خانه خود را جلا دهید : قرار است در این صفحه درباره دکوراسیون خانه با همدیگر ...



مدل هایی از طراحی ناخن که می توانید در خانه انجام دهید , خانه ملت , خانه هوشمند


قرار است در این صفحه درباره دکوراسیون خانه با همدیگر صحبت کنیم. مثلا به شما بگوییم چطور یک آکواریوم می‌تواند به خانه‌تان صفا بدهد یا یک دیوار قرمز رنگ در اتاق خوابتان زندگی شما را شیرین کند، اما برای آنکه به آنجا برسیم لازم است در ابتدای راه چند توصیه از مهم‌ترین کارشناسان دکوراسیون از نیویورک بخوانید. توصیه‌هایی کاربردی که ابتدا خانه‌تان را از شکل یک جنگل درمی‌آورد و سپس به مرحله بعد می‌رسیم ...

دیوار بی‌نظیر
کابینت‌های کم‌جا خانه‌ شما را دچار بحران کرده است و احساس می‌کنید روزبه‌روز خانه و آشپزخانه شلوغ‌تر می‌شوند؟ وسایل را از داخل کابینت بیرون بیاورید. ارین سوییفت، یکی از طراحان مطرح نیویورکی از بزرگ‌ترین طرفداران نشان دادن ظرف‌ها و وسایل داخل کمدها و کابینت‌هاست. کافی است چند قفسه چوبی ساده به دیوار بزنید و پشت آن را با رنگ سیاه بپوشانید. رنگ سیاه، فضایی تمیز، صمیمانه و صد البته دوست‌داشتنی به خانه می‌دهد و برای اعضای خانه هم هیجان‌انگیز است تا در کارهای خانه از خودشان مشارکت نشان دهند و پس از پایان کار ماشین ظرفشویی یا پس از خشک شدن ظروف به کمک شما بیایند و در جایگذاری وسایل به شما کمک کنند. راه ساده این است که ظرف‌ها را با توجه به شکل ظاهری‌شان مرتب کنید. کاسه‌ها در یک ردیف، فنجان‌ها در ردیفی دیگر و به همین ترتیب. شاید به این ترتیب به رویای همیشگی‌تان درباره تغییر ظرف‌های دم‌دستی هم برسید و باورتان شود برخی ظرف‌ها و وسایل، عمر خودشان را کرده‌اند.

خواب آرام
ملیسا پیچنی، طراح و دکوراتور نیویورکی می‌گوید: «نمی‌توانم استرس به‌هم‌ریختگی کنار میز را تحمل کنم.» او آرامش روانی‌اش را در استفاده از دراور کنار تخت‌خواب به دست آورد که برای هر وسیله، جایی مخصوص داشت و به این ترتیب در کشوی اول که می‌توان به سادگی آن را طبقه‌بندی کرد، عینک مطالعه، گوشی موبایل، کنترل تلویزیون و ضبط، لوسیون شبانه و هر آنچه پیش از خواب یا پس از آن نیاز دارید، دم دستتان خواهد بود. او توصیه می‌کند از روی میز کوچک کنار تخت‌خواب تنها به‌عنوان محیطی برای زیبایی استفاده کنید و یک چراغ خواب، کتاب، گلدان یا مجسمه‌ای کوچک روی آن بگذارید.

خط های متحرک
الیزا کپویان، طراح مد و یکی از کسانی که خانه شما را تحویل می‌گیرد و آن را به گونه‌ای دیگر به شما پس می‌دهد، در نشریه «سبک من» قلم می‌زند. روی راه درمانی ساده‌ای برای فضاهای بیرون افتاده پیدا کرده است و تقریبا در بیشتر خانه‌ها از آن استفاده می‌کند. كپویان معتقد است می‌توان در کوچک‌ترین کمدهای خانه، همان کمدهایی که معمولا با لوازم بی‌مصرف پر می‌شوند، تغییراتی داد و طبقه‌های متحرک ساخت و حوله‌ها، بالش‌های اضافه، ملحفه‌‌ها و روبالشی‌‌های تمیز را تا کرد و در این قفسه‌ها قرار داد. می‌توانید طبقه‌ها را در سایزهای مختلف و به صورت‌های افقی یا عمودی قرار دهید و از یک فضای کوچک، بیشترین استفاده را ببرید.

ظرف جادویی
به نزدیک‌ترین مغازه لوازم خانگی بروید و یک تشت بخرید. تشتی فلزی که قدیم‌ترها برای شستن لباس از آن استفاده می‌شد. این ظرف ساده را کنار در ورودی قرار دهید و با توجه به فصلی که درآن هستید، از آن استفاده کنید. بنیتا لارسون، طراح خانه که وبلاگ‌نویس هم هست و در استکهلم زندگی می‌کند، از این تشت کوچک به‌عنوان یک همه‌کاره استفاده می‌کند و می‌گوید: «هر فصل، ملزومات خاص خودش را دارد، ملزوماتی که معمولا وقتی به آنها نیاز داریم، آنها را گم می‌کنیم.» می‌توانید از عینک و کرم ضدآفتاب، تا دستکش و کلاه را به فراخور فصل در این تشت جا دهید و به این ترتیب، هم ویژگی کاربردی دارد و هم خانه‌تان را زیبا می‌کند.

اسباب‌بازی‌های رام و آرام
این روزها در محل کار بیشتر ما، پرینتر پیدا می‌شود. البته در صورتی که در خانه‌مان خبری از پرینتر نباشد. شما می‌توانید با کمک این دستگاه کوچک، یک اتفاق بزرگ در اتاق فرزندتان ایجاد کنید. به توصیه کتی براون، یکی از طراحان اهل بروکلین، قفسه‌بندی ساده‌ای انجام دهید و عکس اسباب‌بازی‌هایی که تمایل به زیر دست و پا بودن دارند را به این قفسه‌ها بچسبانید و از فرزندتان بخواهید اسباب‌بازی‌ها را با توجه به هر عکس در طبقه مخصوص به خود بگذارد. طبیعی است اگر در ماه‌های اول، تن به این ماجرا ندهد اما اگر در نهایت حاضر به انجام این بازی شود، تا آخرین روزهایی که پای اسباب‌بازی در خانه شما باز مانده است، آزار نمی‌بینید و همین اندازه که عکس هر طبقه را تغییر دهید، به صورت اتوماتیک این نظم و ترتیب اتفاق می‌افتد.

قفسه‌های یکسان
شمع، تنها یکی از نمونه‌ وسایلی است که هروقت دنبالش می‌گردید، آن را پیدا نمی‌کنید و در نهایت مجبور می‌شوید آن را دوباره بخرید. ایده قفسه‌های یکسان، ایده‌ای است که بنیتا لارسون آن را به خرج می‌دهد و معمولا برای وسایلی به کار می‌رود که دنبالشان می‌گردید اما پیدایشان نمی‌کنید. باتوجه به ابعاد قفسه‌ای که در اختیار دارید، وسایلی را انتخاب کنید؛ قفسه کاغذ و خودکار، باتری‌ها، لوازم آرایش یا هر وسیله‌ای که اصولا در خانه شما به موقع پیدا نمی‌شود.

تی‌شرت‌های رول شده
یکی از راه‌های توصیه‌شده برای بستن چمدان، این است که لباس‌ها را رول کنید و در چمدان بگذارید تا جای کمتری بگیرند. باربارا ریچ، یکی از طراحان دکور به این نتیجه رسید که می‌تواند از همین ترفند برای چیدن کمد لباس‌ها استفاده کند و به این ترتیب، در هر طبقه کوچک، 3 تی‌شرت بیشتر جا دهد. در واقع زمانی که تی‌شرت‌ها را رول می‌کنید و روی هم می‌گذارید، نه خط تای اضافه می‌گیرند، نه چروک می‌شوند و در عین حال، انتخاب از میان آنها نیز آسان‌تر است. تنها کافی است هنگام قرار دادن تی‌شرت‌ها، مارک، عکس یا لوگوی اصلی را به سمت بیرون بگذارید تا اگر فرزندتان روی پوشیدن یکی از آنها اصرار کرد، آنقدر که انگار با نپوشیدنش آسمان به زمین می‌آید، به سادگی آن را پیدا کند و بپوشد. بیایید منصف باشیم، این ماجرا تنها درباره بچه‌ها اتفاق نمی‌افتد و همه ما گاهی با این مشکل روبرو می‌شویم، کلید آن در دستان شماست.

کاغذی‌ها روی چرخ
این میزهای متحرک کوچک را دیده‌اید که در مطب‌ دندان‌پزشکان استفاده می‌شود؟ نمونه‌های کوچک‌تر و خانگی این میزها نیز موجود است و کیت براون، یکی از طراحان اهل فلوریدا به این نتیجه رسیده اگر چسب، کاغذ، خودکار و دفترچه تلفن را روی یکی از این چرخ‌ها بگذارد، اوضاع بهتر می‌شود و دسترسی به آن ساده‌تر است. حتی مجله‌های این ماه یا روزنامه‌هایی که بخشی از آن را نخوانده‌اید، روی یکی از طبقه‌های این میز قرار می‌گیرند. در این حالت به جای اینکه برای پیدا کردن یک خودکار شروع به داد و فریاد کنید، می‌توانید سراغ این میز جادویی بروید و وسیله موردنظر را پیدا کنید.

منبع : salamat.ir


ویدیو : خانه خود را جلا دهید