خانه‌های مجردی، اعتیاد، ارتباط نامشروع : کارشناس امور خانواده و جوانان گفت: ...


کارشناس امور خانواده و جوانان گفت: خانه‌های مجردی محل مناسبی برای برقراری روابط جنسی نامشروع و استعمال مواد مخدر است. پروفسور حسین باهر با بیان این مطلب افزود: زندگی جوانان در خانه های مجردی امروزه به صورت اپیدمیک در حال گسترش است، به طوری که جوانان به صورت دختر و پسر، تجمعی از دختران و پسران و یا ترکیبی از یکدیگر در حال زندگی هستند.

کارشناس امور خانواده و جوانان ادامه داد: مهمترین علل بروز این موضوع سخت گیری های بیش از حد جامعه و خانواده، گشاده بازی های ماهواره های خارج از کشور و همچنین تماشای ماهواره و فضای اینترنتی سبب شده تا هر انسانی که مستعد جهش است، دچار جهش ناهنجار شود و به سمت زندگی فرادی و جمعی گرایش پیدا کند.

باهر افزود: خانه های مجردی حیاط خلوتی برای گذراندن اوقات با دوستان باب و ناباب و استعمال مواد مخدر و روابط جنسی است.

کارشناس امور خانواده و جوانان تصریح کرد: البته دختران و پسرانی که به سنین بالای 30 تا 35 رسیده اند، دیگر تحمل سخت گیری های پدر و مادر را نداشته و از طرف دیگر نیازمند آزادی های فردی هستند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع نیازمند یک بررسی جامع و اساسی است تا مشخص شود ریشه این موضوع در کجا نهفته است. این مشکل با پیگیری ریشه ای باید برطرف شود، همچنین برخورد نامطلوب سبب شده تا افراد از خانه های مجردی به سمت خانه های زیرزمینی کشیده شده و به فعالیت های ناپسند روی آورند.

باهر افزود: چندین و چند عامل برای مقابله با این موضوع وجود دارد تا این موضوع برطرف شود که یکی از این مسائل بالا بردن سطح فرهنگ در جامعه است، چرا که سطح فرهنگ جوانان در کشور پایین بوده و موجب شده جوانان با نسل گذشته خود فاصله زیادی پیدا کنند.

کارشناس امور خانواده و جوانان افزود: همچنین از نظر اقتصادی باید برای جوانان کار فراهم شود، چرا که تخریب ها ناشی از فقدان تولید است.

باهر در خاتمه افزود: اکثر جوانان نسل سوم دارای تحصیلات بالا هستند، اما کار مناسب در جامعه ندارند تا بتوانند تامین معاش داشته و به سمت ازدواج گرایش پیدا کنند.

منبع: برنا


ویدیو : خانه‌های مجردی، اعتیاد، ارتباط نامشروع