خانه ارزان می شود! : ممکن است قیمت‌ مسکن از این هم پایین‌ تر بیاید که البته ...


ممکن است قیمت‌ مسکن از این هم پایین‌ تر بیاید که البته این پیش‌بینی با ریسک همراه است. شبکه خبر: حامد مظاهریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه قیمت فعلی مسکن با کم کردن تورم سال‌های اخیر از آن ، به نرخ سال 89 بازگشته است، اظهار داشت: رکود مسکن به پایان رسیده است و آغاز دوران رونق را پیش‌بینی می‌ کنیم.

وی با اشاره به شروع قطعی رونق مسکن از نیمه دوم سال آینده گفت: ممکن است قیمت‌ مسکن از این هم پایین‌ تر بیاید که البته این پیش‌بینی با ریسک همراه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکلی که انبوه‌ سازان دارند و نمی‌توانند سود ساخت را کاهش دهند، نرخ  سود بالای بانکی است که بانک‌ها در قبال تسهیلات ساخت مسکن از انبوه‌سازان  دریافت می کنند. اگر انبوه‌ سازان از دریافت سود مورد نظر خود چشم‌پوشی کنند، متضرر می‌شوند و به همین علت است که سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش ساخت مسکن صورت نمی‌گیرد و این سودِ کمِ ساخت و ساز نشانه‌های بدی را به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

حامد مظاهریان گفت: نرخ سود بانکی مشکل جدی است که بخش‌های مختلف اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است و انبوه‌ سازان به همین علت فروش واحدهای آپارتمانی خود را متوقف کرده‌اند و منتظرند ببینند وضع آینده بازار مسکن چگونه خواهد شد.


ویدیو : خانه ارزان می شود!