خانه 49 میلیون دلاری اشرف پهلوی +عکس : پیلی و همسرش چندان فرصت نیافتند تا از ...


پیلی و همسرش چندان فرصت نیافتند تا از خانه خود لذت ببرند؛ زندگی‌ مشترک آن‌ها در حال فروپاشی بود. در سال ۱۹۴۰ آن‌ها خانه خود را به «آلبرت» و «ماری لسکر»(Lasker)، از پیشگامان بهداشت و درمان عمومی اجاره دادند که بعد‌ها آن ها خانه را خریدند و ۳۵ سال در آن زندگی‌ کردند تا هنگامی که اشرف پهلوی به آن جا پا گذاشت. باشگاه خبرنگاران جوان: خیابان «بیکمن پِلِیس» (Beekman Place) در حد فاصل خیابان‌های چهل و نهم و پنجاه و یکم، در سراشیبی به سوی «رودخانه شرقی»، یکی‌ از کوتاه‌ ترین و قدیمی‌‌ترین خیابان‌های «منهتن» قرار گرفته است با خانه‌های بزرگ قدیمی‌ و آپارتمان‌های مجللِ پیش از دوران جنگ استقلال امریکا؛ زمانی که‌ خاندان «بیکمن» خانه عظیم و مجلل خود را در «مانت پلزنت» در سال ۱۷۶۴ ساختند.
 
نیویورک تایمز نوشت: انزوای این خیابان، آن را تا حدی از نظر‌ها و رفت و آمدها دور نگه داشته است. نیمی از ماشین‌هایی‌ که در آن پارک شده اند، یا شاسی بلندهایی سیاه رنگ هستند و یا مرسدس بنز‌هایی‌ با پلاک‌های دیپلماتیک.
 
دوری و انزوای این خیابان، چهار دهه قبل دو شخصیت  را به سوی خود کشاند؛ «اشرف پهلوی»، خواهر دو قلوی شاه مخلوع ایران که پس از فرار از ایران به شماره ۲۹ این خیابان پناه برد و «پل رودلف» (Paul Rudolph)،  رییس مدرسه معماری دانشگاه «ییل» که شماره ۲۳ را به آزمایشگاه شخصی‌ خود بدل کرد.
 
نمایی از خانه 100 میلیون دلاری ترامپ , خانه عصر حجر 4 میلیون دلاری , خانه 10 میلیون دلاری هنرپیشه هالیوود
 
هرچند دیگر آن ها از این خیابان رفته اند ولی‌ خانه‌هایی‌ که از خود به جا گذاشته اند، هنوز از ممتاز‌ترین های نیویورک به شمار می روند. ارزش خانه رودلف امروز به ۲۸/۵ میلیون دلار و خانه پهلوی به ۴۹ میلیون دلار رسیده که در جنوب «پارک مرکزی» نیویورک، رکورد محسوب می‌‌شود.
 
پیلی و همسرش چندان فرصت نیافتند تا از خانه خود لذت ببرند؛ زندگی‌ مشترک آن‌ها در حال فروپاشی بود. در سال ۱۹۴۰ آن‌ها خانه خود را به «آلبرت» و «ماری لسکر»(Lasker)، از پیشگامان بهداشت و درمان عمومی اجاره دادند که بعد‌ها آن ها خانه را خریدند و ۳۵ سال در آن زندگی‌ کردند تا هنگامی که اشرف پهلوی به آن جا پا گذاشت.
 
خانه سه میلیون دلاری , اشرف پهلوی , عادت های میلیون دلاری
 
از آن جا که اشرف پهلوی مدام در سفر بود، به دنبال اقامتگاه آرامی در نیویورک می‌‌گشت. در سال ۱۹۷۸، یعنی‌ سه سال بعد از آن که شماره ۲۹ خیابان بیکمن را خریده بود، شماره ۳۱ را از «تام جونز» (Tom Jones)، خواننده ولزی نیز می‌‌خرد. در آن سال، اشرف نمی‌‌توانست اهمیت آن دو خانه را پیش بینی‌ کند تا درست یک سال بعد که برادرش، محمدرضا  از حکومت توسط مردم  عزل می‌‌شود.
 
خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های اشرف به تدریج در سال‌های دهه ۱۹۸۰ برای تحصیل در مدرسه های خصوصی، به نیویورک رفتند و این بود که ورودی‌های دو خانه را به هم وصل کردند.
 
در سال ۱۹۸۱ مالکیت هر دو خانه با «آنتیل هلند(Dutch Antilles) به اشتراک گذاشته شد تا آن ها را از بازگشت به املاک مردم ایران در امان بدارند. در سال ۱۹۹۲، شماره ۳۱ بیکمن به حکومت تونس فروخته شد و اکنون سفارت‌خانه این کشور است و شماره ۲۹ دوباره به یک خانه خانوادگی مستقل تبدیل شد با ۸ اتاق خواب و ۱۱ حمام و سرویس بهداشتی.
 
با توجه به این که قیمت خانه در حال صعود است و اشرف پهلوی ماه آینده ۹۵ ساله می‌‌شود و بیش‌تر اوقات خود را در اروپا سپری می‌‌کند، تصمیم گرفته شده که آن را بفروشند.همین تصمیم در مورد دو خانه آن طرف تر هم گرفته شده است.


ویدیو : خانه 49 میلیون دلاری اشرف پهلوی +عکس