خال صورت، زورگیران را به دام انداخت : جوان سابقه داری که با همدستی دوستانش ...



افزایش بازدید سایت به صورت رایگان , ماسک صورت , جوش صورت

جوان سابقه داری که با همدستی دوستانش باند تبهکاری تشکیل داده و اموال ده‌ها شهروند را زورگیری کرده بود فکر نمی‌کرد خال روی صورتش باعث دستگیری خودش و همدستانش شود.

چندی پیش به كارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی خبر رسید چند جوان موتورسوار با شیوه‌های گوناگون از شهروندان زورگیری می‌كنند. این اطلاعات حاكی از آن بود كه تبهكاران در جریان زورگیری‌هایشان گوشی تلفن همراه، گردنبند و كیف طعمه‌هایشان را سرقت كرده و سوار بر موتورسیكلت از محل سرقت می‌گریزند. در چنین شرایطی تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.


نخستین گام تحقیق از مالباختگان بود.

اكثر شاكیان به‌دلیل رعب و وحشتی كه در جریان این زورگیری‌ها در دل‌شان افتاده بود نتوانسته بودند به خوبی چهره سارقان را ببینند اما یكی از آنها كه دانشجویی جوان بود چهره سارقان را دیده و به‌خاطر سپرده بود. او درباره آنچه رخ داده بود به پلیس گفت: بالاتر از میدان پونك قدم می‌زدم كه 2موتورسیكلت هوندا125 كه 4سرنشین داشت به من نزدیك شدند و در یك لحظه یكی از ترك نشینان كیفم را كه داخلش جزوه‌های دانشگاه، كیف پول و گوشی تلفن همراه بود قاپید. وی ادامه داد: چند دقیقه قبل از سرقت سارقان را دیده بودم و چهره‌شان را به خوبی به یاد دارم.

او در ادامه گفت: یكی از سارقان روی صورتش خال داشت. با اطلاعاتی كه دانشجوی مالباخته در اختیار كارآگاهان قرار داد تصویر فرضی یكی از متهمان ترسیم و در نهایت معلوم شد او جوانی 26ساله به نام مهدی است كه پیش از این بارها به اتهام كیف قاپی، زورگیری و سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت دستگیر و زندانی شده است. همچنین اطلاعات ثبت شده از او در بانك اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار نشان می‌داد او اسفندماه سال92 از زندان آزاد شده و با همدستی 3مجرم سابقه دار دیگر باند سرقت تشكیل داده است.

با شناسایی اعضای این باند سرقت كارآگاهان مخفیگاه آنها را در منطقه اسلامشهر شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر كردند. دستگیر‌شدگان در جریان بازجویی‌های اولیه به ده‌ها فقره موبایل قاپی، زورگیری، كیف قاپی و گردنبندقاپی در بیشتر مناطق تهران اعتراف كردند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با وجود اعترافات اولیه متهمان، بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها در سرقت‌های دیگری نیز دست دارند به همین دلیل بازپرس پرونده مجوز انتشار تصویر بدون پوشش آنها را صادر كرد. از این‌رو از شهروندانی كه از اعضای این باند شكایتی دارند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و اعلام شكایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : خال صورت، زورگیران را به دام انداخت