خرگوش قطبی؛ گوله برف گوش دراز! +عکس : خرگوش قطبی در شرایط سخت دشت‌های بی درخت ...


خرگوش قطبی در شرایط سخت دشت‌های بی درخت قطبی در شمال آمریکا زندگی می‌کند. مشرق: خرگوش قطبی در شرایط سخت دشت‌های بی درخت قطبی در شمال آمریکا زندگی می‌کند.

خرگوش‌های قطبی زمستان را نمی‌خوابند اما با یکسری رفتارها و فیزیک انطباقی بدن خود، از این سرما جان سالم به در می‌برند. آن‌ها پوشش ضخیمی از خز داشته و نسبت اندازه بدن به حجم خز آنها کوچک است که این امر باعث نگه داشتن گرمای بدن آنها می شود. این خرگوش‌ها بعضی مواقع پناهگاهی در برف‌ها ساخته و برای به اشتراک گذاشتن گرما، دور هم جمع می‌شوند.

خرگوش قطبی کمی از دیگر خرگوش‌ها بزرگ‌تر بوده و اغلب پاهای عقبی و گوش‌های بلند تری دارد. مانند دیگر خرگوش‌ها، خرگوش قطبی سریع بوده و می‌تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت جهش کند. در زمستان پوشش سفید براقشان یک استتار خوب برای آن‌ها در میان یخ و برف‌هاست. در بهار رنگ آن‌ها به آبی مایل به خاکستری تغیر می‌کند که تقریباً شبیه به صخره‌ها و گیاهان اطراف است.از قدیم، خرگوش‌های قطبی برای بومیان آمریکا مهم بودند. این حیوانات فراوان، به عنوان منبع غذایی و همچنین به دلیل خزشان که در لباس‌ها استفاده می‌گردد شکار می‌شوند.

خرگوش , بابا لنگ دراز , شفق قطبی

افشین قطبی , خرگوش مینیاتوری , ستاره قطبی

عکس خرگوش , دو قطبی , پرورش خرگوش

اختلال دو قطبی , بیماری دو قطبی , افسردگی دو قطبی

دراز نشست , تعبیر خواب خرگوش , خرگوش دریایی

تست اختلال دو قطبی , نگهداری خرگوش , دراز و نشست هفت شکل

خرگوش خانگی , دستگاه دراز و نشست , غذای خرگوش مینیاتوری

شفق قطبی مشتری , دراز و نشست , تغذیه خرگوش

موش دم دراز , درمان اسهال خرگوش , قطبی


ویدیو : خرگوش قطبی؛ گوله برف گوش دراز! +عکس