خانه ای برای شادی انسان ها :     محققین انگلیسی می خواهند خانه های هوشمندی ...



 

ورزش در خانه برای لاغری شکم , مدارک لازم برای گرفتن جواز قهوه خانه , برنامه غذایی هفتگی برای زنان خانه دار

 

محققین انگلیسی می خواهند خانه های هوشمندی بسازند که علاوه بر مصرف بهینه انرژی، سلیقه و سبک زندگی کاربر را درک می کند و از همه امکانات درون منزل برای شادی و راحتی کاربران استفاده می کند

عنوان خانه های هوشمند که مدتی است در بین خبرها و گزارش های علمی جا باز کرده ، اغلب با موضوع مصرف بهینه انرژی، خصوصا انرژی برق همراه است.

اما به نظر می رسد که محققین انگلیسی جاه طلبانه تر از این حرف ها به یک خانه هوشمند نگاه می کنند.

اگر خانه شما بتواند فضایی را برایتان فراهم کند که دوست دارید و با سلیقه و الگوی زندگی شما کاملا هماهنگ است، آن وقت به عنوان یک خانه هوشمند واقعی قبولش خواهید داشت؟

مثلا تصور کنید که صبح، وقتی از خواب بیدار می شوید، قهوه یا چای آماده باشد، موسیقی که دوست دارید در خانه پخش شود و دمای خانه هم کاملا مطابق با سلیقه شما تنظیم شده باشد.

البته همه این ها در بهترین حالت استفاده از انرژی تامین خواهد شد.

محققین خانه های هوشمند می خواهند بین همه وسیله های خانه، از ماشین لباس شویی گرفته تا چای ساز و تلویزیون، ارتباط خودکاری به وجود بیاورند به طوری که همه به یک سیستم متصل باشند.

این سیستم سبک زندگی شما را می آموزد، علاقه هایتان را پیدا می کند و الگوی زندگی شما را درک می کند و بر اساس این اطلاعات، بدون این که لازم باشد شما دستوری بدهید، همه چیز را در جهت راحتی و شادی شما برنامه ریزی می کند.

در حقیقت به گفته محققین، هدف اصلی این پروژه ایجاد نوعی تازه از تعامل انسان و ماشین در راستای شادزیستن کاربران است.

زندگی در چنین خانه ای می تواند خیلی هیجان انگیز باشد، این طور نیست؟


بهنوش خرم روز..../ خبر آنلاین

 

 


ویدیو : خانه ای برای شادی انسان ها