حیواناتی که لهجه دارند! : گروهی از حیوانات،‌ درست مانند انسان‌ها از گویشی منحصر‌به‌فرد ...


گروهی از حیوانات،‌ درست مانند انسان‌ها از گویشی منحصر‌به‌فرد برای صحبت کردن برخوردارند تا بتوانند روابط خویشاوندی و قبیله‌ای خود را در محیط زیستی وسیع حفظ کنند. وبسایت همشهری آنلاین: گروهی از حیوانات،‌ درست مانند انسان‌ها از گویشی منحصر‌به‌فرد برای صحبت کردن برخوردارند تا بتوانند روابط خویشاوندی و قبیله‌ای خود را در محیط زیستی وسیع حفظ کنند.

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافیك، نام حشرات پرنده‌ای كه در شب‌های تابستان در آسمان پرواز كرده و از خود نور ایجاد می‌كنند چیست؟ ممكن است این حشرات را كرم شبتاب، چراغك یا كرم‌های شب‌افروز بنامید، و این بستگی به نوع گویش یا زبان مخصوص به منطقه یا گروه اجتماعی دارد كه به آن تعلق دارید.

جالب اینجاست كه داشتن گویش یا لهجه تنها مختص انسان‌ها نیست،‌ پژوهش‌های مختلف تاكنون داشتن این ویژگی را در میان حیوانات مختلف، از جمله وال‌ها و میمون‌ها به اثبات رسانده‌اند.

لهجه , زنان شهوتی چه خصوصیاتی دارند , چگونه بدون لهجه صحبت کنیم

وال‌های عنبر كه از طریق ایجاد صداهای كلیك‌مانندی در فواصل منظم با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كنند، آواهایی كه كودا نامیده می‌شوند، به داشتن لهجه شهرت دارند. در جدید‌ترین مطالعه‌ای كه روی این جانداران انجام گرفته‌است،‌ دانشمندان به مدت 6 سال به صدای نهنگ‌های عنبر ساكن در كارائیب گوش دادند و دریافتند كوداهای این نهنگ‌ها منحصر به گروه محلی آنها است. این آواها می‌توانند به تشخیص گروه‌های خانوادگی یا اجتماعی كمك كنند،‌درست مانند نام كوچك و نام خانوادگی.

به گفته گرو،‌ استادیار دانشگاه آرهاس در دانمارك و بنیانگذار پروژه نهنگ عنبر دومینیكا، یك توالی آوای كلیك‌مانند به عنوان آوای قبیله‌ای شناخته می‌شود و به این عبارت قابل ترجمه‌است: من از كارائیب هستم، تو چطور؟ این نهنگ‌ها به عنوان جاندارانی اجتماعی در انجام كارهای مختلف مانند شكار یا مراقبت از فرزندانشان نیز رفتارهای متفاوتی دارند. به گفته گرو آنچه انجام می‌دهید رفتار است و چگونگی انجام آن به فرهنگ بازمی‌گردد.

از این رو این این كداهای منحصر‌به‌فرد به نهنگ‌های عنبر كارائیبی امكان می‌دهد تا فرهنگ و روابط خانوادگی خود را تحكیم كنند، اصولی كه برای زندگی در بیكران اقیانوس حیاتی است.

در پژوهشی دیگر، محققان دانشگاه كمبریج با استفاده از الگوریتم‌های رایانه‌ای به تجزیه و تحلیل دوهزار نوع صدای زوزه متعلق به سگ‌ها، شغال‌ها و گونه‌های مختلفی از گرگ‌ها، موفق به تشخیص 21 نوع مختلف زوزه شدند. محققان دریافتند زوزه كشیدن گونه‌های مختلف از این جانداران متفاوت از یكدیگر است.

برای مثال زوزه‌ گرگ‌های سرخ و شغال‌ها از زیر و بمی متنوعی برخوردار است، درحالی كه زوزه گرگ‌های قطبی شبیه به هم است. محافظان محیط‌زیست می‌توانند از این یافته بهره ببرند زیرا با مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های میان نوع زوزه انواع گرگ‌ها و شغال‌ها می‌توانند جمعیت آنها را بهتر مدیریت كنند.


ویدیو : حیواناتی که لهجه دارند!