خبرهای جدید از روغن پالم/غنی‌سازی روغن با ویتامین‌های A و D : رئیس دفتر بهبود ...



روغن پالم , روغن بدون پالم , روغن پالم چیست

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گران شدن تعرفه روغن پالم باعث کنترل مصرف آن شده است و کاهش مصرف آن امسال نیز دنبال می‌شود.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس،‌ در رابطه با آخرین وضعیت وجود روغن پالم در مصارف غذایی کشور، گفت: با مصوبه شورای عالی سلامت واردات روغن پالم ساماندهی و کنترل شده و به اندازه‌ای که مورد نیاز است، وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه سازمان غذا و دارو، مصرف روغن پالم در صنایع لبنی ممنوع اعلام شده است و هدف از کاهش مصرف روغن پالم این بوده که دریافت اسید چرب اشباع شده به جامعه پایین آورده شود. در نتیجه این برنامه همچنان در سال جدید نیز دنبال خواهد شد.

عبداللهی میزان استاندارد مصرف روغن پالم را اعلام نکرد و گفت: با افزایش تعرفه در مصرف این روغن تمهیداتی اندیشیده شده تا ورود آن کنترل شود بنابر این ارزان‌ قیمت نیست که صنایع غذایی بتوانند از آن در تمام مصارف استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای به صفر رساندن اسید چرب ترانس اقدامات بسیار زیادی انجام شده و برای کاهش و بهبود آن امسال برنامه‌های سال قبل همچنان دنبال می‌شود طبق این برنامه تا پایان امسال باید میزان اسید چرب ترانس که اکنون 2 درصد  است به صفر برسد.

وی همچنین از غنی‌سازی روغن با ویتامین‌های A و D خبر داد و گفت:‌ غنی‌سازی مواد غذایی مانند افزودن ویتامین D به آرد و غنی‌سازی روغن با برخی ویتامین‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

از برنامه مکمل‌یاری چه خبر؟
وی همچنین گفت:‌برنامه مکمل‌یاری ویتامین D امسال ادامه می‌یابد به طوریکه در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه به صورت ماهانه 50 هزار واحد ویتامین D توزیع می‌شود .

وی گفت:‌در قالب شبکه به زنان میانسال و سالمندان مکمل 50 واحدی ویتامین D داده می‌شود و تمام کودکان زیر 2 سال و زنان باردار به صورت رایگان مکمل را خواهند گرفت.

وی گفت:‌در مدارس به ویژه دبیرستان‌های دخترانه به صورت رایگان برنامه مکمل‌یاری آهن اجرا می‌شود و هر پایگاه سلامت در سطح شهر جمعیت 1200 نفری محله خود را پوشش می‌دهد و در روستاها همه افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت و طرح‌های مکمل‌یاری در قالب برنامه مراقبت باید اجرا شود.

 

 اخبار  پزشکی  -  فارس


ویدیو : خبرهای جدید از روغن پالم/غنی‌سازی روغن با ویتامین‌های A و D