خسارت 5.5 میلیاردی توفان به برق تهران : مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ...


مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: طوفان روز گذشته در شهر تهران بر اساس برآوردهای اولیه ۵.۵ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات و شبکه های توزیع برق این کلانشهر وارد کرد اما هم اکنون برق تمامی پایتخت وصل است. خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: طوفان روز گذشته در شهر تهران بر اساس برآوردهای اولیه ۵.۵ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات و شبکه های توزیع برق این کلانشهر وارد کرد اما هم اکنون برق تمامی پایتخت وصل است.

سیدمحمد هاشمی اظهار داشت: ما هیچ اطلاعی از وقوع طوفان نداشتیم، معمولا قبلا هواشناسی باید به ما (به صورت کتبی) اطلاع دهد تا ستاد بحران تشکیل شود اما هیچ اطلاع رسانی از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نشده بود.

وی افزود: اما در شرکت توزیع برق تهران بزرگ، ستاد مدیریت بحرانِ همیشگی وجود دارد و در صورت بروز مواردی چون طوفان روز گذشته از لحظه اطلاع، سریعا اعضای ستاد و اکیپ های از پیش تعیین شده در سر پست خود قرار می گیرند.

هاشمی با بیان اینکه در روز گذشته نیز از ساعت 17 حرکت اعضای ستاد بحران به سوی مرکز این ستاد برای تشکیل جلسه و استقرار اکیپ های عملیاتی آغاز شد، گفت: با توجه به کند شدن تردد در مسیرهای تهران و سقوط درخت در برخی معابر، حدود یک ساعت تا تشکیل کامل ستاد بحران برق، طول کشید و بلافاصله با استقرار 100 اکیپ عملیاتی در اقصی نقاط پایتخت، کار رسیدگی به شبکه آسیب دیده و به مدار سرویس آوردن پست های صدمه دیده آغاز شد.
وی ادامه داد: بلافاصله با ارگانهای مربوطه از جمله شهرداری، آتش نشانی و برق منطقه ای هماهنگی های لازم انجام شد و فعالیت ها در یک راستا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: طوفان روز گذشته در شهر تهران بر اساس برآوردهای اولیه 5.5 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات و شبکه های توزیع برق این کلانشهر وارد کرد که با گزارش های تکمیلی در روزهای آتی ممکن است این رقم کمی بیش از این میزان باشد.
وی افزود: 18 پست فوق توزیع، 200 فیدر فشار متوسط و 2000 کابل در شبکه فشار ضعیف دچار آسیب شدند که در ادامه برای سرعت دهی به کار امدادرسانی شبکه برق پایتخت تعداد اکیپ های عملیاتی را به 150 واحد رساندیم و تا ساعت 19 پست های فوق توزیع تمام جایگزین و یا در محل تعمیر شد و پس از آن تا ساعت 23 تمامی قطعی های برق در نواحی مختلف پایتخت برطرف شد و شاید در چند نقطه انگشت شمار در کلانشهر تهران به علت آسیب دیدگی خطوط توزیع، قطعی موردی برق داشتیم که تا حدود ساعت یک تا 2 بامداد حتی قطعی های موردی نیز برطرف شد و هم اکنون برق تمامی پایتخت وصل است.

هاشمی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال ادامه طوفان در دو روز پیش رو گفت: ستاد بحران در شرکت توزیع برق تهران بزرگ آمادگی کامل دارد تا در صورت صدمه رسیدن به تأسیسات و شبکه های توزیع برق در هر نقطه از کلانشهر تهران در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع صدمات ایجاد شده اقدام کند.

آسیب دیدگی خطوط توزیع برق در عصر روز گذشته در پایتخت ناشی از سقوط درختان، سقوزط تیرهای برق رسانی، سقوط داربست های فلزی، سقوط مصالح ساختمانی و پرتاب اشیا از ساختمان های مسکونی بلند مرتبه (از بالکن ها) بر روی خطوط توزیع برق بوده است.


ویدیو : خسارت 5.5 میلیاردی توفان به برق تهران