خبر خوش به دانش آموزان مشمول خدمت/ شرایط 2 نوبت شرکت در کنکور : خبر خوش به ...



شرایط ویژه سربازان برای شرکت های دانش بنیان , دانش آموزان , شرایط ثبت شرکت در کرج

خبر خوش به دانش آموزان مشمول خدمت/ شرایط 2 نوبت شرکت در کنکور

معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی گفت: دانش آموزان مشمول که خردادماه فارغ التحصیل می شوند در صورت نداشتن غیبت می توانند دو نوبت در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت کنند.

سرهنگ حجت الله واعظی نژاد در گفتگو با مهر: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مقاطع بالاتر و رفع دغدغه آنها د این باره به دانش آموزان مشمول فارغ التحصیل خرداد اجازه داده می شود در صورت نداشتن غیبت دو بار در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانش آموز مشمولی که خرداد 91 فارغ التحصیل شده است در صورتی که پس از یک سال از گذشت فراغت از تحصیل خود را معرفی و فاقد غیبت باشد می تواند تیرماه 92 در آزمون دانشگاهها شرکت کند. این فرد در صورتی که فاقد غیبت باشد می توانند از مهرماه 92 در دانشگاه پذیرش شده و ادامه تحصیل دهد.

به گفته معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی، سربازانی که به خدمت اعزام شدند در صورتی که غیبت نداشته باشند و در آزمون دانشگاه پذیرفته شده باشد می توانند از خدمت ترخیص شده و به ادامه تحصیل بپردازند

واعظی نژاد با اشاره به اینکه د گذشته دانش آموزان فارغ التحصیل خرداد می تواند در یک کنکور شرکت کنند تسریع کرد: دانش آموزان به همین دلیل خود را در یک درس تجدید می کردند تا فارغ التحصیل شهریور شوند و بتواند سال دیگر نیز در کنکرو شرکت کنند. نتیجه این اقدام غیرمنطقی مشکلاتی بود  که برای نظام آموزشی کشور به وجود آمده بود به همین دلیل ما این مشکل قانونی را برطرف کردیم.

وی افزود: هم اکنون تمامی دانش آموزان فارغ التحصیل رخداد به منزله شهریور محسوب می شوند و ما سال تحصیل را از ابتدای مهر تات پایان شهریورماه میدانیم. با رایزنی های انجام شده مشکل سه ماهه را نیز برطرف کردیم. دانش آموزانی که در  خرداد 92 فارغ التحصیل شده و در  کنکور امسال شرکت می کنند به شرطی که یک سال بعد از فراغت از تحصیل خود را معرفی کنند می تواند در کنکور 93 شرکت کنند.

واعظی نژاد تاکید کرد: اگر برای این مشمولان برگه اعزام صادر  کرده باشیم این موضوع را رفع می کنیم تا آنها بتوانند در دانشگاهها ادامه تحصیل دهند./مهر

 

 

 


ویدیو : خبر خوش به دانش آموزان مشمول خدمت/ شرایط 2 نوبت شرکت در کنکور