خطرناک‌ترین شهرهای جهان : یک سازمان غیردولتی در مکزیک اعلام کرد: ۲۱ شهر از ...


یک سازمان غیردولتی در مکزیک اعلام کرد: ۲۱ شهر از ۵۰ شهر خطرناک جهان در برزیل قراردارد. خبرگزاری ایلنا: یک سازمان غیردولتی در مکزیک اعلام کرد: ۲۱ شهر از ۵۰ شهر خطرناک جهان در برزیل قراردارد.

سازمان « شورای شهروندان برای امنیت عمومی و کمیته عدالت» که یک سازمان غیردولتی در مکزیک است، در گزارش خود اعلام کرد: شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا، خطرناک ترین شهر در جهان است به طوری که این شهر دارای بالاترین نرخ جرم و جنایت نسبت به تعداد جمعیت آن است.

براساس گزارش این سازمان، «سن پدروسولا» در هندوراس دومین شهر خطرناک جهان است و پس از آن شهر «سن سالوادور» پایتخت ال سالوادور در رده سوم قرار دارد.

۲۱ شهر از شهرهای حاضر در فهرست خطرناک ترین شهرهای جهان، در برزیل قرار دارد که در راس آنها شهر فوتالزا واقع در شمال شرقی این کشور است و پس از آن شهرهای «ناتال»، «سلوادور»، «خوا» و «بیسوا» قرار دارند.

براساس این گزارش، ۳۲ شهر از آمریکای لاتین شاهد بالاترین میانگین جرم و جنایت در سراسر جهان می باشد.

در آمریکای شمالی، شهر «سنت لوئیس» در ایالت میزوری آمریکا، شاهد بالاترین تعداد و میانگین جرم و جنایت بوده است به طوری که این شهر برای هر ۱۰۰ هزار نفر، حدود ۶۰ جنایت را به ثبت رسانده است و پس از آن شهرهای «بالتیمور»، «دیتروئت و «نیواورلنز« قرار دارد.

در بین پنجاه شهر خارج از آمریکا، شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی است که در رده نهم این فهرست قرار گرفته است و پس از آن شهرهای «دوربان» و «نلسون ماندلا بای» و «یوهانسبورگ» در آفریقای جنوبی هستند و پس از آنها شهر «کینگستون» پایتخت جامائیکا قرار دارد.

در این گزارش، شهرهایی که صحنه درگیری های مسلحانه است، به دلیل نبود اطلاعات دقیق جای نگرفته است وهمین موضوع دلیل قرار نگرفتن بسیاری از شهرهای خطرناک جهان در این گزارش است.

گفتنی است در بین پنجاه شهر خطرناک جهان هیچ شهر آسیایی از سوی این سازمان مکزیکی، هیچ شهری قرار نگرفته است.


ویدیو : خطرناک‌ترین شهرهای جهان