خانه تكانی را به روش ما تجربه كنید : گروهی از خانم‌ها تا امروز خانه تكانی شان ...


گروهی از خانم‌ها تا امروز خانه تكانی شان را تمام كرده‌اند اما خانم‌های شاغل و پر دغدغه، همچنان با پروژه خانه تكانی درگیرند؛ برای شما كه هنوز خانه تكانی انجام نداده‌اید یا كارتان هنوز تمام نشده، نسخه ویژه‌ای داریم. در خانه، مكان‌های آلوده‌ای هستند كه شما از آن‌ها بی‌خبرید و با تمیز كردن آن‌ها نیمی از راه را رفته اید هنر و تجربه خانه ملت , خانه ملت , خانه هوشمند 1 - برنامه‌ریزی شده تمیز كنید. این به آن معناست كه ابتدا زمین را تمیز نكنید سپس سراغ سقف و پنجره بروید. یك برنامه‌ریزی درست این است كه شما تمیز كردن منزل را از بالاترین نقطه در خانه آغاز كنید و به پایین‌ترین آن برسید.



2 - تمیز كردن وسایلی كه هرگز فكرش را نمی‌كنید. به‌عنوان مثال تلفن. دكتر گربا متخصص امور بهداشتی در آمریكا با تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده است كه باكتری‌های خطرناكی در گوشی تلفن تولید می‌شوند كه به‌دلیل تماس زیاد با آن به راحتی به دهان منتقل می‌شود.



3 - ظروف آشغال: مخصوصا آن‌هایی كه در آشپزخانه و حمام منزل قرار دارند، پس از خالی كردن ظرف آشغال، حتما آن‌ها را بشویید.



4 -  پرده حمام: پرده حمام از آن اشیایی است كه در طول روز معمولا مرطوب و محل جمع شدن باكتری‌ها و قارچ‌هاست.



5 - ماشین ظرفشویی: در مورد ماشین ظرفشویی هم وضع همین طور است. شما ظرف داخل آن را خالی می‌كنید آن‌گاه درب آن را می‌بندید. به این ترتیب در آن رطوبت، قارچ‌ها و باكتری‌ها روی درب و لبه‌های آن فرصت رشد و تكثیر پیدا می‌كنند.



6 - هواكش‌ها: این وسیله معمولا برای از بین بردن گرد و خاك و هوای آلوده از خانه به كار می‌روند اما اگر به بهداشت آن اهمیت ندهیم، این دستگاه به جای كمك ممكن است خطرساز شود.



7 - گرد و خاك باقی مانده روی مبل‌ها باعث ایجاد بیماری‌های تنفسی می‌شود.



8 - در مورد شوینده‌ها باید توجه كنید كه مملو از مواد شیمیایی و خطرناك هستند و استفاده از آن‌ها بسیار خطرناك است. به جای این مواد می‌توانید یك سطل پر از آب جوش بردارید، نیم لیوان سركه داخل آن بریزید و شست‌وشو را انجام دهید.



9 - برای شست‌وشوی پنجره‌ها از شوینده‌های موجود در بازار بهره نگیرید. خودتان به راحتی قادر خواهید بود یك شوینده و ضدعفونی‌كننده برای تمیز كردن پنجره‌ها بسازید. برای تهیه شوینده خانگی كافی است یك سوم پیمانه سركه سفید، یك قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا یك چهارم پیمانه الكل صنعتی را به نصف سطل آب ولرم اضافه كنید و برای شست‌وشو از آن استفاده كنید.



10 - برای تمیز كردن شیشه از ابرهای اسفنجی استفاده كنید. به جای این‌كه با اسپری مایع را روی شیشه بپاشید، اسفنج را داخل مایع بكنید و روی شیشه بكشید. مایع را به‌مدت 5 دقیقه روی شیشه بگذارید سپس با دستمال تمیز كنید. نكته دیگر این‌كه از تمیز كردن شیشه در روزهای آفتابی و در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری كنید. این كار باعث بخار كردن و خشك شدن سریع ماده شوینده می‌شود. برای خشك كردن از دستمال كاغذی استفاده كنید.



11 - برای شیشه‌هایی كه لكه‌های اساسی روی آن وجود دارد كه با ابر پاك نمی‌شوند، ابتدا با آب و صابون روی قسمت را مرطوب سپس به وسیله یك تیغ آن اثر را محو كنید.



ریزه كاری‌های آشپز خانه‌ای

12 - برای تمیز كردن پنیر پیتزای چسبیده به ظرف، بهتر است آن را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید.

یتیم خانه ایران , خانه , خانه پوشالی



13 -  هنگام استفاده از منقل برای تهیه كباب، یك ورق كاغذ آلومینیومی (فویل) كف آن قرار دهید. این كار هم باعث تشدید حرارت می‌شود و هم تمیز كردن منقل را آسان می‌كند.

خرید خانه , خانه هنرمندان , اجاره خانه در تهران



14 -  پوست گرفتن و خرد كردن سیر باعث چسبندگی دست‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مشكل، حبه‌های سیر را ابتدا 2 دقیقه در آب جوش سپس در آب سرد بگذارید پس از آن پوست بگیرید. توجه داشته باشید هنگام مصرف سیر، جوانه سبز وسط آن را جدا كنید.

شادمهر تجربه کن , هنر و تجربه , خانه داری



15 - برای خشك كردن زرد آلو، آن‌ را از وسط دو نیم كرده، هسته آن را درآورید و روی سینی فر بگذارید. فر را داغ كنید و سینی حاوی برگه‌ها را در فرداغ قرار دهید. حرارت فر را روی حداقل تنظیم كنید. درب فر را نیم باز بگذارید و مرتب به آن‌ها سر بزنید و چنانچه لازم است آن‌ها را زیر و رو و جا به جا كنید تا نسوزند. وقتی خشك شدند سینی را از فر خارج كنید.



16 -  «باور نمی‌كنید كه تعداد باكتری‌های داخل دستشویی تا چه حد زیاد است.» این جمله‌ای است كه دكتر گربا درخصوص كاسه توالت و سینك دستشویی می‌گوید. برای تمیز كردن توالت هم می‌توانید از همان سركه استفاده كنید. به وسیله آب پاش سركه را به اطراف توالت بپاشید. علاوه بر آن، داخل دستشویی هم یك پیمانه سركه بریزید و ۱۵ دقیقه صبر كنید سپس آن را بشویید. پس از این كار برای ضدعفونی بیشتر، چند قطره الكل صنعتی به آب اضافه كنید.

خانه سینما , سریال خانه پوشالی , دانلود سریال خانه پوشالی



17 - كف آشپزخانه را با روش ساده خودتان تمیز و ضدعفونی كنید. در مورد كف‌های چوبی و پاركت، یك چهارم پیمانه سركه سفید را به یك لیوان آب اضافه كنید. فقط با پارچه نرم و كتانی، كف‌های چوبی و پاركت را تمیز كنید. برای شستن كاشی، سرامیك و موزاییك فقط از آب گرم استفاده كنید و هیچ ماده دیگری اضافه نكنید. برای كفپوش‌های موكت از آب داغ و اگر نیاز بود كمی مایع ظرفشویی استفاده كنید.



18 - احتمالا تصور می‌كنید ماشین ظرفشویی شما كاملاً تمیز است و هیچ مشكلی ندارد اما همانطور كه در بخش قبلی اشاره كردیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد كه باكتری‌های متفاوتی در آن رشد و تكثیر می‌شوند. در ماشین لباسشویی هم شاهد وضع مشابهی هستیم. برای این وضعیت راه حل ساده‌ای وجود دارد. برای شست وشو از دستكش‌های پارچه‌ای استفاده كنید. به جای افزودن وایتكس، كمی پراكسید هیدروژن اضافه كنید. سعی كنید لباس‌ها را در بالاترین درجه گرمایی بشویید.



19 -  به تخته آشپزخانه دقت كنید.این وسیله منشا بسیاری از میكروب‌هاست. دكتر گربا در بررسی‌هایی كه انجام داده به این نتیجه رسیده كه تخته آشپزخانه ۲۰۰ بار بیشتر از كاسه توالت استعداد آلودگی دارد. برای تمیز كردن بهتر تخته آشپزخانه، ابتدا آب داغ روی آن بریزید. سپس روی آن سركه بپاشید. تمام قسمت‌های آن را 2 تا 3 ساعت به همان حال رها كنید سپس آب‌كشی كنید. چند قطره الكل می‌تواند ضدعفونی‌كننده خوبی باشد.



20 -  ابر و دستمال‌هایی كه برای تمیز كردن قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌كنید را باید روزانه 30 ثانیه زیر آب گرم بگیرید. دكتر گربا می‌گوید: «نزدیك به ۳۲۰ میلیون باكتری قابل رشد در این ابرها و اسفنج‌ها وجود دارند كه به راحتی به دست و دهان شما انتقال پیدا می‌كنند.»



21 -  فرش را شامپو بزنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی، كافی است خودتان قبل از این‌كه روی فرش را جاروبرقی بكشید، كمی كربنات سدیم روی زمین بریزید. این كار كمك می‌كند تا باكتری و میكروب‌هایی كه زمان زیادی است باقی مانده اند، هنگام كشیدن جارو از بین بروند.

اجاره خانه , خانه دوست کجاست , مکتب خانه



22 - برای جدا كردن پوست نازك روی بادام، آن‌ها را 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید سپس در آب سرد بگذارید و به راحتی پوست آن‌ها را جدا كنید.

خانه و کاشانه , کار در خانه , جشن خانه سینما



23 -  برای گرفتن پوست هلو برای تهیه مربا و كمپوت، هلوها را یك دقیقه در آب بجوشانید بعد پوست بگیرید.

به خانه برمیگردیم , تجربه کن , خانه موسیقی



24 - برای تهیه یخ فانتزی، می‌توانید داخل هر قالب یك گیلاس یا آلبالو قرار دهید. بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد.

خانه به دوش , خانه ترامپ , خانه و آشپزخانه



25 - اگر می‌خواهید لكه‌ای را از روی ظرف مسی پاك كنید، روی آن یك برش پیاز بمالید.

خانه ایرانی , دانلود سریال خانه پوشالی دوبله فارسی , قیمت خانه



26 - لكه‌های روی كاغذ دیواری را با خمیر نان سفید پاك كنید. برای این كار، آن را گلوله كنید، سپس روی لكه‌های مورد نظر بمالید.

خانه سبز , ورزش در خانه , خانه سالمندان



27 - برش لیمو را در ظرف آب بیندازید، داخل مایكروفر بگذارید تا گرم شود. وقتی بخار آب روی دیواره‌های داخل فر نشست، آن را خاموش كنید و پس از مدت كوتاهی كه مایكروفر خنك‌تر شد، آن را تمیز كنید.

خانه چوبی , تجربه , سینما هنر و تجربه
منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : خانه تكانی را به روش ما تجربه كنید