خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت دریغ نمی‌کنم :   اخبار سیاسی - خاتمی: از تلاش ...



تلاش برای موفقیت , متن تلاش برای , رابطه پنهانی تلاش برای فرار

 

اخبار سیاسی - خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت دریغ نمی‌کنم

جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌های دهه شصت و هفتاد شمسی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی‌های خود در زمینه مسائل جاری کشور از جمله درباره تداوم حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و نیز وضعیت فعالان سیاسی زندانی بویژه موضوعات پیش‌آمده مربوط به بند 350 اوین پرداختند.

فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل‌الخطاب بودن میان اصلاح‌طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 را که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت وی و هاشمی رفسنجانی دانسته‌اند، در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح‌طلبان تلخ شود.

اعضای دفتر تحکیم وحدت سال‌های دهه شصت و هفتاد شمسی از خاتمی خواستند که نهادهای مدنی همچون احزاب و مطبوعات و NGOها و … که یادگار دوره اصلاحات هستند با حمایت بیشتر، تقویت و در راستای قدرت یافتن مردم و جامعه مدنی برای گذار به مردم‌سالاری کامل مورد استفاده بیشتر قرار گیرند.

در این دیدار رئیس بنیاد باران نیز ضمن تأیید دغدغه‌های فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد که از تلاش برای کمک به دولت حسن روحانی دریغ نخواهد کرد و در گفت‌وگو و رایزنی با احزاب اصلاح‌طلب، در راستای تحقق قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز اهداف و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و منافع کشور حرکت کرده و از تلاش دست بر نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان از تشکل و سازماندهی فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت برای به اشتراک گذاشتن دغدغه‌ها و تبادل ایده‌ها و نظرات برای بهبود اوضاع کشور و کمک به نظام و دولت برای عبور از بحران‌ها تقدیر و این تلاش‌ها را تحسین کرد.

رئیس دولت اصلاحات در پایان از حضور و تلاش اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در انتخابات دوم خرداد یاد کرد و نقش جنبش دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت در آن ایام را محوری و تعیین‌کننده دانست و ره‌توشه آن تجربه بزرگ را برای اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت، چراغ راه رسیدن به اهداف بلند کشور از جمله دفاع از انتخابات آزاد، دفاع از حقوق شهروندی و دفاع از آزادی‌های مصرح در قانون اساسی برشمرد.

در پایان این دیدار، اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی دعوت کردند که در دانشگاه‌ها و میان دانشجویان و دانشگاهیان حضور پیدا کند و ارتباط رودررو و مستقیم با جنبش دانشجویی را همچون گذشته در دستور کار خود قرار دهد.
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو : خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت دریغ نمی‌کنم