خرید هر گونه کالای خارجی حرام است : نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ...


نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مردم با مصلحت‌اندیشی به فکر خرید تولیدات داخلی باشند و همانگونه که مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند که جنس خارجی برای ادارات نخرند، قطعاً خرید جنس خارجی حرام است. خبرگزاری ایسنا: نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مردم با مصلحت‌اندیشی به فکر خرید تولیدات داخلی باشند و همانگونه که مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند که جنس خارجی برای ادارات نخرند، قطعاً خرید جنس خارجی حرام است.

 آیت الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته اصفهان در میدان امام خمینی(ره) اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران و گرامی‌داشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: نگاه مردم همواره باید به تولیدات داخلی باشد نه محصولات خارجی و مسئولان نیز باید حمایت از تولید داخلی را به طور جدی پیگیری کنند.

وی ارزش کار و مقام کارگر در دین مبین اسلام را یادآور شد و افزود: پیامبر اسلام(ص) دستان کارگر را می‌بوسید تا ارزش آن‌ها را نشان دهد از این‌رو ما باید به حقوق کارگران رسیدگی کنیم و اجازه ندهیم که دشمن به هدف خود که اختلاف انداختن میان کارگران و حکومت است نزدیک شود.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کار سخت، گفت: اگر چه ما باید فرهنگ کار سخت را ترویج دهیم اما خیال نکنیم که همه باید به دانشگاه بروند و مدارک کارشناسی و دکتری بگیرند و بعد نتوانند جذب بازار کار شوند و در نهایت با بیش از 10 هزار دکترای بیکار مواجه شویم که این خود پائین آوردن ارزش تحصیل و مدرک است.

وی از مسئولان خصوصاً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست در جذب دانشجو تدبیر بیشتری به خرج دهند و در رشته‌هایی که شغل در آن رشته‌ها نیاز داریم دانشجویان خوش فهم و خوب را جذب کنند و به بازار کار تزریق کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به انجام برخی کارهای سخت توسط مهاجران سایر کشورها هم‌چون افغان‌های مقیم ایران، گفت: باید زمینه کار سخت را در مردم فراهم کنیم، چون اگر برخی خارجی‌ها که در کشور کار می‌کنند از ایران خارج شوند برخی کارهای داخل مختل می‌شود.

وی با قرائت احادیثی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت رسول(ص) بر ارزش اداره زندگی با بهره‌گیری از دسترنج کارگر تأکید کرد و گفت: کارمندان هم به نوعی کارگر اداره‌ها هستند و باید کار خود را به‌درستی انجام دهند تا بتوانیم با دشمن رقابت کنیم.

امام جمعه اصفهان گفت: مردم با مصلحت‌اندیشی به فکر خرید تولیدات داخلی باشند، همانگونه که مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند که جنس خارجی برای ادارات نخرند، قطعاً خرید جنس خارجی حرام است.

وی به سالروز تولد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در مورد حضرت علی علیه السلام نمی‌توان سخنی گفت، چون عمق این شخصیت والا را تنها خدا و پیامبرش می‌شناسند.

طباطبایی‌نژاد تمسک به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام را صرفاً به معنای دوست داشتن ایشان ندانست و تصریح کرد: باید به دستورات این بزرگوار عمل کرد و همواره ایشان را الگوی خود قرار دهیم، تا زندگی‌مان تشریفاتی نشود، به فقرا برسیم، در قضاوت حق کسی را ضایع نکنیم، و خود را بر دیگران مقدم نشماریم.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری، گفت: کار معلم فقط این نیست که یک کتاب درسی را آموزش دهد بلکه او وظیفه دارد انسان‌هایی که اکنون شاگرد او هستند را برای جامعه تربیت کند.


ویدیو : خرید هر گونه کالای خارجی حرام است