خط و نشان سخنگوی فدراسیون کشتی برای کشتی‌گیران بی‌انگیزه و کم‌کار : سخنگوی ...



عکس خواننده لس انجلسی با کشتی گیران , اندی و کشتی گیران , بهترین سن برای شروع کشتی

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: کشتی‌گیر کم روحیه‌ای که در میادین بین‌المللی با ترس و تردید به میدان می‌رود، هر چند در رقابت‌های داخلی خوب ظاهر شده باشد، در صورت تشخیص کادر فنی، اجازه حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های ملی کشتی با بیان این مطلب افزود: با استناد به بند 12 فرایند انتخابی تیم ملی در سال فنی جاری، که پوشیدن پیراهن تیم ملی را علاوه بر حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی، شایسته کشتی‌گیرانی می‌داند که عملکرد فنی خوبی، از حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی داشته باشند. کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، ضمن اینکه هیچ کشتی‌گیری را، خارج از فرآیند، برای حضور در انتخابی تیم ملی در مرحله نهایی نمی‌پذیرند، اختیار دارند کشتی‌گیرانی که دارای عملکرد نامناسب در رقابت‌های بین‌المللی  مورد نظر باشند را، حتی اگر مجوز حضور در انتخابی تیم ملی نهایی دارند، اجازه حضورشان در مرحله نهایی تیم ملی را صادر نکنند.

وی ادامه داد: مفهوم و معنای بند دوازدهم فرایند انتخاب تیم ملی این است که، صرفاً بدلیل برتر شدن در رقابت‌های داخلی، نمی‌توان شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی شد. زیرا برخی کشتی‌گیران، به دلایل فنی و روانی، کشتی‌گیر مبارزات داخلی هستند، نه مرد جنگ با رقبای خارجی؛ همینطور که مفاد بند دوازدهم  بیان می‌کند، گرچه مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی در المپیک، حضور در رقابت‌های انتخابی است، اما فقط موفقیت در انتخابی تیم ملی کافی نیست.

رضایی تاکید کرد: از اینرو منطقی این است که بعد از ارزیابی‌هایی که کادرهای فنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی از حضور کشتی‌گیران خود در مسابقات خارجی داشته‌اند، به نفراتی که مجوز شرکت در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را دارند، حتی اگر در انتخابی تیم ملی، اول هم شوند، بدلیل عملکرد نامناسب شان در مسابقات خارجی، فرصت پوشیدن لباس تیم ملی در رقابت‌های المپیک داده نخواهد شد، اجازه حضور در رقابت‌های تیم ملی و بهم زدن رقابت میان شایستگان واقعی دستیابی به لباس تیم ملی را ندهند.

دارنده مدال نقره المپیک آتن افزود: کسانی شایسته حضور در مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی هستند، که علاوه بر کسب مجوز حضور در انتخابی  تیم ملی، مطابق فرآیند، از آزمون مسابقات بین‌المللی مورد نظر کادر فنی، سربلند بیرون آمده باشند. میدان المپیک جنگجوی جسور و آماده جنگ می‌خواهد، نه جنگجویی که شجاعت و آمادگی جنگیدن در میدان‌های بزرگ جنگ خارجی را ندارد.

دارنده مدال برنز جهان تاکید کرد: از اینرو کشتی‌گیران باتجربه و جوان ما بنا به تشخیص کادر فنی، نیاز به حضور در مسابقات مختلف را داشته و دارند و صد البته برنامه کشتی آزاد و فرنگی، و فراتر از آن، برنامه هر کشتی‌گیری می‌تواند با کشتی‌گیران دیگر تفاوت‌هایی هم داشته باشد. بر این اساس، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، پس از مسابقات جهانی لاس وگاس، برخی از مسابقات بین‌المللی را به عنوان مسابقات ملاک  عمل برای ارزیابی کشتی‌گیران مدعی پیراهن تیم ملی تعیین کرده بود و بارها نیز این موضوع به کشتی‌گیران ذیربط تذکر داده شده است.

قهرمان آسیا افزود: تاکنون تیم‌های منتخب کشتی آزاد ایران با جمعی از کشتی‌گیران جوان و با تجربه خود، در مسابقات جایزه بزرگ باکو، جایزه بزرگ پاریس، مسابقات بین‌المللی اوکراین، جام مدوید و مسابقات آسیایی، شرکت کرده‌اند. در کشتی فرنگی نیز کشتی‌گیران تاکنون به تشخیص کادر فنی، در تورنمنت‌های جایزه بزرگ باکو، جایزه بزرگ مجارستان، مسابقات بین‌المللی اوکراین و مسابقات آسیایی شرکت کرده‌اند و قطعا کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، عملکرد کشتی‌گیران مد نظر خود را، در این تورنمنت‌ها سنجیده‌اند و بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: بعنوان سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام می‌کنم، با استناد به بند 12 از فرایند انتخابی تیم‌های ملی در سال فنی جاری، که پوشیدن پیراهن تیم ملی را علاوه بر حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی، شایسته کشتی‌گیرانی می‌داند که عملکرد فنی خوبی از حضور خود، در رقابت‌های بین‌المللی داشته باشند، دست کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد در این زمینه کاملا باز است.

 

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو : خط و نشان سخنگوی فدراسیون کشتی برای کشتی‌گیران بی‌انگیزه و کم‌کار