خرید خانه واقعیت یا رویا؟ : اگر می خواهید رویای صاحب خانه شدن را به واقعیت ...


اگر می خواهید رویای صاحب خانه شدن را به واقعیت تبدیل کنید. در همان ابتدای قدم بدانید که راهی پر پیچ و خم در پیش دارید و به جیبی نیاز دارید که پول نقدی با مبلغ بالا در آن جا بگیرد. هفت صبح: خرید خانه در بازار مسکن که در سال گذشته کمتر رنگی از ثبات به خودش دید، تبدیل به رویایی شده که هر فردی توانایی دسترسی به آن را ندارد. رسیدن به رویای صاحب خانه شدن در مناطق مختلف تهران – البته مناطقی که به نسبت دیگر مناطق جای مناسبی برای سکونت به حساب می آیند – همواره، سخت و سخت تر می شود.

این گزاره واقعی را نه شایعات و حرف های در گوشی که اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهند. اعداد و ارقامی که آژانس های مسکن مقابل روی شما قرار می دهند و رقم پول نقدی که باید در جیب برای خانه ای هرچند کوچک داشته باشید، حاکی از این دشواری است.

اگرچه مقدار پولی که برای خرید لازم است از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است اما در هر حال، رقمی بالاست. حتی اگر خانه ای که می خرید، وام داشته باشد، در آن ساکن نشوید و از ترفند خرید خانه، به کمک پولی که از رهن آن به دست می آورید هم استفاده کنید.

پس، اگر می خواهید رویای صاحب خانه شدن را به واقعیت تبدیل کنید. در همان ابتدای قدم بدانید که راهی پر پیچ و خم در پیش دارید و به جیبی نیاز دارید که پول نقدی با مبلغ بالا در آن جا بگیرد.

شرق تهران

بسیاری برای خرید خانه، شرق تهران را انتخاب می کنند. شاید به نظر می رسد، خانه های این منطقه ارزان تر باشد و از دیگر طرف، چون در این منطقه، خانه های قدیمی ساز بیشتری پیدا می شود، خانه دارشدن در این منطقه شاید چندان سخت نباشد اما بازار که آشفته شد و قیمت مسکن بالا رفت، چندان تفاوتی میان قیمت خانه های مناطق مختلف نیست.

شرق تهران هم ازجمله مناطقی است که با وجود اینکه به نسبت، از مرکز شهر دور است اما به بزرگراه های مختلفی نزدیک است و نزدیک بودن به بزرگراه های مختلف، خواه ناخواه بر قیمت خانه تاثیر می گذارد. اگر می خواهید، خانه ای را در شرق تهران خریداری کنید، بدانید پول نقد بالایی نیاز دارید.

این رقم به صورت نسبی با بررسی قیمت خانه های محله تهرانپارس، مشخص می شود. تهرانپارس، جزو مناطق قدیمی تهران به حساب می آید. بنابراین بعضی خانه هایی که در این منطقه ساخته شده، عمری طولانی دارند و سال ساخت آنها بیش از 30 سال است اما آپارتمان های این محله از منطقه چهار تهران کم و بیش نوساز هستند یا اگر نوساز نیستند، به تازگی و در عرض چند سال گذشته بازسازی شده اند.

تهرانپارس، یکی از شرقی ترین محلات تهران است و نزدیک بزرگراه باقری است. تهرانپارس، تا حدی به پل سیدخندان هم نزدیک است. پل سیدخندان جزو مناطق کلیدی شرق تهران به حساب می آید و از پل سیدخندان رسیدن به دیگر مناطق شهر آسان است. از طرف دیگر تهرانپارس به بزرگراه رسالت هم نزدیک است. بزرگراه رسالت، شاهراهی است که دسترسی به مراکز شهر تهران را راحت می کند اما تهرانپارس این نقطه منفی را دارد که به نسبت، پرجمعیت است و آب و هوای تمیزی هم ندارد.

 با این وجود متقاضی برای ساکن شدن در آپارتمان های این محله بسیار است. حداقل پول نقدی که برای خرید خانه در تهرانپارس نیاز دارید، بین 80 تا 90 میلیون تومان است. متراژ خانه ای که از آن صحبت به میان می آید، از 50 متر بالاتر نمی رود. البته این حداقل است و اگر خوش شانس باشید به این رقم نیاز پیدا می کنید، آن هم در حالی که خانه ای پیدا کرده اید که وام داشته باشد. خانه ای 50 متری با قیمت 100 میلیون تومان، پول نقد، 20 میلیون تومان وام و 25 میلیون تومان، قیمت رهن فروخته می شود.

 آپارتمان 49 متری و نوساز در تهرانپارس، قیمت فروش 130 میلیون تومان دارد. آپارتمان 37 متری که پارکینگ ندارد با قیمت 99 میلیون تومان فروخته می شود. آپارتمانی 38 متری که از امکانات جانبی پارکینگ و انباری برخوردار است، 92 میلیون تومان فروخته می شود.

آپارتمان یک سال ساخت 47 متری هم در این محله 120 میلیون تومان قیمت دارد. این آپارتمان پارکینگ و انباری دارد. آپارتمان 52 متری 140 میلیون تومان فروخته می شود. سه سال ساخت است. البته پارکینگ ندارد و تنها امکان جانبی آن انباری است. آپارتمان قدیمی ساز 60 متری هم جزو استثناهاست که 120 میلیون تومان فروخته می شود. این آپارتمان هم تنها، انباری دارد. هر متر خانه، این روزها در تهرانپارس، دو میلیون و 600 هزار تومان است.

تهرانپارس:

قیمت هر متر مربع خانه: دو میلیون و 600 هزار تومان

حداقل پول نقد موردنیاز: 80-90 میلیون تومان



مرکز تهران

هرچه موقعیت منطقه ای که می خواهید در آن ساکن شوید، بهتر باشد بدیهی است که قیمت خانه های آن هم بالاتر می رود. مناطق مرکزی تهران که به بزرگراه های مختلف نزدیک هستند و رسیدن از آنها به شمال و جنوب شرق و غرب تهران آسان است، از این دست محلات هستند به خصوص که در ین محلات، کمتر خانه های قدیمی ساز پیدا می شود و بیشتر خانه ها نوساز هستند.

پس شانس خرید خانه ای قدیمی ساز را هم از دست می دهید یا به سختی به دست می آورید. سهروردی از محلات مرکزی تهران است. سهروردی ازجمله خیابان های تهران است که از آنجا می توان به راحتی به دیگر نقاط شهر تهران دسترسی داشت. سهروردی، به خیابان های یوسف آباد و مطهری و همین طور میدان هفت تیر نزدیک است.

این ویژگی، دلیلی است تا سهروردی شمالی که جزو منطقه هفت شهرداری تهران به حساب می آید، موقعیت کلیدی پیدا کند. به همین دلیل با وجود شلوغ بودن این خیابان و با وجود اینکه هوای نسبتا آلوده ای دارد و اینکه خیابان های منتهی به آن در محدوده طرح ترافیک قرار می گیرند اما بسیاری این خیابان از شهر را برای سکونت انتخاب می کنند. برای خرید خانه ای در سهروردی به حداقل 160 میلیون تومان پول نقد نیاز دارید. خانه های وام دار در این محله، کمتر وجود دارند و تنها وامی که می توان روی این خانه ها گرفت وام 20 میلیون تومانی بانک مسکن است که به خانه های زیر 13 سال ساخت تعلق می گیرد.

خانه، در محله سهروردی متری چهار میلیون تومان قیمت دارد. این قیمت، قیمت روز است و می تواند تا هفته دیگر بالاتر هم برود. البته آپارتمان های سهروردی بیشتر در متراژ بالای 50 متر هستند و این موضوع هم شانس خرید خانه در این محله را پایین می آورد. آپارتمانی 60 متری در سهروردی با قیمت 240 میلیون تومان فروخته می شود. این آپارتمان یک خوابه است.

از پارکینگ و آسانسور و انباری برخوردار است. آپارتمانی 47 متری و یک خوابه در این خیابان با قیمت متری سه میلیون و 900 هزار تومان فروخته می شود. این آپارتمان تنها انباری دارد. آپارتمان 60 متری و نوساز دیگری در این محله قیمت فروش 240 میلیون تومان دارد. این آپارتمان تنها انباری دارد. آپارتمان 60 متری و نوساز دیگری در این محله قیمت فروش 240 میلیون تومان دارد. این آپارتمان هم نوساز است. یک خوابه است و پارکینگ و انباری دارد. آپارتمان 50 متری و یک خوابه در سهروردی قیمت فروش 200 میلیون تومان دارد. این آپارتمان، پارکینگ و آسانسور و انباری دارد. موردی استثنایی هم دراین محله وجود دارد. آپارتمانی 60 متری که 140 میلیون تومان فروخته می شود. آپارتمان در طبقه زیر هم کف قرار گرفته و البته قدیمی ساز است.

سهروردی:

قیمت هر متر مربع خانه: چهار میلیون تومان

حداقل پول نقد موردنیاز: 150 میلوین تومان



غرب تهران

مناطق غربی تهران، به خصوص مناطقی که نزدیک میدان پونک قرار گرفته اند، با وجود دور بودن از مرکز شهر اما متقاضیان بسیاری برای خرید خانه دارند. این منطقه هم به بزرگراه های مختلف نزدیک است و از طرف دیگر بیشتر خانه های آن نوساز است. البته در این مناطق، می توانید خانه های وام دار هم پیدا کنید که تعداد آنها زیاد نیست.

 اما برای خرید خانه ای وام دار هم باید حداقل بین 80 تا 90 میلیون تومان داشته باشید. با این پول نقد می توانید در مناطق غربی تهران خانه ای که حول و حوش 50 متر دارد را بخرید. در واقع، قیمت خرید خانه در جنت آباد متری سه میلیون و 500 هزار تومان است. خانه ای 50 متری محله جنت آباد با قیمت 90 میلیون تومان پول نقد، 18 میلیون تومان وام و 30 میلیون تومان پول رهن به فروش می رسد.

یعنی این خانه 135 میلیون تومان قیمت فروش دارد. بررسی قیمت خانه ها در محله جنت آباد، قیمت خرید خانه در غرب تهران را به خوبی نشان می دهد. آپارتمانی 45 متری و یک خوابه در جنت آباد قیمت 162 میلیون تومان فروخته می شود. این خانه، پارکینگ و انباری دارد. آپارتمان 45 متری و یک خوابه دیگری در این منطقه با قیمت متری سه میلیون و 400 هزار تومان، فروخته می شود.

این آپارتمان نوساز است و پارکینگ و انباری دارد. آپارتمان 48 متری در جنت آباد با قیمت 82 میلیون تومان پول نقد، 15 میلیون تومان وام و 29 میلیون تومان قیمت رهن، فروخته می شود. آپارتمان 50 متری و یک خوابه دیگری در جنت آباد با قیمت 165 میلیون تومان به فروش می رسد. آپارتمان 47 متری در این محله با قیمت 93 میلیون تومان نقد، 12 میلیون تومان وام 35 میلیون تومان رهن فروخته می شود. این آپارتمان یک خوابه و نوساز است. از پارکینگ و انباری هم برخوردار است.

جنت آباد:

قیمت هر متر مربع خانه: سه میلیون و 500 هزار تومان

حداقل پول نقد مورد نیاز: 80-90 میلیون تومان


ویدیو : خرید خانه واقعیت یا رویا؟