خانه را برای کودک خود امن کنید : در گذشته، والدین با قرار دادن کودکان خود در ...


در گذشته، والدین با قرار دادن کودکان خود در محیط‌ های بسته و دارای حفاظ، از زیر بار مراقبت از آنها در برابر خطرات خانه شانه خالی می كردند

ورزش در خانه برای لاغری شکم , مدارک لازم برای گرفتن جواز قهوه خانه , برنامه غذایی هفتگی برای زنان خانه دار

پادشا:  در گذشته، والدین با قرار دادن کودکان خود در محیط‌های بسته و دارای حفاظ، از زیر بار مراقبت از آنها در برابر خطرات خانه شانه خالی می‌كردند، اما مطالعه فرایند رشد کودکان در سال‌های اخیر نشان داد که مغز کودک در محیط‌هایی که به وی اجازه بازی و اکتشاف داده می‌شود، بهتر رشد خواهد كرد. در واقع، می‌توان گفت كه بازی برای كودكان به معنی "یادگیری" است.

امروزه، همه ما والدین تمایل داریم كه به كودكان خود فرصتی بیشتر برای بازی،جست‌و‌خیز و آزادی عمل بدهیم، اما نباید فراموش كنیم كه خانه می‌تواند مکانی خطرناک برای بازی کودک باشد؛ کودکی که هر چیزی كه پیدا می‌كند در دهان می‌گذارد، سعی در كشفی تازه دارد. این جست‌و‌جو می‌تواند شامل کشیدن هر چیزی به سمت خود برای بیشتر شناختن آن نیز باشد.

اگرچه می‌توانید انواع وسایل محافظ کودکان را در فروشگاه‌ها پیدا كنید، هیچ راهی مطمئن‌تر از بررسی دقیق منزل از دید کودک نیست. بنابراین، روی دست‌ها و زانوهای خود دراز بکشید و سینه‌خیز، تمام خانه را جست‌و‌جو كنید.

برخی موارد بوضوح قابل تشخیص هستند كه نیاز به توجه دارند؛ مانند پریزهای برق، درهای کابینت، راه‌پله‌ها و درهای ورودی و خروجی. اگرچه می‌توانید با خرید درپوش‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت برای پریزها در هزینه‌های خود صرفه‌‌جویی کنید، كودكان نوزاد و نوپا آن قدر باهوش هستند که راهی برای بیرون کشیدن چنین درپوش‌هایی پیدا کنند. پس، توصیه ما این است که در این مورد به دنبال صرفه‌جویی نباشید.

ممكن است با دیدن قفل کابینت‌ها، حس واهی امنیت به شما القا شود، اما فراموش نكنید كه کودک نوپای شما قادر است از پس این قفل‌ها هم به‌راحتی برآید. راه حل این مشکل، انتقال وسایل خطرناك از طبقات پایینی به طبقات بالایی است، حتی اگر از قفل‌های ایمنی مخصوص کودکان برای این كابینت‌ها استفاده می‌کنید.

استفاده از حفاظ‌های آکاردئونی برای ورودی راه‌پله‌ها مانع از این می‌شود که نوزاد شما پس از بالا رفتن از چند پله، متوجه شود که نمی‌تواند پایین بیاید. از این رو،هیچ وقت از حفاظ‌‌های چوبی و قدیمی استفاده نکنید، زیرا در اثر کشیدن قسمت‌های زاویه‌دار توسط کودک، احتمال باز شدن آنها، گیر كردن بازوی كودك در آن و آسیب‌دیدگی وجود دارد. این خطرات در حفاظ‌های جدید كه با شبکه‌های پلاستیکی ساخته می‌شود، به حداقل رسیده است كه برای این كار، مناسب‌تر نیز خواهد بود . توجه داشته باشید که استفاده از این حفاظ‌ها نیازمند بررسی مداوم است چون نوزادان و کودکان نوپا با آویزان شدن از این حفاظ‌ها، موجب شل شدن آنها به مرور زمان می‌شوند. 

حالا باید دورتا دور خانه سینه‌خیز بروید و سعی کنید مانند کودک خود فکر کنید. آهنرباهایی که برای نصب یادداشت روی در یخچال از آنها استفاده می‌كنید، یكی از وسایل خطرناك داخل آشپزخانه است. توصیه می‌كنیم كه تمام این آهنرباها را از در یخچال جدا كنید زیرا در صورت افتادن آنها روی زمین، نخستین جایی كه آنها را پیدا می‌كنید، دهان کودک شما خواهد بود.

در همان حال كه خانه را در حالت سینه‌خیز وارسی می‌کنید، به دنبال هر چیزی بگردید که احتمال کشیدن آن توسط كودك و خطر سقوط آن روی او وجود دارد. لوازم ورزشی و بازی كه در منزل خود دارید، احتمالا فنرها و طناب‌های کششی دارد كه كه کودک شما، بدون تردید از آنها آویزان خواهد شد. تزئینات پرده و طناب‌های تنظیم پرده‌های کرکره‌ای از جمله وسایلی هستند که می‌توانند برای كودك شما خطرناك باشد. رومیزی میزهای عسلی، روكش پارچه‌ای میز ناهارخوری با دنباله آویزان از اطراف میز و تزئینات پرده، همه و همه برای فرزند شما فرصتی شگفت‌انگیز برای كشف و البته آسیب رساندن به خود را فراهم می‌کنند.

اگر برای تزئین خانه خود از گیاهان آپارتمانی استفاده می‌کنید، آنها را نیز به نقطه‌ای منتقل کنید که به هیچ‌وجه، قابل دسترسی برای کودک شما نباشد. بچه‌ها خاک پای گلدان‌ها را حفر می‌کنند یا برگ‌ها را می‌خورند.

با وجود این که بعضی از والدین تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند، متوجه می‌شوند که کودکان از آنها باهوش‌ترند و در نهایت، راهی برای فرار از امنیت پیدا می‌کنند. از این رو، همیشه در منزل خود، شربت اپیکا و زغال فعال‌شده برای درمان مسمومیت داشته باشید. توصیه می‌كنیم كه همیشه، شماره یکی از این مراکز مخصوص درمان مسمومیت را ‌نیز به همراه داشته باشید.


ویدیو : خانه را برای کودک خود امن کنید