توجه افراد حین انتظار برای دریافت چمدانها را به همراه دارد.   منبع : ام بی ای نیوز


ویدیو : خلاقانه ترین ایده های تبلیغاتی در سال 2010