خسرو معتضد: خداحافظ صدا و سیما! : خسرو معتضد از پایان همکاری خود با صدا و سیما ...


خسرو معتضد از پایان همکاری خود با صدا و سیما خبر داد. عصر ایران: خسرو معتضد از پایان همکاری خود با صدا و سیما خبر داد.

  این تاریخ‌پژوه، نویسنده و روزنامه‌نگار - که سال هاست در برنامه تلویزیونی «پُلی به تاریخ» به کارشناسی و اجرا اشتغال دارد و به تازگی برنامه‌های رادیویی را نیز آغاز کرده بود - به «عصر ایران» گفت: تصمیم گرفته‌ام دیگر برنامه‌ای در صدا و سیما نداشته باشم و با پایان برنامه‌های ضبط شده این همکاری پایان یافته تلقی می‌شود.
 
خسرو معتضد در بیان دلیل این کناره گیری گفت: من تاریخ‌پژوه هستم وتنها از سر علاقه به ایران و تاریخ حکایت های آن را باز می‌گویم و هیچ حُب و بغضی به کار نمی‌گیرم ولی با ممیزی های شدید و جرح و تعدیل‌ها گاه روح مطالبی که گفته‌ام در هنگام پخش آسیب می‌بیند ومثلا شنونده یا بیننده گمان می‌برد از یک شخصیت تاریخی یک سره بد گفته‌ام در حالی که من همه جوانب مختلف را با استناد به اسناد تاریخی توضیح می دهم و نقل می کنم.

کارشناس برنامه‌های تاریخی صدا و سیما یادآور شد: این که محتوای برنامه ها را در کلیات آن کنترل کنند و مواردی را بر اساس مصالح یا وقت کوتاه کنند یک بحث است و قابل قبول و به سیاست های سازمان احترام می گذارم اما این که با اهداف خاص وجوهی از یک شخصیت را حذف کنند و تنها بخش منفی را باقی بگذارند این ذهنیت را در مخاطب ایجاد می‌کند که در حال اجرای یک پروژه تبلیغاتی هستم حال آن که من شیفته تاریخ هستم و مردم هم تاریخ را دوست دارند و از این که داستان‌های واقعی را گوش کنند لذت می‌برند.

خسرو معتضد یادآور شد: من همکاری خود با رادیو تلویزیون را از سال 1337 شروع کردم و تصور می‌کنم بیش از نیم قرن کافی باشد و از این پس  می‌خواهم تمام وقت خود را صرف تکمیل کتاب هایی کنم که در دست دارم.

این نویسنده در ادامه گفت‌وگو با عصر ایران تصریح کرد: دوست ندارم مردم مرا بر اساس جرح و تعدیل ها و دخالت هایی که دیگری در برنامه ام انجام می دهد قضاوت کنند.

وی در پایان گفت: من عاشق ایران و مردم ایران هستم،همین.


ویدیو : خسرو معتضد: خداحافظ صدا و سیما!