خط قرمز بر شایعات / عارف به نفع هاشمی کنار می‌رود :   خط قرمز بر شایعات  عارف ...



حمید گودرزی در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی , هدایت هاشمی در کنار خانواده عکس , هدایت هاشمی در کنار خانواده

 

خط قرمز بر شایعات 

عارف به نفع هاشمی کنار می‌رود 

آرمان: «بارها گفته‌ام و اکنون هم تاکید می‌کنم که روسای دولت سازندگی و اصلاحات نباید کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بشوند چراکه آنها پیش‌تر رئیس‌جمهور بودند و باید برای خود شأنی قائل باشند.»

این گفته محمدرضا عارف در چند روز گذشته بود اما ظاهرا رسانه‌ها برداشت درستی از اظهارات معاون اول دولت اصلاحات نداشتند و امروز سیدحسن رسولی، استاندار دولت اصلاحات می‌گوید که عارف به نفع ‌هاشمی و رئیس دولت اصلاحات کنار می‌رود. او گفت که عارف بارها اعلام کرده که در صورت کاندیداتوری این دو در صف کاندیداها نخواهد بود.

به هر حال این روزها که اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند از بیان مواضع انتخاباتی خود به دلیل انتشار با تحریف آن از سوی رقیب خودداری کنند، این رقیب همیشگی آرام نمی‌ماند و از هر جمله‌ای که از سوی اصلاح‌طلبان بیان می‌شود، سعی در ساخت سوژه‌ای برای هجمه به آنها می‌کند. 

در این مورد هم بخشی از اظهارات عارف را سوژه قرار داده تا اینگونه القا کند که اختلاف میان اصلاح‌طلبان وجود دارد البته شاید حق هم داشته باشد چرا که باید راهی برای پوشاندن اختلافات اردوگاه خود که هر روز عمق بیشتری پیدا می‌کند، بیابد و چه راهی بهتر از اشاعه شایعه اختلاف در اردوگاه اصلاح‌طلبان.

ساکنان اردوگاه اصلاح‌طلبی به خوبی می‌دانند که محمدرضا عارف هیچ‌گاه همزمان با روسای دولت اصلاحات و سازندگی کاندیدا نخواهد شد چرا که درس احترام به بزرگان را در اردوگاه اصلاح‌طلبی به خوبی آموخته است. شاید هم اصولگرایان می‌دانند که در این دوره رقیبی جدی دارند که قدرت رقابت با آن برایشان دشوار است و از سویی نمی‌توانند از افراد و جریانی انتقاد کنند که 7 سال و نیم حامی آن بوده‌اند.

برنامه‌ریزی جدی جریان حامی دولت برای انتخابات

سید حسن رسولی با تشریح استراتژی‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: آن جریانی که در حال حاضر بیش از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی دارد، جریان حامی دولت است و آنها برنامه‌ریزی جدی برای حضور در این عرصه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین و آخرین استراتژی اتخاذ شده از سوی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده چیست؟ اظهار کرد: البته بنده در هسته‌های تصمیم‌گیری مرکزی اصلاح‌طلبان به دلیل گرفتاری‌های شخصی حضور ندارم، اما تا جایی که اطلاع پیدا کرده‌ام، بیشتر توجهات معطوف به فضای فرا روی انتخابات است به عبارتی همه مباحث حول و حوش این موضوع در جریان است که در ماه‌های آینده و قبل از رسیدن به انتخابات شرایط سیاسی کشور و بستر منتهی به انتخابات چه حال و هوایی دارد.

فضا برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آماده شود

وی افزود: اصلاح‌طلبان بر اساس مشی خود در پی این هستند که مسالمت آمیز در عرصه سیاسی کشور به‌ویژه در انتخابات در چارچوب قانون اساسی و بر اساس ساز و کارهای مشارکت مدنی و به صورت آرام حضور داشته باشند، این فضا هم باید برای حضور اصلاح‌طلبان از سوی مسئولان آماده شود.

وی یادآور شد: ما خودمان که سال‌ها در دولت بودیم از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات در سراسر کشور به دنبال این بودیم که با تمهید مقدمات و فراهم کردن شرایط اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در حقیقت شرایطی را ایجاد کنیم که مشوق حضور و مشارکت همگان در انتخابات باشیم.

گزینه حداکثری اصلاح‌طلبان کیست؟

رسولی در پاسخ به این سوال که در صورت آماده شدن شرایط این تحلیل وجود دارد که اصلاح‌طلبان ابتدا به دنبال کاندیداتوری رئیس دولت اصلاحات هستند، در عین حال بخشی از اصلاح‌طلبان برای معرفی آیت‌ا...‌ هاشمی ‌رفسنجانی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ابراز تمایل کرده‌اند، گفت: اگر فضا، فضای مطلوب جامعه اصلاح‌طلب کشور برای معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، طبیعتا گزینه مطلوب، معرفی کاندیدای حداکثری اصلاح‌طلبان خواهد بود.

تحرکات حامیان دولت برای انتخابات علنی شده است

استاندار خراسان در دولت اصلاحات با اشاره به سخنان و تحرکات حامیان دولت ظرف 20 روز گذشته این موضوع را نشان‌دهنده تحرک جدی آنها برای حضور پررنگ در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و عنوان کرد: تیم طرفدار دولت برای حضور جدی در انتخابات از هم اکنون سازماندهی شده‌ و آنچه در فرودگاه در بازگشت احمدی‌نژاد از مصر اتفاق افتاد و آنچه در 22 بهمن مشاهده کردیم بیانگر این موضوع است. 

وی با بیان این که قبلا هم اخباری از محافل حامیان دولت مبنی بر حضور جدی در انتخابات می‌رسید، اضافه کرد: فعلا تنها ضلع انتخابات که تکلیف خود را روشن کرده و می‌توان از آن به عنوان یک سر انتخابات اسم برد، جریان حامی دولت است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید از بین خاتمی، ‌هاشمی، عارف و نجفی کدامیک گزینه مطلوب و نهایی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باشند؟ گفت: اگر شرایط، شرایط ایده‌آل اصلاح‌طلبان باشد کاندیدایشان، کاندیدای حداکثری یعنی رئیس دولت اصلاحات خواهد بود. این کاندیدای اصلاح‌طلبان هم برای برون‌رفت کشور از شرایط فعلی برنامه خواهد داشت و هم اینکه یک بنیه ملی و بین‌المللی دارد.

عارف کنار می‌رود؟

وی درباره معرفی مصداق در این زمینه خاطرنشان کرد: به طور مشخص، اطلاع دارید که دکتر عارف به عنوان نفر دوم دولت اصلاحات اکنون آمادگی خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده و در لیست کاندیداهای این جریان نیز قرار گرفته است، خودش هم بارها اعلام کرده است که در صورت کاندیداتوری روسای دولت‌های سازندگی و اصلاحات در صف کاندیداها نخواهد بود.

رسولی ادامه داد: آقای عارف حتی اعلام کرده است که در صورت عدم کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، در صورتی که جریان اصلاح‌طلب به کاندیدایی غیر‌از ایشان برسد، حاضر است براساس منش اخلاقی و اخلاق سیاسی به نفع کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان کنار برود./آرمان

 


ویدیو : خط قرمز بر شایعات / عارف به نفع هاشمی کنار می‌رود