خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (1) : همیشه شروع اسفندماه ما را به ...


همیشه شروع اسفندماه ما را به یاد خانه تکانی و آمادگی برای نوروز و سال جدید می اندازد. چیزی به عید نمانده! به این فکر کرده اید که چطور و از کجا باید کارها را شروع کرد؟           پادشا: همیشه شروع اسفندماه ما را به یاد خانه تکانی و آمادگی برای نوروز و سال جدید می اندازد. چیزی به عید نمانده! به این فکر کرده اید که چطور و از کجا باید کارها را شروع کرد؟ تمیز و مرتب کردن خانه زمان زیادی نیاز دارد. اگر بخواهید آن را در چند روز آخر سال انجام دهید خسته کننده خواهد بود. بهترین راه این است که با یک برنامه ریزی درست و تقسیم کارها، از همین حالا شروع کنید.

ما پیشنهادات خوبی در مورد خانه تکانی، تغییر دکوراسیون برایتان گردآوری کرده ایم که کاملا کاربردی و مفید هستند. با ما همراه باشید.

بررسی کلی وضعیت نظافت خانه

خانه تکانی , خانه تکانی ذهن , خانه تکانی عید

برای شروع کار بهتر است به گوشه و کنار خانه بروید و وضعیت نظم و نظافت هر قسمت از خانه را بررسی کنید. بهتر است کاغذ و قلمی در دست بگیرید و به صورت موردی کارهایی که برای هر فضا باید انجام بگیرد را یادداشت کنید. در ابتدا نیازی نیست که زمان و اولویت کارها را با خود مرور کنید. فقط هر چه که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. این نوشته به شما كمک می‌كند تا نگاه درستی به كار داشته باشید.

زمان بندی و اولویت بندی کارها

خانه تکانی نوروز , نکات خانه تکانی , نحوه خانه تکانی بی دردسر

یادداشت های خود را مرور کنید. در این مرحله باید ببینید که بهتر است از کدام فضاها شروع کنید و چه مقدار زمان برای نظم بخشیدن و تمیز کردن هر فضا نیاز دارید. براساس یادداشت هایتان كارهای مربوط به تمیز كردن خانه را اولویت بندی كنید و در مقابل هر کدام زمان مورد نیاز و تاریخ را بنویسد.

بهتر است در روزهای اول از فضاهای کم رفت و آمد خانه شروع کنید. چون در زمان باقی مانده به نوروز فضاهای پر رفت و آمد دوباره به تمیز کردن نیاز خواهند داشت. انبار و کمد ها می توانند گزینه های خوبی برای شروع باشند. اتاق نشیمن، پذیرایی و سرویس بهداشتی بهتر است به عنوان آخرین فضاها در لیست قرار گیرند.


نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف در منزل

خانه تکانی اساسی , کاربرگ خانه تکانی , خانه تکانی و تمیز کردن خانه قبل از آغاز درد زایمان

برای تمیز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی جدآ خودداری کنید، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب میرساند .

برای پاک کردن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نمدار آغشته به مواد شوینده استفاده نمائید و پس از آن با یک دستمال نمدار چندین بار پاک و در انتها خشک نمائید .

هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از دربها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید ، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت ، باعث آسیب جدی به آن میشود .

برای پاک نمودن دربهایی که قاب پروفیل mdf یا آلومینیومی دارند ، مراقب باشید مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند . زیرا با نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری خواهد نمود ، و در آخر باعث خرابی دربها خواهد شد .

برای پاک کردن لک، اثرات دست، جوهر و ماژیک هرگز از موادی چون وایتکس، آستون؛ الکل صنعتی، مستقیمآ استفاده نفرمائید. زیرا این مواد میتواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند. برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید .

شیشه های حاوی سرکه، روغن، مربا و ترشیجات را قبل از اینکه داخل کابینت بگذارید مطمئن شوید زیر آن تمیز و یا درب آن باز نباشد زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد.

صفحات کابینت از جنس hpl یا کرین (سنگ مصنوعی) آنتی باکتریال میباشد که مقاومت خوبی در برابر ضربات و گرما دارد اما در بعضی از مواقع بنا به درخواست مشتری به خاطر ارزانتر شدن قیمت کابینت از همان جنس درب کابینت که لبه آن به مقدار ۸ سانت دوبل شده و pvc میشود را مورد استفاده قرار میدهند. که مقاومت آن مانند صفحه به اصطلاح ما کابینت سازها شرکتی نمی باشد. بنابر این هم در مورد صفحه شرکتی و کرین و هم در مورد صفحه دوبل شده باید به نکات زیر توجه فرمائید:

•    از بریدن نان و دیگر مواد غذایی بر روی میز کابینت بطور مستقیم خوداری کنید و در زیر نان از یک پارچه ضخیم استفاده کنید.
•    از تراشیدن لک و غذاهای ریخته شده خشک بر روی صفحه و شست‌وشوی آن با مواد شوینده اسیدی خودداری نمائید .
•    از تجمع آب دور سینک و گوشه های صفحه کابینت به مدت طولانی جلوگیری کرده و با دستمال خشک نمائید، زیرا در طولانی مدت باعث از بین رفتن آب بندی و ایجاد پوسیدگی در کابینت شما خواهد شد .
•    ظروف داغ را مستقیمآ روی صفحه کابینت قرار ندهید و از زیر قابلمه ای که در همه منازل متداول است استفاده فرمائید .
•    از گذاشتن اجسام سنگین بر روی قسمتی از صفحه که زیر آن خالی است (لباسشوئی ) صفحه جدآ خودداری نمائید .


تمیز کردن لکه های دیوار

خانه تکانی داخل اتول ها , خانه تکانی از نوع دندانی ؟ , رسم خانه تکانی

پاک کردن لکه های مداد رنگی

لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.

پاک کردن جای انگشت های آلوده


در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند. برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.

نحوه پاك كردن لكه های سیاه از روی دیوار گچی

البته این لکه ها به طور کامل محو نمی شوند ولی شما می توانید با کمی جوش شیرین که در آب حل کرده اید و بوسیله پنبه این لکه ها را از بین ببرید. به این ترتیب که پنبه ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید.

شست‌وشوی کاغذ دیواری

اسفنجی را در آب ولرم تمیز بفشارید و روی کاغذ دیواری بمالید. تا جایی که می‏توانید برای این کار از آب کمتری استفاده نمایید تا کاغذ برنیاید.

کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می‏شود. برای کاغذهای قابل شست‌وشوی ضخیم‏تر، از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید. از یک اسفنج استفاده کنید و هر بار قسمت کوچکی از آن را بشویید. سپس با اسفنج فرو برده شده در آب تمیز آبکشی نمایید. آن گاه با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.


لکه‏‌های روی کاغذ دیواری

خانه تکانی به همراه کودک , راهکارهای خانه تکانی پسماند , خانه تکانی نوروز 95

لکه‏های چرب را باید فورا از روی کاغذ دیواری برداشت. با مخلوط کردن گِل سفید، گچ خیاطی یا دیگر پودرهای جذب کننده با مایع پاک کننده، خمیری بسازید. آن را ابتدا روی رنگ دیوار امتحان نمایید. سپس روی لکه به کار برید و بگذارید تا کاملاً خشک شود. آنگاه آن را برس بزنید.

ممکن است برای یک لکه سنگین نیاز به دو یا سه بار تکرار چنین کاری باشد. برای زدودن لکه‏های مداد رنگی، آنها را به نرمی با یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده تمیز کنید. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار نمایید.

جوهر پاشیده شده به کاغذ دیواری را فورا با گِل سفید یا گچ خیاطی جذب کنید. مراقب باشید آن را روی دیوار پخش نکنید. جذب کننده را فورا پس از آنکه جوهر را جذب نمود، برس بزنید.


ویدیو : خانه تکانی را با این روش‌ها امتحان کردی؟ (1)