خادم: فتح‌الله‌زاده می‌تواند مدیرعامل بماند : معاون حقوقی، پارلمانی و امور ...


معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان به هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس وعده داد تیم‌های محبوب شان در سال جاری با مشکل مالی روبه‌رو نخواهند بود. ایسنا: معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان به هواداران تیم های استقلال و پرسپولیس وعده داد تیم‌های محبوب شان در سال جاری با مشکل مالی روبه‌رو نخواهند بود.

امیررضا خادم در نشستی که برای معرفی اعضای هیات مدیره استقلال برگزار شد، گفت: جلسات متعددی با اصحاب فن داشتیم. مشورت‌های زیادی کردیم و این مشورت‌ها با حامیان مالی علاقمند به این تیم هم بود. به هر حال خیلی از این اسپانسرها تضامین لازم را به ما ندادند و همین هم باعث شد که رایزنی‌ها به طول انجامد و معرفی اعضا طولانی شود. هر روز به امید تمام شدن کار، کارمان را آغاز می‌کردیم اما آخر شب به این نتیجه می‌رسیدیم که هنوز مسئله حل نشده است تا این که دو ساعت پیش به این نتیجه رسیدیم که مسائل حل شده و هیات مدیره را خدمت شما معرفی کردیم.

او افزود: پیش از هر چیز لازم است دو نکته را به خدمت‌تان بگویم. اولین نکته این است که علاقمندان استقلال قطعا نگرانی‌های زیادی را در این رابطه داشتند اما به آنها می‌گویم که هیچ عقب ماندگی و وقفه‌ای برای قراردادها و تیم‌شان اتفاق نیفتاده است چرا که زمان ثبت قراردادها مانده است. نقل و انتقالات از اول خرداد شروع می‌شود و عقب‌ماندگی وجود ندارد و البته نکته اصلی این است که مسئله مالی که استقلال و پرسپولیس همواره بدان مبتلا بودند و به خاطرش استرس داشتند و مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شد، در این فصل به وجود نخواهد آمد. ما در تمام این فصل به دنبال حل این مسئله بودیم و هیچ بهانه‌ای از سوی دو تیم در این رابطه وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند با فراغ بال بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

نماینده ویژه وزیر ورزش و جوانان در خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در دومین نکته‌اش گفت: نکته دومی که می‌خواهم بگویم این است که هفته آینده حتما با اصحاب رسانه و جمعی از متخصصان و کاربلدان جلسه‌ای خواهیم داشت تا درباره انتخابات هیات مدیره استقلال صحبت کنیم و جوانب مختلف را در نظر بگیریم. فراموش نکنید ما به دنبال رضایت علاقمندان به استقلال و پرسپولیس بودیم و جای تعجب دارد برایمان که چرا اینقدر حساسیت روی اسپانسرهای این دو تیم ایجاد شده است. واقعا برخی از انتقادها خستگی بر تن‌مان می‌گذارد. در طول سی و اندی سال گذشته کی این قدر حساسیت روی اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس بوده است؟ آیا ما اشتباه کردیم که خواستیم مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس حداقلی باشد؟ همین الان کاری کرده‌ایم که استقلال و پرسپولیس روی چرخه فنی فقط متمرکز باشند و دیگر نگران مسائل مالی نباشند. آیا این کار ما بد است؟ اگر این کار ما بد بوده چه پیشنهاد عملیاتی‌تر بوده که به آن توجه نکرده‌ایم؟ با وجود چهل و اندی میلیارد تومان بدهی استقلال و هفتاد و اندی میلیارد تومان بدهی پرسپولیس چه راه حل عملیات دیگری وجود داشت؟ سوال من از منتقدان دقیقا همین مسئله است. به هر حال باید مشخص شود چرا ما اینقدر زیر هجمه انتقادات قرار گرفته‌ایم.

او اضافه کرد: مثل هر قرارداد دیگری که در دنیا وجود دارد امکان بدعهدی از سوی یکی از طرفین وجود دارد و این قرارداد ما با اسپانسر هم همین طور است. ما خودمان را اول و آخر قراردادها و اقتصاد نمی‌دانیم. از هیات مدیره استقلال هم انتظار داریم حداکثر حمایت ممکن را از اسپانسر بکند. نمی‌شود یک گروهی هزینه‌ها را متقبل شوند اما در نهایت ضرر کنند و مشکلات ایجاد شود. اگر این حمایت صورت نگیرد، ضرر و دودش به چشم همه اهالی ورزش می‌رود و به همین دلیل باید قدمی در حفظ این نیروها برداریم تا به ورزش‌مان کمک شود.

خادم در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالیاتی پرسپولیس و بدهی ایجاد شده بابت آن اظهار کرد: به شخصه رایزنی لازم با سازمان امور مالیاتی را انجام داده‌ام و مدیرعامل پرسپولیس هم پیگیر بدهی 18 میلیاردی در این رابطه است تا بتواند آن را کم کند و تقسیط نماید. درباره استقلال هم هیات مدیره و مدیرعامل استقلال باید جدی وارد عمل شوند و گام‌های اساسی بردارند تا بتوانیم سال آینده باشگاه را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهیم و بتوان آن را در مزایده به فروش گذاشت.

او در پاسخ به سوالی درباره سقف قراردادها گفت: این مسئله هیچ گاه از سوی وزارت ورزش مورد بحث نبوده و در جلسات در این باره صحبت خاصی نشده است. تمام مصاحبه‌های من وجود دارد و بروید ببینید که آیا من در این باره صحبتی کرده‌ام یا نه. به هر حال ما از اهالی فوتبال چیزهایی یاد می‌گیریم و چیزهایی هم به آنها یاد می‌دهیم. در جلسه هفته آینده که درباره اسپانسر است، تلاش می‌کنیم همه پیدا و پنهان وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس را مشخص کنیم.

نماینده ویژه وزیر ورزش در امور استقلال و پرسپولیس درباره جلسه هیات مدیره استقلال هم صحبت کرد و عنوان کرد: باید هیات مدیره استقلال تثبیت شود و جلسه بگذارد اما مبلغی که اسپانسر درباره استقلال تقبل کرده، چیزی حدود 20 میلیارد تومان است که مربوط به یک اسپانسر هم نیست. ما چند حامی مالی داریم که مجموعا 20 میلیارد تومان به استقلال کمک می‌کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره ترکیب هیات مدیره استقلال و شباهتش به ترکیب هیات مدیره پرسپولیس گفت: ما در استقلال همه تلاش‌مان این بود که وضعیت مثل پرسپولیس باشد. فقط آقای نجف‌نژاد است که از مجلس هستند و تا حدی سیاسی هستند. البته ایشان رییس هیات مدیره استقلال و مدتی مدیرعامل این باشگاه بوده و غیر فوتبالی هم نیست. به عبارت بهتر، خیلی خارج از قالب استقلال نبوده‌اند.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر استقلال هم مانند اسپانسر پرسپولیس خواهد بود چرا که اسپانسر پرسپولیس شرکتی بود که سه روز پس از اعلام نامش به عنوان اسپانسر ثبت شد، گفت: همین تاکید شما روی این مطالب جالب است. فرض کنید گروهی می‌خواهند به تیم کمک کنند ما برای اینکه با آنها طرف باشیم باید یک شرکت باشند. حالا می‌روند و یک شرکت ثبت می‌کنند. اشکال این مطلب چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد مقداد نجف نژاد با تهدید وزیر ورزش توانست جایی در هیات مدیره استقلال داشته باشد، بیان کرد: من چنین چیزی را در روزنامه‌ها خواندم و از نزدیک آن را ندیده‌ام.

خادم در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه اعضای هیات مدیره استقلال را کمی معرفی کند تا مردم با آنها آشنا شوند، اظهار کرد: آقای صاحب‌پناهی، مدیرعامل سابق پیکان بودند. رضا صادق‌پور، مدیر اجرایی فوتسال استقلال بودند و آقای نثاری، شهردار منطقه 19 بودند. آقای سیف افجه‌ای، معاون باشگاه ایرانیان دبی و از هواداران استقلال هستند که اهالی این تیم حتما ایشان را می‌شناسند. آقای توفیقی هم از مجموعه اقتصادی استقلال هستند. آقایان پورحیدری، نجف‌نژاد، مسعود معینی و افشارزاده را هم که می‌شناسید. البته برخی از این افراد خیلی تمایلی ندارند که مشخص شود از چه حیطه‌ای وارد استقلال شده‌اند؛ چرا که برخی از آنها مجموعه‌ای از نیروهای اقتصادی هستند. با این همه در هیات مدیره استقلال نیروهای اقتصادی، فنی، حقوقی و به خاطر حضور آقای نجف‌نژاد، سیاسی حضور دارند. به دلیل حضور آقای نجف نژاد در مجلس کتمان نمی‌کنم که ایشان گزینه‌ای سیاسی محسوب می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که‌ آیا دلیل خاصی داشته که در هیات مدیره پرسپولیس چند شهردار حضور دارند و در استقلال هم یک شهردار حضور دارد، گفت: ‌البته نمی‌دانم منظورتان از چند شهردار در پرسپولیس چیست؟

در همین زمان خبرنگار گفت: یکی دو نفر از اعضای هیات مدیره پرسپولیس سابقا شهردار بوده‌اند که خادم در جواب گفت: من هم یک بار از جلوی شهرداری رد شده‌ام، آیا من هم در شهرداری کار کرده‌ام یا الان شهردارم؟ در استقلال و پرسپولیس یک شهردار حضور دارد و ارتباطی ندارد که یک نفر سابقا در کجا بوده است. شهرداری بابت حضور این افراد در هیات مدیره استقلال، قولی به ما نداده و ما هم قولی نداده‌ایم. این‌ها نیروهایی هستند که علاقمند بودند به استقلال و پرسپولیس کمک کنند و ما هم در هیات مدیره قرارشان دادیم. ان‌شاءالله که بتوانند حمایت‌های لازم را انجام دهند.

نماینده ویژه وزیر ورزش در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که مدیرعامل استقلال کیست، گفت: می‌توانیم برآورد کنیم که مدیرعامل کیست اما بگذارید یک نکته را بگویم. همیشه در اینجا مدیرعامل انتخاب می‌شد و سپس هیات مدیره در کنارش چیده می‌شدند اما الان پرسپولیس را ببینید. آقای رحیمی راسا هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. ایشان تحت فشار هیات مدیره است و هیات مدیره روی تصمیماتش تاثیر می‌گذارد. شاید ما پیشنهاد کرده باشیم که چه کسی مدیرعامل شود اما این بر عهده هیات مدیره استقلال است که چه کسی را مدیرعامل کند. ما افشارزاده و دو سه نفر خارج از هیات مدیره استقلال را در نظر داریم و من فکر می‌کنم در چند روز آینده و نهایتا تا یکشنبه جلسه هیات مدیره استقلال تشکیل می‌شود و در این باره تصمیم می‌گیرد.

خادم در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا فتح‌الله‌زاده شانسی برای مدیرعاملی استقلال دارد یا خیر، گفت: آقای فتح‌الله‌زاده مدیر باقابلیت و بسیار قدرتمندی است. ایشان زحمت زیادی در استقلال کشیدند و ما بسیار از ایشان ممنون هستیم و از او تشکر می‌کنیم. ایشان هنوز هم از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال است و اگر در جلسه هیات مدیره استقلال رای بیاورد، می‌تواند مدیرعامل این تیم شود. ما اطلاع داریم آقای فتح‌الله‌زاده تا همین امروز در باشگاه استقلال فعال بوده و از این بابت از ایشان متشکریم.


ویدیو : خادم: فتح‌الله‌زاده می‌تواند مدیرعامل بماند