حواشی برنامه 90؛ همه رسوا شدند، از عزیزمحمدی و نبی تا ترابیان و علی پروین :



 

حواشی اقتصادی محمد پروین , حواشی برنامه دورهمی برای نرگس محمدی , پاسخ الهام حمیدی به حواشی حضورش در برنامه دورهمی

 

موضوع اصلی برنامه 90 در این هفته دلالی در فوتبال بود که منجر به مباحث عجیب و ناراحت کننده ای شد.

* حرف های عظیم زاده و نصیرزاده در مورد اصلاح اساسنامه

برنامه 90 این هفته در آغاز به بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجمع فوق‌العاده‌ پرداخت، عزیزمحمدی میهمان این برنامه بود و عظیم زاده و نصیزاده میهمانان تلفنی 90 در این بخش برنامه بودند. فردوسی پور در این قسمت از برنامه نود به ماجرای جناح بندی های صورت گرفته در فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: «جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال برای رسیدن به ریاست این فدراسیون به وضوح قابل مشاهده است.»

مجری برنامه نود در ادامه اظهارات خود به تقسیم بندی های صورت گرفته در میان افراد اشاره کرد و عنوان کرد: «از یک سو کفاشیان، فتح الله زاده و نبی در یک گروه هستند و از سوی دیگر تاج و عزیز محمدی و سایر دوستان در سوی دیگر قرار گرفته اند.»

عظیم زاده اعتقاد داشت این فدراسیون، بنا بر اساسنامه کنونی فدراسیون برای هر گونه اصلاحی در اساسنامه، باید سه چهارم اعضای مطلق مجمع رأی مثبت اعلام کنند و این در حالی بود که مجمع امروز (یکشنبه) فدراسیون با 61 نفر برگزار شد. در طرف مقابل، هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری و قوانین فیفا نیز بر این باورند که تغییرات بنا بر رأی پنجاه به علاوه یک درصد اعضای مجمع صورت می‌گیرد و برای همین، اصلاحات اساسنامه باید انجام شود.

* یاد درگذشتگان زلزله بم در برنامه 90/ محسن مظفری زاده ؛ بازیکنی که 10 نفر از اقوامش را از دست داد

دیشب مصادف بود با سالگرد زلزله تلخ بم. همزمان با سالگرد زلزله بم، عادل فردوسی پور ویژه برنامه ای را اختصاص داده بود به آن روز تلخ و برای این روایت تلخ، یک مهمان ویژه داشت. محسن مظفری زاده، مهاجم فعلی مس سرچشمه که در سال های زلزله در کرمان بازی می کرد اما متولد بم بود و آن شب کذایی تقریبا عزیزترین هایش را از دست داد. او قصه شب تلخ را اینگونه روایت کرد: «وقتی رسیدم، شب بود. نزدیک 9 شب. بالای خانه ویرانه بودیم و آوار را که کنار زدیم به پاهای مادرم رسیدم. امکان بیرون کشیدنش نبود و مجبور شدیم دوباره روی جنازه را بپوشانیم.»

تصویر بعدی، قبرستان بم بود جایی که مظفری زاده عزیزان زیادی را در آنجا داشت. 10 نفر از مادر گرفته تا خواهر، بردار و خواهر زاده. البته تنها یکسال پس از زلزله، او پدرش را هم درست در سالگرد زلزله تلخ.

مجری برنامه نود در بخش پایانی اظهارات خود از بینندگان برنامه نود خواست تا برای همه درگذشتگان زلزله بم فاتحه بخوانند.

* جدال دیدنی هدایتی و خشایار محسنی

جدال هدایتی و خشایار محسنی دیدنی بود و هر یک از طرفین دیگری را متهم کرده بود ولی نکته اصلی جعل امضای یونگ مربی سابق بود. در این بخش از برنامه هدایتی و محسنی هر یک به دفاع از اقدامات خود پرداختند و بر سر پرداخت مبلغ قرارداد تئودور یونگ، مربی سابق استیل آذین ادعاهای خود را مطرح کردند.

در بخش ابتدایی بحث دلالی برنامه نود اظهارات خشایار محسنی و هدایتی برای بینندگان پخش شد.

در این بخش از برنامه هدایتی و محسنی هر یک به دفاع از اقدامات خود پرداختند و بر سر پرداخت مبلغ قرارداد تئودور یونگ، مربی سابق استیل آذین ادعاهای خود را مطرح کردند.

در این بین مسائل مطرح شده توسط هدایتی جالب توجه به نظر می رسید. وی مدعی شد که دوستان خشایار محسنی از یخچال منزل یونگ پول های وی را دزدیده اند. هدایتی همچنان می گوید محسنی هر از چند گاهی با مسئولان فدراسیون فوتبال در این فدراسیون چای می نوشد و به جای آنها در رسانه ها مصاحبه می کند.

محسنی نیز در خصوص برخی ادعاهای هدایتی اظهار داشت که اتهامات وارد شده توسط هدایتی را از سوی دستگاه های قضایی پیگیری می کنم. در ادامه یاوری روی خط 90 آمد و به انتقادات هدایتی پاسخ داد.

در ادمه حاج آقا علیپور روی خط آمد و عنوان کرد که نام همه افراد باید گفته شود. سپس آرش فرزین گفت: «دست نوشته یونگ توسط وی نوشته نشده است.»

سپس محسنی دوباره روی خط آمد و برای فردوسی پور خط و نشان کشید. در ضمن پاک نیت، زادمحمود و منیعی مطالب مختلفی را عنوان کردند.

* کوس رسوایی فوتبال در برنامه 90 / همه متهم شدند: از عزیز محمدی، معینی، ترابیان و نبی تا علی آقای پروین!

برنامه ویژه تخلف رسیدگی به تخلفات فوتبال، با پرده دری همراه بود.

در برنامه دوشنبه شب 90 که موضوعش رسیدگی به ناهنجاری های فوتبال بود، اسم بسیاری از بزرگان فوتبال به عنوان متهمان در پرونده رسوایی فوتبال مطرح شد. از شخص عزیزمحمدی که در برنامه حاضر بود تا حسین هدایتی تا نبی دبیرکل فدراسیون و عباس ترابیان و شخص علی پروین.

عادل فردوسی پور از برخی بازیکنان حرف زد که ترسیده اند با نود گفتگو کنند. او گفت که چون آنها می خواهند ارتزاق کنند، ترسیدند درباره بحث دلالی حرفی بزنند.

بحث از امتیازاتی شروع شد که از استیل آذین کم شده. نمونه ای از اخاذی های انجام شده در تهران از فرزند یک جانباز توسط یک بازیکن سابق پرسپولیس که مسئولان فدراسیون فوتبال قصه را پیگیری کرده بودند، آغاز شد و به قصه بازیکنان تیم استیل آذین، ماجرای یونگ و حرف های بهشاد یاورزاده و رحیمی علیه خشایار محسنی رسید. پس از این بود که هدایتی روی خط برنامه آمد و بخش جالب قصه شروع شد. او عزیز محمدی را شاهد گرفت که مسئولی عالی رتبه تاکید کرده استیل باید سقوط کند. مسئولی که البته ناگفته پیدا بود نه از دل فدراسیون فوتبال که متولی پیشین ورزش کشور باید باشد. او اسمی نیاورد و جالب اینجا بود که عزیز محمدی هم به شکلی این ادعا را تائید کرد و گفت: «ایشان نظرش این بود اگر استیل بیفتد اشکالی ندارد!»

پس از این هدایتی ادعا کرد از عزیز محمدی فیلم دارد که به او اصرار کرده جای میثاقیان، یاوری را به تیمش ببرد تا استیل نیفتد. او تاکید کرد می خواسته فراز کمالوند را جذب کند اما چنین اجازه ای را پیدا نکرده است.

عزیز محمدی اصرار داشت که این ها را از روی توصیه گفته اما فردوسی پور به شدت می گفت حتی نباید چنین توصیه ای هم از سوی رئیس سازمان لیگ مطرح شود. لحظاتی بعد یاوری روی خط آمد و افشاگری هایش بسیار تلخ بود او از بازیکنانی گفت که زیر ابرو بر می داشتند و مشکلات اخلاقی شدید داشتند. مشکلاتی شرم آور که از آنها روی آنتن زنده برنامه سخن به میان آمد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استیل آذین به اظهارات مالک این باشگاه برای وجود توصیه در انتخابش در فصل گذشته واکنش نشان داد.

سرمربی قدیمی فوتبال کشور بلافاصله با برنامه تماس گرفت و اظهار داشت: «برای هدایتی متاسف هستم که چنین حرف هایی را زد. مگر او چند سال است که در فوتبال است؟ من سرمربی تیم ملی شدم، عزیزمحمدی پشتم بود؟ 40 سال است، عزیز محمدی از من حمایت می کند؟»

یاوری افزود: «آن تیم استیل آذین پر فساد بود. سه بازیکن را به خاطر زیر ابرو برداشتن اخراج کردم. بازیکن پیش از اینکه به تمرین بیاید، می رفت خودش را پیش گرل فرندش تخلیه می کرد. بعد می آمد روی تخت ماساژ می خوابید و حرف هایی به ماساژور تیم می زد. شنیدم که می گفتند هدایتی خودش می خواست استیل آذین به پرسپولیس ببازد. من در این تیم چه کاری می توانستم انجام بدهم؟»

نفر بعد که روی آنتن رفت؛ علیپور بود. او این بار شمشیر را برای خیلی از بزرگان فوتبال از رو بست و پای علی پروین و دامادش و البته مهدی عرب را وسط کشید. از نبی، ترابیان و معینی که در فدراسیون فوتبال نقش داشتند به عنوان متهمان این پرونده ها اسم برد و خود هدایتی را متهم کرد. هدایتی که متهم بود تیمش 2 سال قبل 250 میلیون به تیم نیروی زمینی پیشنهاد رشوه داده است.

حرف های علیپور سبب شد تا آرش فرزین روی خط بیاید و در برابر اتهام جعل امضای یونگ و سرقت پول های این مربی در حالت نامتعادل پس از شب نشینی از فریزر خانه اش پاسخ دهد. اتهاماتی که از سوی او، همگی رد شدند و داماد علی آقا سعی کرد از همه اتهامات دفاع کند.

عزیز محمدی در این لحظات با خنده به فردوسی پور می گفت: «خوب شد مردم همه این بحث ها را شنیدند. پس از فرزین نوبت رسید به خشایار محسنی تا روی آنتن بیاید. او هم این بار هدایتی را متهم کرد. اینکه هدایتی 200 میلیون پیشنهاد داده که مصطفوی را از مدیریت پرسپولیس کنار بگذارند.»

این قصه همچنان ادامه داشت و بعد نقش میثم منیعی در شاهین بوشهر طرح شد. البته عادل می خواهد بحث فساد در فوتبال را هفته بعد هم ادامه بدهد. به شرطی که البته این روند چیزی برای آنها که فکر می کردیم اسطوره ای هستند باقی بگذارد!

* نتیجه نظرسنجی

سوال نظر سنجی برنامه 90 در شب گذشته به این صورت بود که آیا دنیزلی گزینه مناسبی برای پرسپولیس است یا خیر که در پایان حدود دو میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و 80 درصد دنیزلی را گزینه مناسبی دانستند.


ویدیو : حواشی برنامه 90؛ همه رسوا شدند، از عزیزمحمدی و نبی تا ترابیان و علی پروین