خداحافظی آسفالت از جاده‌ها : VolkerWessels، لیست طولانی را از مزایای جاده‌های ...


VolkerWessels، لیست طولانی را از مزایای جاده‌های پلاستیکی منتشر کرده است. در ابتدا عنوان کرده که این جاده‌ها دارای دوام بالاتری در برابر درجه حرارت‌های مختلف از -40 تا 80 درجه سانتی‌گراد هستند. وب‌سایت TopInEarth: آسفالت بیش از 94 درصد از خیابان‌های ایالات متحده را پوشانده، اما آیا می‌توان از مواد دیگری در این زمینه استفاده کرد؟ شرکت هلندی VolkerWessels این ایده را در سر داشته و برنامه‌هایی را برای ارائه‌ی پوشش جاده‌ای ساخته شده از پلاستیک بازیافتی طرح‌ریزی کرده است. این شرکت ادعا کرده که رویکرد فوق به طور قابل توحهی از هزینه‌ها و زمان ساخت و تعمیر می‌کاهد و همچنین طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

آسفالت جاده هراز , جاده چالوس , جاده

VolkerWessels، لیست طولانی را از مزایای جاده‌های پلاستیکی منتشر کرده است. در ابتدا عنوان کرده که این جاده‌ها دارای دوام بالاتری در برابر درجه حرارت‌های مختلف از -40 تا 80 درجه سانتی‌گراد هستند. طبق اعلام این مجموعه، جاده‌های پلاستیکی همچنین دارای مقاومت بیشتر در برابر فرسایش بوده و سه برابر آسفالت‌ها دوام می‌آورند، درحالیکه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر می‌شود.

جاده ابریشم , جاده هراز , وضعیت جاده ها

از آنجایی که بخش‌هایی از جاده می‌توانند از پیش ساخته شده و بر روی ماسه در یک بخش خاص نصب شوند، کمپانی طراح ادعا کرده که به این ترتیب زمان ساخت از چندین ماه به چند هفته کاهش می‌یابد. مواد سازنده همچنین سبک‌تر بوده و در برابر عوامل مختلف مانند سفتی جاده و زهکشی آب کنترل بهتری را فراهم می‌آورد، درحالیکه از فضای توخالی درون آن می‌توان برای کاربردهای زیادی استفاده کرد. برخی از ایده‌های ارائه شده از سوی VolkerWessels، شامل کشیدن کابل و لوله و جای دادن سنسورهای ترافیکی در این فضاها است.

علاوه بر مزیت بارز زیست محیطی به دلیل استفاده از زباله‌های پلاستیکی برای ساخت جاده‌ها، این رویکرد موجب کاهش تکیه بر فراورده‌های کربنی آسفالت می‌شود. و طبق اعلام کمپانی طراح، استفاده از مواد پایدارتر موجب ساخت زیرسازهای بهتر برای ایده‌های خوبی مانند تولید انرژی و جاده‌های گرمایی که در برابر یخ و برف مقاومت دارند، می‌شود.

وضعیت جاده هراز , جاده اسالم به خلخال , خداحافظی

جاده‌ی پلاستیکی VolkerWessels در حال حاضر تنها یک طرح است، اما این کمپانی به دنبال شرکایی جهت کمک به توسعه‌ی نمونه‌ی آزمایشی جهت تست مواردی مانند نحوه‌ی عمل آن در برابر خیسی می‌باشد.


ویدیو : خداحافظی آسفالت از جاده‌ها