خطر اینستاگرام در کمین فوتبالیست های ایرانی! : برای ایرانی ها، سایت های اجتماعی ...



انتشار عکس بدون حجاب همسر یک فوتبالیست ایرانی در اینستاگرام , تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام , اینستاگرام ایرانی

برای ایرانی ها، سایت های اجتماعی دم دست ترین راه برای ابراز عقیده هستند اما ظاهرا خیلی از مردم و چهره های معروف، بلد نیستند از این فرصت به درستی استفاده کنند.

برای خیلی از جوان ها فضای اجتماعی فرصتی شده برای حمله به پیچ این چهره معروف و آن چهره معروف. برای بازیکنان هم شده فرصتی که بتوانند از تعطیلات شان عکس بگیرند و به هواداران بگویند چه لباس هایی خریده اند! ظاهرا سال های سال باید زمان بگذرد تا ایرانی ها بفهمند فضای اجتماعی به چه کار می آید و چه کارهای مفیدی می توان در آن انجام داد. امروز اکثر بازیکنان ایرانی در فضای مجازی بسیار فعال هستند و هر روز عکس هایی از خود منتشر می کنند اما ظاهرا نمی دانند برای خارجی ها، همین صفحات شخصی ساده و اطلاعاتش، چه اهمیتی دارد.

 

همیشه اولین کاری که باشگاه ها برای جذب بازیکنان می کنند، سر زدن به صفحات اینستاگرام، فیس بوک و توئیترشان است. آنها به این صفحات می روند تا با شخصیت بازیکنان آشنا شوند. معمولا بازیکنان خارجی در صفحه شخصی شان به انعکاس اخبار مهم، صحبت هایشان و همینطور عکس های تمرینی شان می پردازند ولی برای بازیکنان ایران فضای اجتماعی، جنبه دیگری دارد؛ اینکه مثلا به هواداران نشان بدهند روی مد پیش می روند و دیروز چه لباس نویی خریده اند.


اما آنها که با باشگاه های اروپایی در ارتباط هستند می دانند که آنها برای جذب بازیکنان، یک روانشناس را به سراغ صفحه اجتماعی شان می فرستند و به راحتی با دیدن عکس ها، روانشناسی می کنند که این بازیکن چه خلقیاتی دارد و اصلا اهل پیشرفت در زمین فوتبال هست یا نه. بی شک اگر امروز یکی از این روانشناس ها به صفحه اینستاگرام یا فیس بوک اکثر بازیکنان ایرانی برود متوجه می شود آنها بیشتر از فوتبال به مد اهمیت می دهند. بعضی از آنها هم هستند که ساده ترین چیزهای زندگی شان را در فضای اجتماعی منعکس می کنند و گویا باید همه در جریان باشند.

 

مثلا یکی از بازیکنان تیم ملی دیروز با انتشار عکسی از پیراهن خود نوشت متعلق به مخاطب خاصش است و در ادامه هم چند قلب برای او فرستاد! اما بی شک انتشار عکسی از تمرینات اختصاصی و اضافه برای پیشرفت در فضای اجتماعی به مراتب می تواند باشگاه ها را مجاب تر به جذب او کند تا کنار گذلشتن لباس برای مخاطب خاص اش.


این چیزی است که هنوز اکثر بازیکنان جوان ایرانی یاد نگرفته اند. نکته دیگر هم که وجود دارد، به تمایل نداشتن نسل جدید پدیده های فوتبال به پیشرفت در اروپا بازمی گردد. سردار آزمون، جهانبخش یا عزت اللهی بازیکنانی بودند که با رقم های پائین به لیگ های اروپایی رفتند تا پیشرفت کنند.

 

حالا رقم آنها در بازار نقل و انتقالات اروپا بالاست. اما اینجا اکثر پدیده های تیم ملی ترجیح می دهند در تابستان یا در لیگ برتر بمانند و یا در لیگ های عربی توپ بزنند چون «حال» برایشان اهمیت زیادی دارد نه «آینده.» چند سال قبل کیسوکه هوندا بهترین بازیکن فوتبال ژاپن با قیمت بسیار پائینی به زسکا مسکو رفت و حالا جزو بازیکنان گرانقیمت فوتبال ژاپن در اروپاست. اما ظاهرا اکثر جوان های این روزهای فوتبال ایران، طرز تفکری مثل او ندارند و ترجیح می دهند از همین حالا پول را بچسبند.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو : خطر اینستاگرام در کمین فوتبالیست های ایرانی!