خاکسپاری قربانیان حادثه مسجدالحرام در مکه : بسیاری از زائران کشته‌شده در حادثه ...


بسیاری از زائران کشته‌شده در حادثه خونین سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، روز دوشنبه در قبرستانی نزدیک منا به خاک سپرده شدند. خبرگزاری ایسنا: با پایان شناسایی اجساد و طی شدن مراحل اداری مرتبط با آن‌ در روز یکشنبه، خاکسپاری قربانیان حادثه مکه که ۱۰۷ نفر اعلام شده‌ است، روز گذشته (۲۳ شهریور) انجام شد.

در حالی که خانواده زائران متوفی حق انتخاب میان دفن در عربستان و انتقال اجساد به زادگاه‌شان را داشتند، اما بسیاری از آنها تصمیم گرفتند متوفی خود را در عربستان به خاک بسپاردند و مراسم اقامه نماز میت بر این قربانیان نیز در مسجدالحرام مکه برگزار شد.

در پی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، تاکنون هشت زائر ایرانی به عنوان کشته‌شدگان این حادثه معرفی شده‌اند که طبق اعلام سازمان حج و زیارت، شامل حسن قاسمی درآبادی از کاروان ۱۷۷۱۰ تهران، احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری، محمد جعفر فلاح از کاروان ۱۳۳۵۲ استان اصفهان، سیدمحمد هاشم زهی از استان سیستان و بلوچستان، علیرضا عامری از استان سمنان، ولی اسمعیلی از خراسان جنوبی و محمد مجلسی از تهران هستند.

تاکنون تکلیف محل خاکسپاری پنج زائر ایرانی کشته شده مشخص شده، بطوریکه اجساد چهار زائر ایرانی با آخرین پروازی که ۲۶ شهریورماه از ایران وارد عربستان می‌شود، به کشور بازگردانده شود که تمام هماهنگی‌ها و هزینه‌ی این کار با سازمان حج و زیارت خواهد بود.

خانواده یک زائر ایرانی دیگر نیز با تدفین وی در عربستان موافقت کرده‌اند.


ویدیو : خاکسپاری قربانیان حادثه مسجدالحرام در مکه