خبر از حوادث ناگوار : خبر از حوادث ناگوارستایش و اندرز ستایش خداوندی را که ...



حوادث , اخبار حوادث , حوادث عجیب

خبر از حوادث ناگوار
ستایش و اندرز
ستایش خداوندی را که اول هر نخستین است و آخر هر گونه آخری، چون پیش از او چیزی نیست باید که ابتدایی نداشته باشد، و چون پس از او چیزی نیست پس پایانی نخواهد داشت، و گواهی می‏دهم که جز او خدایی نیست، و خدا یکی است، آن گواهی که با درون و برون قلب و زبان، هماهنگ باشد. ای مردم! دشمنی و مخالفت با من شما را تا مرز گناه نراند، و نافرمانی از من شما را به پیروی از هوای نفس نکشاند، و به هنگام شنیدن سخن من، به گوشه چشم، یکدیگر را ننگرید.
خبر از حوادث خونین آینده
سوگند به آنکس که دانه را شکافت، و جانداران را آفرید، آنچه به شما خبر می‏دهم از پیامبر امین (ص) است نه گوینده دروغ گفت و نه شنونده ناآگاه بود گویا می‏بینم شخص سخت گمراهی را که از شام فریاد زند و بتازد و پرچمهای خود را در اطراف کوفه بپراکند، و چون دهان گشاید، و سرکشی کند، و جای پایش بر زمین محکم گردد، فتنه فرزند خویش را به دندان گیرد، و آتش جنگ شعله‏ور شود، روزها با چهره عبوس و گرفته ظاهر شوند و شب و روز با رنج و اندوه بگذرند. و آنگاه که کشتزار او به بار نشست، و میوه او آبدار شد، و چون شتر مست خروشید، و چون برق درخشید، پرچمهای سپاه فتنه از هر سو به اهتزاز درآید، و چونان شب تار و دریای متلاطم به مردم روی آورند. از آن بیشتر، چه طوفانهای سختی که شهر کوفه را بشکافد، و چه تندبادهایی که بر آن وزیدن گیرد، و به زودی دستجات مختلف به جان یکدیگر یورش آوردند، آنها که بر سر پا ایستاده‏اند درو شوند، و آنها که بر زمین افتادند لگدمال گردند.
حوادث روز , سایت حوادث , اخبار حوادث امروز
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) تَشْتَمِلُ عَلى ذِکْرِ الْمَلاحِمِ: ‏اَلْأَوَّلُ‏ قَبْلَ کُلِّ أَوَّلٍ، وَ الاخِرُ بَعْدَ کُلِّ اخِرٍ، ‏بِأَوَّلِیَّتِهِ‏ وَجَبَ أَنْ لا أَوَّلَ لَهُ، ‏وَ ‏بِاخِرِیَّتِهِ‏ ‏وَجَبَ‏ ‏أَنْ‏ ‏لا اخِرَ ‏لَهُ‏، وَ أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ شَهادَةً یُوافِقُ فِیهَا السِّرُّ الْإِعْلانَ، وَ الْقَلْبُ اللِّسانَ.
أَیُّهَا النَّاسُ، لا ‏یَجْرِمَنَّکُمْ‏ ‏شِقاقِى‏، وَ لا ‏یَسْتَهْوِیَنَّکُمْ‏ عِصْیانِى، وَ ‏لا ‏تَتَرامَوْا ‏بِالْأَبْصارِ ‏عِندَ ‏ما ‏تَسْمَعُونَهُ‏ ‏مِنِّى‏. فَوَالَّذِى ‏فَلَقَ‏ ‏الْحَبَّةَ، وَ ‏بَرَأَ ‏النَّسَمَةَ، إِنَّ الَّذِى أُنَبِّئُکُمْ بِهِ عَنِ النَّبِىِّ ‏الْأُمِّىّ‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ ‏وَ الِهِ‏ ‏ما ‏کَذَبَ‏ ‏الْمُبَلِّغُ‏، وَ لا جَهِلَ السَّامِعُ ‏لَکَأَنِّى‏ ‏أَنظُرُ إِلى ‏ضِلِّیلٍ‏ قَدْ نَعَقَ بِالشَّامِ، وَ ‏فَحَصَ‏ ‏بِرایاتِهِ‏ فِى ضَواحِى ‏کُوفانَ‏، فَإِذا ‏فَغَرَتْ‏ فاغِرَتُهُ، وَ اشْتَدَّتْ ‏شَکِیمَتُهُ‏، وَ ثَقُلَتْ فِى الْأَرْضِ وَطْأَتُهُ، غَضَّتِ الْفِتْنَةُ أَبْناءَها بِأَنْیابِها، وَ ماجَتِ الْحَرْبُ بِأَمْواجِها، وَ بَدا مِنَ الْأَیَّامِ ‏کُلُوحُها، وَ مِنَ اللَّیالِى ‏کُدُوحُها. فَإِذا أَیْنَعَ زَرْعُهُ وَ قامَ عَلى ‏یَنْعِهِ‏، وَ هَدَرَتْ ‏شَقاشِقُهُ‏، وَ بَرَقَتْ ‏بَوارِقُهُ‏، عُقِدَتْ رایاتُ الْفِتَنِ الْمُعْضِلَةِ، وَ أَقْبَلْنَ کَاللَّیْلِ الْمُظْلِمِ، وَ الْبَحْرِ الْمُلْتَطِمِ هذا، وَ کَمْ یَخْرِقُ الْکُوفَةَ مِنْ ‏قاصِفٍ‏، وَ یَمُرُّ عَلَیْها مِنْ ‏عاصِفٍ‏، وَ عَنْ قَلیلٍ ‏تَلْتَفّ‏ ‏الْقُرُونُ‏ ‏بِالقُرُونِ‏، وَ ‏یُحْصَدُ ‏الْقائِمُ‏، وَ ‏یُحْطَمُ‏ ‏الْمَحْصُودُ.


ویدیو : خبر از حوادث ناگوار