حکم بازداشت یانوکوویچ : شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ در خبری فوری اعلام کرد وزیر ...


شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ در خبری فوری اعلام کرد وزیر کشور موقت اوکراین اعلام کرد حکم بازداشت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع این کشور صادر شده است. یانوکوویچ به قتل گسترده متهم شده است. پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ در خبری فوری اعلام کرد وزیر کشور موقت اوکراین اعلام کرد حکم بازداشت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع این کشور صادر شده است. یانوکوویچ به قتل گسترده متهم شده است.

محل اختفای یانوکوویچ مشخص نیست. وی دو روز  پیش در فرودگاه دونتسک مشاهده شده بود.

با وجود این که مقامات قضایی اوکراین می گویند اطلاعاتی در مورد محل اختفای یانوکوویچ ندارند  یکی از رهبران مخالفان از وجود گزارش های تایید نشده ای در مورد محل اختفای "ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهوری برکنار شده اوکراین در جمهوری خود مختار "کریمه " خبر داده است  .

غیر از این یک پایگاه اطلاع رسانی در اوکراین نیز گزارش داده است که ساکنان " سواستوپول " در جنوب غربی کریمه نیز یانوکوویچ را به همراه چند مقام نظامی نیروی دریایی روسیه دیده اند .
اوکراین 46 میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان /آذر1392) به دلیل خودداری یانوکوویچ از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا- صحنه ناآرامی های گسترده بوده است  .
 
بحران سیاسی در اوکراین از سه شنبه گذشته به دنبال بروز تشدید خشونت در اعتراضات مردمی همچنین افشای خبر فرار یانوکوویچ از روز شنبه هفته جاری به شهر "خارکف " در شرق این کشور و تلاش نافرجام وی برای خروج ازکشور از فرودگاه شهر "دونتسک " وارد مرحله جدیدی شد .

شدیدترین و خونبارترین درگیری ها از 20 فوریه (اول اسفند ماه ) آغاز شد و دو روز ادامه داشت که در جریان آن 77 نفر کشته و نزدیک به 600 تن مجروح شدند .

در پی استعفای "ولادیمیر ریباک " رییس مجلس این کشور- "آلکساندر تورچینوف " از سران حزب "باتکیفشینا" به رهبری "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق روز یکشنبه (4 اسفند) با 288 رای به عنوان رییس مجلس به مقام ریاست مجلس و کفالت رییس جمهوری اوکراین انتخاب شد .


ویدیو : حکم بازداشت یانوکوویچ