خرید جدید استقلال را بیشتر بشناسید : مسئولان استقلال امیدوارند این بار خرید ...


مسئولان استقلال امیدوارند این بار خرید جدیدشان بتواند خاطرات ستارگانی همچون جانواریو و ساموئل را برای هواداران آبی تکرار کند هر چند کارنامه این بازیکن آلمانی- مراکشی چندان قابل دفاع نیست. جام نیـوز: عادل شیحی را باید هافبک جدید استقلال دانست. این بازیکن مراکشی که با این استقلال به توافق رسیده، سه شنبه شب راهی آلمان شد تا وسایل شخصی‌اش را به ایران بیاورد.
 
شیحی بر سر مدت و مبلغ قرارداد با مسئولان استقلال به توافق رسیده و روز جمعه به تهران برمی گردد تا قرارداد خود را ثبت کند. قرارداد این بازیکن تا پایان فصل خواهد بود و در صورتی که باشگاه استقلال به تعهداتش عمل کند و شیحی نیز مورد تأیید فنی باشد، قراردادش تمدید خواهد شد.
 
باشگاه استقلال به دنبال این است که برای شیحی منزلی اجاره کند تا مشکلات بازیکنان خارجی پیشین این تیم تکرار نشود.
 
اما در این خصوص باید گفت، نکته ای که سبب شد تا مظلومی این بازیکن را برای حضور در استقلال انتخاب کند قابلیت بالای شیحی برای بازی با هر دو پا است. این بازیکن در تمرینات استقلال نشان داد که با پای راست و چپ قابلیت بازیسازی را دارد.
 
لباس جدید استقلال , خرید لباس جدید پرسپولیس , شرایط جدید خرید خدمت سربازی

* سوابق دوران حرفه ای

شیحی فوتبال حرفه‌ای خودش را از تیم جوانان دوسلدورف آلمان آغاز کرد. در سال 2004 این بازیکن مورد توجه سرمربی جوانان کلن قرار گرفت و با این تیم دومین قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد.
 
شیحی بین سال‌های 2004 تا 2006 با جوانان کلن در لیگ جوانان آلمان به میدان رفت و توانست با این تیم به لیگ ایالتی آلمان راه پیدا کند.
 
حضور موفق در جوانان کلن باعث شد تا شیحی در فصل 2006 به تیم بزرگسالان کلن راه پیدا کند. در همان اولین سال او به یکی از بازیکنان اصلی تیمش تبدیل شد؛ با 4 گل و 6 پاس گل در 33 بازی در بوندس‌لیگای 2 چهره شد.
 
در فصل 2007 شیحی به دلیل مصدومیت فقط 20‌ بار در ترکیب کلن قرار گرفت اما این بار هم با 5 گل و 5 پاس گل کارنامه قابل قبولی داشت.
 
بعد از صعود کلن به بوندس‌لیگای یک در فصل 2008 این تیم چند بازیکن ملی‌پوش را به خدمت گرفت و همین مسئله باعث شد تا شیحی تقریبا نیمکت‌نشین شود.
 
او در طول 2 فصل حضورش در بوندس‌لیگا 34‌ بار در ترکیب کلنی‌ها قرار گرفت و با 4 گل نتوانست در حد و اندازه‌های یک هافبک تهاجمی در سطح بوندس‌لیگا ظاهر شود.
 
بعد از این عملکرد ضعیف شیحی جایگاه خودش را در کلن از دست داد و از سال 2010 تا 2014 غالبا به عنوان بازیکن جانشین به میدان می‌رفت. حتی برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه شیحی مجبور شد در 3 مقطع با تیم دوم کلن تمرین و در رقابت‌های لیگ ایالتی به میدان برود.
 
آخرین فصل حضور شیحی در کلن به فصل 2013 برمی‌گردد. در آن فصل شیحی فقط 10 دقیقه در بوندس‌لیگای 2 به میدان رفت و متوجه شد که دیگر جایی در تیم پرطرفدار شهر کلن ندارد.
 
بعد از 4 سال ناموفق، شیحی آلمان را به مقصد انگلیس ترک کرد تا بلکه با پیراهن واتفورد در رقابت‌های لیگ دسته یک انگلیس فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند اما در فولام هم شرایط تغییری نکرد و او فقط 30 دقیقه برای این تیم به میدان رفت.
 
حالا شیحی با چندین سال نیمکت‌نشینی به ایران آمده به این امید که در لیگ برتر کشورمان خودش را ثابت کند.
 
* داستان بلند و نگران کننده مصدومیت‌ها

اما چیزی که بیش از کارنامه نه چندان قبول شیحی می‌تواند نگران‌کننده باشد داستان مصدومیت‌های بلندمدت این بازیکن است. در واقع شیحی بعد از شروع بسیار خوب در کلن به دلیل مصدومیت‌های سریالی هرگز نتوانست در بوندس‌لیگا به موفقیت برسد.
 
شیحی از سال 2007 تاکنون با کلکسیونی از مصدومیت‌ها مواجه بوده و دقیقا به همین دلیل هم از سال 2013 تاکنون فقط و فقط 151 دقیقه در میادین رسمی حضور داشته.
 
شیحی از سال 2007 تاکنون با مصدومیت‌هایی نظیر مصدومیت زانو، پارگی رباط صلیبی و چندین و چند مورد کشیدگی عضله مواجه بوده که تمامی این مصدومیت‌ها در مجموع 756 روز خانه‌نشینی را برای این بازیکن همیشه مصدوم به دنبال داشته است.
 
این‌که بازیکنی با این وضعیت چطور از فیلترهای موجود و تست پزشکی باشگاه استقلال عبور کرده و حالا منتظر امضای قرارداد است خودش سوالی است که مدت‌ها در فوتبال ایران بی‌پاسخ مانده.
 
به هر حال آمار نگران‌کننده شیحی گویای این واقعیت تلخ است که باز هم یک بازیکن خارجی بی‌کیفیت دیگر در راه فوتبال ایران است و باشگاه بزرگ پایتخت برای جذب این بازیکن باید دلارهای خودش را آماده کند و شاید هم بعد از چند ماه این بازیکن هم به لیست شاکیان خارجی استقلال در فیفا اضافه شود.


ویدیو : خرید جدید استقلال را بیشتر بشناسید