حمید گودرزی: در تمام نقش‌ ها عاشق‌ پیشه‌ام! : نشست مجموعه تلویزیونی «زمانه» ...


نشست مجموعه تلویزیونی «زمانه» به کارگردانی «حسن فتحی» که این شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، با حضور اسماعیل عفیفه (تهیه‌کننده)، حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی و حمید گودرزی (بازیگران سریال) در خانه هنرمندان برگزار شد‌. روزنامه آرمان:  تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «زمانه» گفت: باید از ممیزی‌ها بگذریم؛ باید به برنامه‌سازان اجازه بدهند تا ریزش مخاطبان تلویزیون را جبران کنیم‌.

نشست مجموعه تلویزیونی «زمانه» به کارگردانی «حسن فتحی» که این شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، با حضور اسماعیل عفیفه (تهیه‌کننده)، حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی و حمید گودرزی (بازیگران سریال) در خانه هنرمندان برگزار شد‌.

خوشگذرانی حمید گودرزی در اتریش تمام عیار , حمید گودرزی , همسر حمید گودرزی

در ابتدای این مراسم عفیفه در سخنانی گفت:‌ ما بیش از یک سال است که کار تولید را شروع کرده‌ایم؛ در این مدت دوستان خبرنگار بسیاری تماس گرفته‌اند و پیگیر اخبار سریال بودند، اما ما بیشتر تلاش کردیم در سکوت خبری پیش برویم‌. وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا در رسانه‌ها بیشتر به حواشی توجه می‌کنند در حالی که برای من واکنش بینندگان خیلی مهم است‌.

این نشست نیز قرار بود یک هفته قبل از پخش سریال برگزار شود ولی بنا به دلایلی میسر نشد‌. عفیفه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سریال زمانه 4 فصل بودن فیلمبرداری آن است و پرداختن به مشکلات اجتماعی و بحث تولید ملی هم در لایه‌های زیرین قصه گنجانده شده است‌.

وی توضیح داد:‌ این در همه جای دنیا جزء تکنیک فیلمنامه است ما نمی‌توانیم خیلی قصه را بروز دهیم چون لو می‌رود‌. نزدیک به 40 قسمت دیگر از سریال را برای پخش داریم و اگر از این بیشتر توضیح بدهم داستان لو می‌رود‌. به گزارش فارس در ادامه «حسین محجوب» بازیگر نقش حسام نیز در این نشست گفت: کار باید انجام شود، ‌ تمام شود و بعد در مورد آن صحبت کنیم‌.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نگاهتان در مورد تفاوت نقشتان در این سریال با سریال‌های قبلی که حضور داشتی چیست؟ گفت: مردم باید قضاوت کنند که ما چکار کرده‌ایم و من خود قادر به بیان نیستم‌. همچنین عفیفه ادامه داد: لازم است تلویزیون برای تولید آثار فاخر هزینه کند؛ اگر به همین منوال پیش برود مجبوریم فقط سریال‌های اجتماعی بسازیم‌. ما که در تلویزیون فعالیت می‌کنیم با واحدهای مختلفی در ارتباط هستیم باید در آنچه که انتخاب می‌کنیم چارچوب‌ها را رعایت کنیم‌.

قطعا واحدهای مختلف تلویزیونی بر اساس اهداف خود ایجاد شده‌اند تا برنامه‌هایشان را به‌صورت استاندارد روی آنتن ببرند‌. وی با بیان اینکه فیلم‌سازی خیلی دشوار و پیچیده است؛ تصریح کرد: ما در حال رقابت ناجوانمردانه‌ای با برخی از کانال‌های ماهواره‌ای هستیم، قرار است با اینها رقابت کنیم، قرار است مخاطبینی که اینها جذب کرده‌اند ما جلب خودمان کنیم و نمی‌شود بدون سلاح این کار را کرد‌.

حمید گودرزی و همسرش , طلاق حمید گودرزی , اینستاگرام حمید گودرزی

 وی افزود: اگر می‌خواهیم این‌کار را انجام بدهیم باید کمی دست برنامه‌سازان را باز بگذاریم و دایره آنها را وسیع‌تر کنیم‌. سریال‌های خارجی که پخش می‌شود اغلب سخیف است‌. باید از ممیزی‌ها بگذریم و باید به برنامه‌سازان اجازه بدهند تا این ریزش مخاطبین را جبران کنیم‌. عفیفه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این سریال پرداختن به ضرورت‌های فرهنگی بیش از پرداختن به ضرورت‌های تاریخی به چشم می‌آید، توضیح داد: من ضرورت تاریخی را زیاد متوجه نمی‌شوم، فکر می‌کنم اگر در این موضوع کاری ساخته شود ما موفق شده‌ایم‌.

ترجیح من این است که ضرورت تاریخی و فرهنگی را هم‌معنای یکدیگر می‌دانم‌. در ادامه مراسم که به پرسش و پاسخ از بازیگران اختصاص داشت، حمید گودرزی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید آیا نام آقای حسن فتحی شما را به این کار ترغیب کرد؟ گفت: کار خیلی ملودرام است، سعی می‌کنیم به استانداردها پایبند باشیم و بیننده را احمق فرض نکنیم‌. ما در داخل کشور تولیدات زیادی داریم و باید جوانب آن را رعایت کنیم‌.

مهرانه مهین‌ترابی نیز در ادامه سخنان گودرزی عنوان داشت:من در کارهای قبلی حسن فتحی نیز حضور داشته‌ام که خیلی خوب بود‌. شاید در ناخودآگاه آدم تاثیر می‌گذارد وقتی بازیگر نقشی را قبول می‌کند حرفی در دل دارد که آیا این نقش خوب می‌شود یا نه‌. من در این مجموعه نقشم را خیلی دوست داشتم و خیلی امید داشتم که یک کاراکتر اجتماعی را در این سریال ببینیم اما در روند نوشتن قصه و اینکه نویسنده‌ها بتوانند شخصیت عمه را به خوبی درآورند، کمی کوتاهی شده و درنیامده است که البته باید کار را دنبال کنیم و تا آخر ببینیم‌.

حمید گودرزی و همسرش در عروسی , بیوگرافی حمید گودرزی , نامه همسر حمید گودرزی

 همچنین حسین محجوب در ادامه این برنامه گفت: من هم در حد دوستی و ارتباط با آقای عفیفه و فتحی کار را قبول کردم اگر آدم بخواهد دنبال عیب‌ها باشد قضیه بنیانی می‌شود‌. من هم این انتظار را دارم که کارهای موثر انجام دهم و این کمتر اتفاق می‌افتد و باعث تاسف است‌. وی ادامه داد: روایت ما در ساخت سریال‌ها ثابت است و باید عوض شود‌. ما چند سال پیش خیلی ریسکی پیش می‌رفتیم، شاید در روایت عادی می‌شد صد قسمت سریال ساخت‌.

 از روز اول پیشنهاد این بود که ضرباهنگ حرکت داستان تند است، اگر فرصت داشتیم ضرب آهنگ را بیشتر می‌گرفتیم و این مسیری است که باید پیش می‌بردیم‌. وی تصریح کرد: متاسفانه ما همواره آدم‌ها را در قالب معین می‌بینیم، با کمال تاسف همیشه دو وجه مورد تایید بوده است شخصیتی که شما از من در ذهن دارید حال مرا به هم می‌زند چون مثل آن را زیاد پیشنهاد داشتم، به‌طور کلی در جامعه ما به‌خصوص کارگردانان دنبال سوپاپ اطمینان می‌گردند تا جایی پیش می‌روند که این آدم‌ها را در سطل زباله می‌اندازند، انسان خیلی گسترده‌تر از این حرف‌هاست و وقتی از دنیا رفت می‌توانیم در یک قالب معین از او صحبت کنیم، بگذارید سریال پیش برود و با سپری شدن زمان همه چیز معلوم می‌شود آدم‌ها نمی‌توانند خوب خوب یا بد بد باشند‌.

حمید گودرزی اینستاگرام , حمید گودرزی و همسرش و فرزندش , جدایی حمید گودرزی از همسرش

گودرزی نیز در این میان گفت: مردم ما مردمی هستند که احساس می‌کنند بازیگر با همان نقش منفی واقعا منفی است به همین دلیل من معمولا در تمام نقش‌ها عاشق پیشه هستم‌. محجوب در ادامه گفت: بخش عمده چیزی که اتفاق می‌افتد در ذهن بیننده است من معتقدم ریتم باید خیلی از این تندتر می‌شد، این سبب می‌شد که بیننده شاخک‌هایش حساس‌تر شود و در هنگام دیدن این برنامه دست از کار بکشد، به نظر من سکته در فیلمنامه لازم است و جذابیت ایجاد می‌کند‌.

 عفیفه نیز در همین زمینه توضیح داد: چارچوب فیلمنامه مشخص بود، ما برای پرداخت به این موضوعات چارچوب‌هایی داریم که باید رعایت شوند‌. در ساخت این سریال به شتاب‌زدگی متهم شدیم که انشاء‌الله در سریال بعدی بهتر می‌شود‌. وی توضیح داد: در شرایط معمول فیلمسازی تحقیق و نگارش خیلی مهم است اما مرحله تحقیق و نوشتن در تلویزیون جدی گرفته نمی‌شود؛ وقتی حساب می‌شود که کارگردان وقت بگذارد و یک سال روی داستان کار کند‌.

 امیدوارم فیلمنامه‌نویسی وارد پروسه قوی‌تری شود‌. عفیفه در مورد همکاری گروه سون نیز گفت: باید در یکی از بخش‌ها از یک گروه موسیقی استفاده می‌کردیم و ما هم به‌صورت واقعی از گروه سون استفاده کردیم‌. این دوستان کارشان را بلدند و همه جوانان کار آنها را دوست دارند‌.

عفیفه ادامه داد: من ترجیح می‌دادم که این سریال هفته‌ای سه شب پخش شود ولی عده‌ای از دوستان گفتند پخش هر شب مخاطب بیشتری را جذب می‌کند‌. من از نویسندگان مجموعه تشکر می‌کنم، ما اینها را تنها نگذاشتیم دوستانی که با ما کار کردند آنقدر نجیب هستند که مشکلات مالی را به روی ما نیاوردند‌. مشکلات مالی خیلی زیاد است و شبکه سه برای رفع این مشکل خیلی تلاش کرده است‌.


ویدیو : حمید گودرزی: در تمام نقش‌ ها عاشق‌ پیشه‌ام!