خطرناک‌ترین رودخانه‌های دنیا + تصاویر : اخبار گوناگون - خطرناک‌ترین رودخانه‌های ...



اخبار گوناگون - خطرناک‌ترین رودخانه‌های دنیا + تصاویر

رودخانه‌ها تعدادی از غیر قابل پیش بینی‌ترین اجزای طبیعت هستند. آن‌ها راه های ارتباطی بسیاری برای مرم فراهم می‌کنند و در موارد بسیاری به عنوان منابع اصلی آب آشامیدنی محسوب می‌شود. با این حال همین رودخانه‌ها در موارد بسیاری می‌توانند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشند.

رودخانه‌هایی که خود منبع اصلی سرسبزی و زنده بودن مناطق بسیاری در سطح کره زمین هستند می‌توانند خود نیز این مناطق را نابود کنند.

راه های بسیاری وجود دارد که رودخانه‌ها می‌توانند از طریق آن خطرات بسیار زیادی را برای انسان‌ها به همراه آورند.

 

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از خطرناک‌ترین رودخانه های جهان که در طول عمر خود خسارات جانی و مالی بسیاری را برای انسان‌ها و طبیعت به همراه داشته‌اند.

 

رودخانه یانگ تسه در چین
بلندترین رودخانه آسیایی با طول 6300 کیلومتری در کشور چین قرار گرفته است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع آب و انرژی در این کشور محسوب می‌شود. این رودخانه در طول سال‌های گذشته به علت صنعتی شدن مناطق اطراف آن به شدت آلوده شده است. علاوه بر آن بارش شدید باران نیز می‌تواند باعث شود تا بسیاری از مناطقی که این رودخانه از آن‌ها عبور می‌کند دچار آب گرفتگی شدید بشوند. کشنده‌ترین سیلی که توسط این رودخانه ایجاد شد در سال 1954 رخ داد و جان 30 هزار نفر را گرفت.

 

خطرناک‌ترین شهر بازی‌های دنیا تصاویر , خطرناک ترین مار دنیا , خطرناک ترین کشور دنیا

 

تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا , خطرناک ترین استخر دنیا , کوچک ترین شارژر دنیا تصاویر

رودخانه پارانا
با طولی 4880 کیلومتری، این رودخانه عظیم دومین رود بلند آمریکای جنوبی است. این رودخانه به این دلیل در میان خطرناک‌ترین رودهای جهان قرار گرفته است که به راحتی می‌تواند باعث ایجاد سیل شود و در اثر آن خسارات جانی و مالی بسیار زیادی را وارد کند.

 

خطرناک ترین کوه ها و قله های دنیا , تصاویری از خطرناک ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های دنیا , کوچک ترین آتشفشان دنیا که میتوانید از آن بالا رفت تصاویر

 

رودخانه کنگو
این رودخانه عظیم آفریقایی، عمیق‌ترین رودخانه این قاره محسوب می‌شود و نزدیک به 4700 کیلومتر طول دارد. در طول زمان‌های مختلف این رودخانه نام‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است. افراد بسیاری در گذشته در سفرهای اکتشافی خود این رودخانه را منشأ بیماری‌ها و خرابی‌های بسیاری می‌دانستند. نزدیک به 250 کیلومتر از مسیر این رود از سخره‌ها و آبشارهای کوچک پر شده است که گذر از آن قسمت‌ها را تقریباً غیر ممکن می‌کند.

 

ورزش های بسیار خطرناک در خارق العاده ترین مکان های دنیا , خطرناک ترین گرگ دنیا , خطرناک ترین راه های صخره ای دنیا

 

رودخانه آمازون
شاید بتوان رودخانه آمازون را معروف‌ترین رودخانه جهان دانست. این رود عظیم 6400 کیلومتر طول دارد و تنها رودخانه نیل در آفریقا است که از آن بلندتر است.
با این حال این رودخانه بیشترین حجم آب را جا به جا می‌کند و تعدادی از خطرناک‌ترین حیوانات رودخانه ای را در خود جای داده است. از جمله گونه‌هایی که در این رود یافت می‌شود می‌توان به مارهای عظیمی اشاره کرد که می‌توانند طعمه های چند صد کیلویی را به راحتی ببلعند.

 

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا , خطرناک ترین سگ دنیا , نام خطرناک ترین سگ دنیا

 

رودخانه اورینوکو
آمریکای جنوبی قاره ای است پر از رودخانه های بزرگ و عظیم است. اورینوکو 2140 کیلومتر طول دارد و از چند کشور مختلف عبور می‌کند. در طول سال این رود چندین بار در اثر پر آبی در مناطق اطراف سیل ایجاد کرده و باعث خسارات بسیاری می‌شود. یکی دیگر از خطرات این رود آبشار های بسیار و مسیر های تند آن است که باعث می‌شود تا حرکت در آن بسیار دشوار و خطرناک شود.

 

خطرناک ترین شهربازی دنیا عکس , خطرناک ترین کشورهای دنیا , خطرناک ترین راه مدرسه دنیا عکس

 

رودخانه مکونگ
هفتمین رودخانه بلند آسیا با 4350 کیلومتر طول که از کشورهای چین، برما، لائوس، تایلند، کمبوجیه و ویتنام. این رود تعدادی از متنوع‌ترین گونه های حیوانی را در خود جای داده است و تعداد بسیاری از گونه های در خطر انقراض نیز در آن زندگی می‌کنند. این رود یکی از مهم‌ترین راه های ارتباطی در آفریقا است اما با این حال در زمان‌های بارش شدید می‌تواند خطرات بسیاری را برای ساکنین اطراف به همراه داشته باشد.
در آخرین سیل شدید این رود که در 100 سال گذشته بی سابقه بود بیش از 66 میلیون دلار خسارت ایجاد شد.

 

چاق‌ترین پسر دنیا به مدرسه رفت تصاویر , یکی از خطرناک‌ترین گیاهان دنیا , خطرناک ترین حشرات دنیا

 

خطرناک ترین حیوانات دنیا , خطرناک ترین ماساژ دنیا در فلیپین عکس , خطرناک ترین سلفی های دنیا

رودخانه ینی سئی
رودی با بیش از 5000 هزار کیلومتر طول که در اثر قرارگیری کارخانه های مختلف در اطراف آن به شدت آلوده شده است. در اطراف این رود کارخانه‌هایی وجود دارد که به تولید تجهیزات نظامی می‌پردازند و در اثر آن این رود از آلودگی رادیواکتیوتی نیز رنج می‌برد. بررسی‌های مختلف نشان داده که میزان سرطان و بیماری در جمعیت ساکن نزدیکی این رود به شدت افزایش پیدا کرده است.

 

تصاویر گران‌ترین ساختمان‌های دنیا , پربیننده ترین تصاویر دنیا , چاق ترین پسر دنیا تصاویر

 

رودخانه میسیسیپی
بزرگ‌ترین رود آمریکای شمالی که از مناطق بسیار زیادی عبور می‌کند. این رو گونه های مختلفی از حیوانات آبی را در خود جای داده است که می‌توانند بسیار خطرناک باشند. با این حال خطر اصلی این رو در اثر غیر قابل پیش بینی بودن آن است. به صورتی که گاه در قسمتی با مسیری بسیار آرام رو به رو هستید و کمی پایین‌تر جریان آب به شدت خشن و سریع می‌شود.

 

کوچک ترین ماشین های دنیا تصاویر , گران قیمت ترین خودروهای دنیا کدامند؟ تصاویر , عکس لیونل مسی با خطرناک ترین سگ دنیا

اخبار گوناگون - بازار خبر


ویدیو : خطرناک‌ترین رودخانه‌های دنیا + تصاویر