خانواده آبی‌پوست فوگات از شگفت‌انگیزترین انسان‌های دنیا؛ :   خانواده آبی‌پوست ...



شگفت انگیزترین عجایب دنیا , شگفت انگیزترین انسان های جهان , خانواده شگفت انگیز

 

خانواده آبی‌پوست فوگات از شگفت‌انگیزترین انسان‌های دنیا؛

اسمارف‌ها در دنیای واقعی

مردمانی در کنتاکی آمریکا به دور از سایر مردم و در تپه‌های آپالاچیان زندگی می‌کنند که آبی‌پوست هستند؛ افرادی که همگی، فرزندان و نواده‌های یک فرانسوی مهاجر هستند که به خاطر ابتلا به اختلالی شگفت‌انگیز در ترکیبات خونی، رنگ پوست‌شان آبی است.

 

شاید اگر از شما بخواهند که نژادهای مختلف دنیا را براساس رنگ پوستشان طبقه‌بندی کنید به چهار نژاد سفیدپوست، سیاهپوست، سرخپوست و زردپوست برسید؛ اما بهتر است از این به بعد آبی‌پوستان را هم به این فهرست اضافه کنید؛ شاید باور این خبر کار سختی باشد اما بهتر است بدانید که مردمانی در کنتاکی آمریکا به دور از سایر مردم و در تپه‌های آپالاچیان زندگی می‌کنند که آبی‌پوست هستند؛ افرادی که همگی، فرزندان و نواده‌های یک فرانسوی مهاجر هستند که به خاطر ابتلا به اختلالی شگفت‌انگیز در ترکیبات خونی، رنگ پوست‌شان آبی است.

مردمی که برای اولین‌بار با خانواده فوگات‌ها روبه‌رو می‌شوند نمی‌توانند باور کنند که چیزی که می‌بینند درست است و دچار خطای ​دید  نشده‌اند؛ چراکه رنگ پوست تمام اعضای این خانواده آبی تیره است. با اینکه این مساله باعث تعجب خیلی‌ها شده اما خانواده فوگات مدت‌هاست که با این مشکل بزرگ کنار آمده‌اند. درباره  این خانواده آبی‌پوست به خاطر رنگ پوستشان داستان‌ها و افسانه‌های زیادی ساخته شده است.

 

ژن و تبار این خانواده‌ها به یک فرانسوی مهاجر به اسم مارتین فوگات برمی‌گردد که در سال 1820 به کنتاکی مهاجرت کرد. با اینکه شکل عجیب و غیرعادی مارتین فوگات همان زمان هم نظر همه را جلب کرد اما داستان خانواده فوگات تا دهه 1980 میلادی به گوش محققان و دانشمندان نرسیده بود تا اینکه در سال‌های آغازین این دهه، آنها مورد توجه محققان و دانشمندان قرار گرفتند؛ آن هم وقتی که نهمین نسل مارتین که در سال 1980 با نام خانوادگی استیسی به دنیا آمد؛ نوزادی به اسم بنژی.

 

رنگ پوست این بچه هم از زمان تولد مانند اجدادش آبی تیره بود. این رنگ پوست ابتدا باعث هراس و وحشت تیم پزشکان بخش زایمان شد. آنها در ابتدا تصور کردند که بنژی به بیماری خاصی مبتلاست که تا آن لحظه شناخته نشده است.

 

اما بعد از آزمایش‌های زیاد، به خصوص آزمایش‌هایی که از قلب و شش این نوزاد گرفته شد معلوم شد که او هیچ مشکل پزشکی ندارد و در سلامت کامل به سر می‌برد اما هنوز هم دلیل خاصی برای رنگ آبی پوست او پیدا نشده بود تا اینکه مادر بنژی از سابقه اجدادی خود صحبت کرد و به پزشکان تعجب‌زده بیمارستان گفت آیا تا حالا از خانواده آبی پوست فوگات چیزی شنیده‌اید؟ او گفت تا آنجا که یادش می‌آید مادر بزرگ پدری‌اش هم که زنی به اسم لونا بوده پوستی آبی رنگ داشته.

 

مادر نوزاد اعلام کرد مادربزرگ پدری‌اش همیشه از این قضیه ناراحت بوده و به خاطر رنگ متفاوت پوستش با بقیه مردم سعی می‌کرده که زیاد در انظار مردم حاضر نشود.

او بعد از شرح این ماجرا، اسم چند نفر از بقیه افراد فامیلشان را هم که پوستی آبی رنگ داشتند نام برد و گفت که مطمئن است این قضیه مشکلی برای سلامتی نوزادش به وجود نخواهد آورد. به این ترتیب بنژی استیسی کوچک از بیمارستان مرخص شد.

 

به این ترتیب خیلی‌ها از ماجرای عجیب این خانواده باخبر شدند و مشخص شد که خانواده و نسل‌های آینده مارتین فوگات از بیماری نادر ارثی رنج می‌برند و این رنگ آبی پوست آنها، به دلیل اختلال در ترکیب‌های خونی آنهاست.

بعد از اینکه این خبر به گوش محققان موسسه تحقیقاتی پزشکی آمریکا رسید؛ آنها تحقیقاتشان را در این زمینه آغاز کردند و بعد از مطالعات و بررسی زیاد اعلام کردند که فرم و نوع ترکیبات خونی این خانواده به گونه‌ای است که باعث می‌شود هموگلوبین که دلیل قرمزی خون است در ترکیبات خونی این خانواده اکسید شود و این تجزیه باعث تغییر رنگ خون آنها شده و در نتیجه این تغییر رنگ در خون بر رنگ ظاهر و پوست آنها تاثیر می‌گذارد.

 

البته این مشکل فقط زمانی برای یک نوزاد به وجود می‌آید که هم پدر و هم مادر نوزاد این ژن را در بدن خود داشته باشند و فقط در همین صورت است که ژن به کودک منتقل می‌شود. اما نکته جالب اینجاست که اگر این ژن در پدر و مادر وجود داشته باشد باز این احتمال وجود دارد که نوزاد به دنیا آمده از این پدر و مادر آبی پوست نباشد.

در نتیجه این تحقیق می‌توان متوجه شد که همسر مارتین فوگات هم این ژن را که باعث آبی شدن رنگ پوست می‌شده در خون خودش داشته و نکته جالب اینجاست که از ازدواج این دو نفر که به صورت تصادفی رخ داده است می‌توان به عنوان یک بدشانسی و بدبیاری کاملا اتفاقی نام برد.

این ازدواج باعث بارور شدن ژنی شده بود که طی حدود 2 قرن، نسل‌های آینده این زوج را انگشت‌نما کرده ​بود. به گونه‌ای که تا پیش از روشن شدن دلیل این پدیده، تمام فرزندان و نسل‌های آینده مارتین و همسرش از احتمال به دنیا آوردن نوزادانی آبی پوست واهمه و استرس داشتند و با اینکه می‌دانستند آبی پوستی در سلامت آنها مشکلی به وجود نمی‌آورد اما از اینکه همه آنها را به هم نشان بدهند ناراحت بودند.

بنابر اسناد به جا مانده مارتین فوگات و همسرش الیزابت اسمیت 7 بچه به دنیا آوردند که از میان آنها، 4 نوزاد آبی پوست بودند ولی 3 کودک دیگر ژنی که موجب آبی شدن رنگ پوست می‌شد را از پدر و مادر خود به ارث نبردند.

 

تحقیقات جدید

با اینکه بعد از انتشار نتایج تحقیقات کارشناسان موسسه تحقیقاتی پزشکی آمریکا، توجیه علمی خوبی برای این مشکل پیدا شد اما بعد از مدتی نظر محققی به نام کتی تراست به خانواده فوگات‌ها جلب شد. او که تحقیقات زیادی درباره تاریخ خانواده فوگات​ها انجام داده، درباره آنها می‌گوید: «خانواده فوگات‌ها طی نسل‌ها تغییر یافته‌اند.

 

آنها در درون خانواده یا در مواقعی با کسانی که به آنها نزدیک بوده‌اند ازدواج کرده‌اند. طی ​دو قرن سپری شده از زمان ازدواج مارتین و همسرش الیزابت، خانواده‌هایی که ژن‌های این ​دو را در خود دارند  بزرگ و بزرگتر شده‌اند. تا جایی که می‌توانم بگویم امروزه فقط این ژن به فوگات‌ها مرتبط نیست بلکه خانواده‌های کومبس، اسمیت، ریتچای و استیسی هم که همگی به نوعی از نوادگان فوگات‌ها هستند حامل این ژن هستند.»/گروه مجلات همشهری


ویدیو : خانواده آبی‌پوست فوگات از شگفت‌انگیزترین انسان‌های دنیا؛