ختافه 1 – بارسلونا 4: کشتن غول‌کش/سویا 1 - رئال مادرید صفر : ختافه 1 – بارسلونا ...



ختافه 1 – بارسلونا 4: کشتن غول‌کش

لیونل مسی تنها 30 دقیقه بازی کرد اما دو گل زد تا تیمش در خانه ختافه پیروزی ارزشمندی به دست بیاورد.

 

بازی ریال مادرید و بارسلونا , بارسلونا سویا , پیش بازی بارسلونا اتلتیکو مادرید

 

سایت گل – بارسلونا رکورد صددرصدی خود را حفظ کرد و ختافه را چهار بر یک در ورزشگاه آلفونسو پرس در هم کوبید. ختافه غول‌کش که فصل پیش بارسلونا، و این فصل رئال مادرید را در خانه خود برده بود نتوانست کاری انجام دهد.
غول‌های کاتالان در اوایل بازی سختی کشیدند اما نیمه اول را به سود خود به پایان بردند. لیونل مسی در اواسط نیمه دوم تازه به میدان رفت و الهام‌بخش پیروزی تیمش شد.
پدرو، سسک فابرگاس و کریستین تی‌یو در خط حمله بارسا قرار گرفته بودند و مسی و ویا نیمکت‌نشین بودند.
بارسا بازی را خوب شروع نکرد و تی‌یو چندین بار توپ را به‌آسانی از دست داد تا این که در دقیقه 26 بود که به موقعیت جدی رسید. تیاگو آلکانتارا در میانه میدان دو بازیکن حریف را جا گذاشت اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.
بارسا در دقیقه 32 به گل رسید. سسک از آلبرتو لوپو گذشت و توپ را به آدریانو پاس داد و او هم از زیر دستان دروازه‌بان آن را به گل تبدیل کرد.
کارلس پویول در دقیقه 57 از ناحیه زانو دچار پیچیدگی شد و میدان را ترک کرد. تی‌یو دو موقعیت خوب را از دست داد و در دقیقه 59، تیاگو جایش را به لیونل مسی داد تا او اوضاع حمله را بهتر کند. مسی در دقیقه 74 گل‌زنی کرد. پدرو از خوان والرا گذشت اما والرا او را سرنگون کرد و پنالتی حاصل را مسی به گل تبدیل کرد که البته میگل مویا دستش را به توپ زد اما نتوانست آن را دفع کند.
مسی در دقیقه 78 باز هم گل زد. او این بار سانتر مونتویا که با برخورد به بازیکنان دیگر مقابل پایش قرار گرفته بود را وارد دروازه کرد.
ختافه دو دقیقه بعد گل زد. شوت پابلو سارابیا به آدریانو و خاویر ماسچرانو – که جانشین پویول شده بود – برخورد کرد و ویکتور والدس دیگر نمی‌توانست واکنشی انجام دهد.
بارسا در دقیقه 91 به گل دیگری رسید. داوید ویا که در دقیقه 75 جانشین تی‌یو شده بود توپ را به‌زیبایی کنترل کرد و با خونسردی و با ضربه پای چپ از بین پاهای دروازه‌بان به گل تبدیل کرد.

 

بارسلونا 2 سویا 1 , اتلتیکو مادرید و سویا , پیش بازی بارسلونا سویا

 

سویا 1 - رئال مادرید صفر: پیراهن جدید هم خوش‌یمن نبود!

رئال مادرید دومین شکست فصل را تجربه کرد. فاصله این تیم با بارسلونای صدرنشین به هشت امتیاز رسیده، آن هم در شرایطی که تنها هفته چهارم را سپری کرده‌ایم

مصائب رئال مادرید ادامه دارد. آنها این بار در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان به سویا باختند.
روخی‌بلانکوس از اکتبر 2009 مقابل مادرید پیروز نشده بودند اما در این دیدار به برد رسیدند و امید ژوزه مورینیو به این که پیراهن‌های سبزرنگ رئال برای آنها خوش‌یمن باشد به جایی نرسید.
بازی با سرعت بسیار بالایی آغاز شد و سویا دست به حمله زد. روی دفع ناقص ایکر کاسیاس نزدیک بود آلوارو نگردو گل‌زنی کند اما خود کاسیاس توپ را به بیرون زد. کرنر حاصل را ایوان راکیتیچ ارسال کرد و پیوتر تروخوفسکی از سد یارگیری ضعیف آنخل دی‌ماریا گریخت و از پشت شش قدم با ضربه‌ای محکم و دقیق توپ را به سقف دروازه مادرید کوبید تا تیمش را در همان دقیقه 2 پیش بیندازد.
اندکی بعد چیزی نمانده بود رئال ده‌نفره شود. گونسالو ایگواین ضربه‌ای ایستگاهی برای تیمش گرفت اما سپس با حرکتی خشن فرناندو ناوارو، مدافع سابق بارسلونا را زد و شانس آورد که اخراج نشد.
رئال در ادامه نیمه موقعیت‌هایی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند. ژوزه مورینیو در نیمه دوم دی‌ماریا و مسعود اوزیل ناکارآمد را بیرون آورد و لوکا مودریچ و کریم بنزما را جانشین آنها کرد. مودریچ در دقیقه 52 می‌توانست بازی را مساوی کند اما ضربه تماشایی او از راه دور را آندرس پالوپ دفع کرد و توپ به تیر دروازه خورد.
رئال در دقیقه 60 می‌توانست به گل برسد. روی یک ضربه ایستگاهی توپ با خروج اشتباه پالوپ به بنزما در لبه خط رسید و سانتر او را سرخیو راموس در فاصله چند سانتی‌متری دروازه نتوانست با سر به گل تبدیل کند. قبل از ضربه سر راموس، رونالدو با بوتیا درگیر شد و به زمین افتاد. صحنه بسیار مشکوک به پنالتی بود اما شاید واکنش اغراق‌شده رونالدو بود که مانع شد داور اعلام پنالتی کند.
مادرید به حملات خود ادامه داد و سویا هم در ضدحملات خطرناک بود، هرچند که بازیکنان آنها قدر بازی عالی خسوس ناباس، و پاس‌های عالی او در ضدحملات را نمی‌دانستند.
رونالدو در دقیقه 80 می‌توانست گل بزند. او داشت با پالوپ تک به تک می‌شد و پشت محوطه جریمه بود که صحنه‌ای مشکوک به خطا اتفاق افتاد، اما تصویر آهسته نشان می‌داد که فرناندو ناوارو با تکلی فوق‌العاده توپ را زده و توپ پس از برخورد به پای رونالدو به پالوپ رسیده. سپس روی موقعیتی دیگر په‌په تلاش کرد پنالتی بگیرد اما نمایش او ظرافت لازم را نداشت!
رئال در دقیقه 94 آخرین فرصت خود را یافت. روی رونالدو خطا شد و او در حالی که دستش روی زمین کشیده شده و زخم شده بود، با ساعدی خونین پشت توپ ایستاد و آن را به بالای دروازه زد. شگفت‌انگیز بود که داور اعتنایی به خون‌ریزی زیاد دست او نکرد.
سویا با این برد موقتا به رده سوم جدول صعود کرد. رئال مادرید هم در رده دوازدهم است و هشت امتیاز کمتر از بارسلونای صدرنشین دارد. البته هر دو تیم ممکن است پس از دیدارهای یک‌شنبه در جدول پایین‌تر بروند./گل

 


ویدیو : ختافه 1 – بارسلونا 4: کشتن غول‌کش/سویا 1 - رئال مادرید صفر