حیوانات خانگی عجیب با قیمت‌های عجیب تر! : زمانی داشتن سگ، گربه و یا هر حیوان ...


زمانی داشتن سگ، گربه و یا هر حیوان خانگی دیگری به نوعی غریب نظر می رسید.اما امروزه بازارهایی را می بینیم که نه تنها در این زمینه مشغول به کارند بلکه حسابی کسب سود می کنند. بازار خبر: از مقتضیات زندگی مدرن، ظهور روزبه‌روز علائق تازه‌ است. گاهی این علائق چنان حیرت‌انگیز است که باید به زندگی در کشوری با ارزش‌های غنی به‌کلی شک کرد.

زمانی داشتن سگ، گربه و یا هر حیوان خانگی دیگری به‌نوعی غریب نظر می‌رسید.

کمتر خانواده و یا حتی افرادی را می‌دیدیم که به نگهداری یک حیوان در محیط خانه و خانواده راضی باشند؛ اما بالعکس، امروزه به‌نوعی هنجارشکنی و یا تغییر در ارزش‌های برخی خانواده‌ها پدید آمده است.

تشکیل بازارهای پر رفت و آمد خرید و فروش حیوانات اهلی (و گاهی هم وحشی) و فروشگاه‌هایی لوازم مصرفی و خوراک آنها را به صورت رسمی در سطح شهر عرضه می‌کنند، مدعای همین تغییر ارزش‌هاست.

قیمت‌های عجیب برخی از این حیوانات و خیل عظیم علاقه‌مندانی که برای خرید برخی از حیوانات حاضرند پول هنگفتی بپردازند، بیانگر این واقعیت است که بازار خریدوفروش حیوان بسیار پررونق است.
 
 فشن مو بلند یا فشن مو کوتاه؟

با گشت‌وگذار در بازار خریدوفروش حیوانات خانگی، این‌طور به نظر می‌رسد که فراتر از سگ و گربه، حیواناتی هم هستند که اگرچه شنیدن اسم آن‌ها برای برخی غریب به نظر می‌رسد اما عده‌ای مایلند برای داشتن آن‌ها حسابی دست‌به‌جیب شوند.

خوکچه‌هندی، همستر، سنجاب، کاسکو کنگو، کاسکو تیمنه، خرگوش لوپ، کاسکو تیمنه و کنگو ... از جمله حیواناتی هستند که شاید برای برخی نامشان غریب به نظر برسد، اما در مقابل عده‌ای دیگر پول‌های خوبی برایشان خرج می‌کنند.

جالب است بدانید گاهی فقط یک تفاوت کوچک بین دو گونه از نژادهای یک حیوان موجب تفاوت قیمتی شدیدی می‌شود.

مثلاً به گفته یکی از فروشندگان این حوزه، تنها تفاوتی که باعث می‌شود تا قیمت یک‌ گونه خوکچه‌هندی با گونه دیگری فرق داشته باشد، تفاوت در اندازه مو است و همین عامل هم سبب شده تا اختلاف بین یک خوکچه‌هندی فشن مو کوتاه با فشن مو بلند، 60 هزار تومان باشد.

سن، جنسیت، نژاد، رنگ چشمان و تک بودن از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در خرید حیوانات خانگی موجب تفاوت قیمت می‌شود.

برای مثال سگ هاسکی و یا گربه پرشین از جمله محبوب‌ترین و درعین‌حال گران‌ترین نژادها در بین  هم‌نوعان خود هستند.

در حقیقت همین گران‌تر بودن و تمایز سبب شده است تا عده‌ای پول بسیاری برای آنان بپردازند.

در کنار این عوامل، رنگ هم عامل مهمی است که نقش اساسی را در قیمت‌گذاری ایفا می‌کند. برای مثال، همستر سفید با 15 هزار تومان و همستر دورنگ با قیمت 50 هزار تومان است.

هم‌چنین گاهی خریدارانی پیدا می‌شوند که برای رنگ دم حیوان موردنظر حاضرند تا بیش از چند صد هزار تومان پول بدهند.

فروش اسکلت جانوران!


به نظر می‌رسد که تنها بازار خریدوفروش حیوانات به فروش حیوانات زنده و عجیبی چون فشن، تیمنه و کنگو، منتهی نمی‌شود؛ هستند کاسبان سودجویی که از مرده حیوانات هم پول درمی‌آورند.

جالب است که بدانید، عنوان بالا از یکی از وب‌سایت‌هایی است که مسئول آن مدعی است همه نوع اسکلتی را در اختیار خریداران خاص قرار می‌دهد!

نباید از این نکته غافل ماند که در مقابل هر فروشنده‌ای، خریداری قرار گرفته و تا زمانی که بازاری خریداران خاص خود را نداشته باشد، آن‌قدر پررونق نخواهد شد.

حیوانات خانگی عجیب , حیوانات عجیب , عجیب ترین حیوانات جهان


ویدیو : حیوانات خانگی عجیب با قیمت‌های عجیب تر!