خداحافظی «فیلیب لام» : پیروزی مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی، صد و سیزدهمین ...


پیروزی مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی، صد و سیزدهمین بازی ملی مدافع بایرن مونیخ محسوب می شود. او اولین بازی ملی خود را یک دهه پیش مقابل کرواسی انجام داد. خبرگزاری ایرنا: فیلیپ لام کاپیتان تیم فوتبال آلمان بدنبال قهرمانی در جام جهانی 2014 ، تصمیم به خداحافظی با تیم ملی کشورش گرفته است.

لام 30 ساله کاپیتانی تیم ملی آلمان را در برزیل به عهده داشت و در تمام لحظات تمام دیدارهای کشورش در این رقابتها که به انتظار 24 ساله آنها به قهرمانی پایان داد، شرکت کرد.

پیروزی مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی، صد و سیزدهمین بازی ملی مدافع بایرن مونیخ محسوب می شود. او اولین بازی ملی خود را یک دهه پیش مقابل کرواسی انجام داد.

روزنامه بیلد گزارش داد، لام هم تیمی ها و یواخیم لو سرمربی تیم آلمان را از این تصمیم خود مطلع کرده است.

قهرمانی در جام جهانی نهمین جام فیلیپ لام محسوب می شود که در دو سال گذشته بدست آورده است. او از اوت 2012 تاکنون با بایرن مونیخ دو بار قهرمان بوندس لیگا، دو بار قهرمان جام حذفی آلمان ، سوپر جام یوفا، سوپر جام آلمان، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاههای جهان شده است.

لام در جام جهانی 2010 پس از مصدومیت میشاییل بالاک، کاپیتان تیم آلمان شد. او ابتدا قرار بود بطور موقت بازوبند کاپیتانی را داشته باشد، اما با عدم بازگشت میشاییل بالاک، او از آن زمان کاپیتانی تیم ملی کشورش را به عهده داشته است.

قهرمانی جام جهانی پرافتخارترین دستاورد دوران فعالیت حرفه ای لام محسوب می شود و ظاهرا زمان مناسبی برای پایان دادن به حضور خود در تیم ملی کشورش است.


ویدیو : خداحافظی «فیلیب لام»