حمله مسلحانه به زندان برای فراری دادن اعدامی‌ها : قتل یک مرد در تسویه حساب، ...



روشی موثر برای فراری دادن موش ها , خون دادن برای غلظت خون , مراسم عقد یک اعدامی در زندان تصاویر

قتل یک مرد در تسویه حساب، شلیک مرگبار به سوی مأمور پلیس و حمله مسلحانه به زندان لاکان رشت برای فراری دادن محکومان به اعدام تنها بخشی از اتهامات شرور خطرناکی بود که در نهایت با شلیک پلیس کشته شد.

این مرد 42ساله كه محمدطاهر نام داشت16سابقه كیفری در پرونده خود ثبت كرده و سال‌های زیادی را در زندان گذرانده بود.


جرایمی كه این شرور خطرناك مرتكب شده بود شامل حمل سلاح، قاچاق و خرید و فروش اشیای عتیقه، سرقت مسلحانه و كلاهبرداری و اخلال در نظم بود و این مرد آخرین بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و با حكم قضایی به 10سال حبس در زندان لاكان رشت محكوم شد. مرد شرور اما اردیبهشت93 و بعد از تحمل 2سال و نیم حبس با سپردن وثیقه یك میلیارد تومانی از زندان مرخصی گرفت و دیگر بازنگشت.

 دستمزد میلیاردی
مدتی گذشت تا اینكه یكی از زندانیانی كه به اتهام قاچاق مواد‌مخدر به اعدام محكوم شده و در زندان لاكان رشت به‌سر می‌برد، توانست از طریق دوستانش شماره‌ای از محمدطاهر به‌دست آورده و با او تماس بگیرد. محمدطاهر در مدتی كه در زندان بود با چند نفر از محكومان به اعدام آشنا شده و با آنها طرح دوستی ریخته بود.

مرد محكوم به اعدام پس از تماس با شرور فراری پیشنهادی را مطرح كرد كه محمدطاهر را حسابی وسوسه كرد. مرد اعدامی وعده دستمزد میلیاردی داد به شرط آنكه محمدطاهر ‌او و چند محكوم به اعدام دیگر را به هر نحوی كه شده از زندان فراری دهد. همین باعث شد كه مرد شرور نقشه حمله مسلحانه به زندان را طراحی كند. شامگاه 14آذر‌ماه 93 بود كه محمد‌طاهر با اسلحه، طناب و تجهیزات دیگر به سمت زندان حركت كرد. از چند روز قبل آنجا را زیرنظر گرفته و نقشه كشیده بود تا زندانیان را از سمت حیاط با طناب فراری بدهد. او اما تصورش را نمی‌كرد كه همه نقشه‌هایش نقش برآب شود.

زندانی فراری آن روز بعد از حمله به زندان و تیراندازی، یكی از نگهبان‌ها را مجروح كرد. او سعی داشت با ایجاد رعب و وحشت فرصتی مهیّا كند كه محكومان به اعدام یكی پس از دیگری از زندان فرار كنند اما با حضور نگهبانان زندان و اقدام بموقع آنها، حمله مرد شرور نافرجام ماند و او چاره‌ای جز فرار ندید. با اعلام این خبر به مأموران پلیس، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی با دستور سرهنگ فلاح كریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان وارد عمل شدند و جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری شرور خطرناك را شروع كردند.

تسویه حساب مرگبار
اقدامات خطرناك این شرور انگار پایانی نداشت. درحالی‌كه كارآگاهان همچنان در جست‌و‌جوی زندانی فراری بودند چند روز بعد یعنی در 24آذر‌ماه93 وقوع جنایتی در روستای رشته‌رود شهرستان رودبار به پلیس مخابره شد. بررسی‌ها نشان می‌داد كه عامل این جنایت كسی جز محمد طاهر، شرور تحت تعقیب نیست. طبق اطلاعاتی كه پلیس به‌دست آورده بود، وی به‌خاطر تسویه حساب مالی، مردی را به روستای رشته‌رود كشانده و در آنجا با شلیك گلوله او را به قتل رسانده بود.

زندانی فراری بعد از قتل به روستای اسكولك رودبار در نزدیكی روستای رشته‌رود فرار كرده و در آنجا مخفی شده بود.


وقتی اهالی این روستا متوجه شدند كه قاتل فراری در آنجا پنهان شده موضوع را به پلیس اطلاع دادند. آنجا بود كه تیمی از كارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شدند و آنجا را محاصره كردند. مرد جنایتكار به محض دیدن پلیس پا به فرار گذاشت و اقدام به تیراندازی كرد كه در جریان این تیراندازی استوار دوم سیدسجاد حسینی از مأموران شهرستان رودبار به شهادت رسید. پس از آن مرد جنایتكار به مناطق جنگلی رودبار گریخت و باردیگر توانست خود را از دید مأموران مخفی كند.

 ایستگاه پایانی شرور مسلح
به‌دنبال این ماجراها، تیم ویژه‌ای از كارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان، زیرنظر سرهنگ فلاح كریمی و با همكاری اداره اطلاعات شهرستان جست‌وجوهای گسترده خود را برای شناسایی قاتل خطرناك ادامه دادند تا اینكه سرانجام اقدامات آنها نتیجه داد و مخفیگاه این مرد در یكی از روستاهای لاهیجان شناسایی شد. وی در سومین روز نوروز برای دیدن مادرش به خانه او رفته بود و این در حالی بود كه پلیس از قبل این محل را زیرنظر گرفته بود.

به محض ورود محمدطاهر به خانه مادرش، مأموران متوجه او شده و در اقدامی ضربتی وارد خانه شدند. مرد شرور با دیدن مأموران حسابی غافلگیر شد و با ایجاد درگیری قصد داشت فراركند. مأموران ابتدا قصد داشتند این مرد را بازداشت كنند اما او خیال تسلیم شدن نداشت و می‌خواست هر طوری شده فرار كرد.

 

مأموران وقتی متوجه شدند كه او اسلحه دارد و هر لحظه ممكن است به سوی آنها شلیك كند، برای جلوگیری از فرار وی دست به اسلحه شدند و با شلیك چند گلوله او را از پای درآوردند. با مرگ شرور خطرناك، پرونده سیاه او برای همیشه بسته شد و عامل شهادت مأمور پلیس به سزای اعمالش رسید.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : حمله مسلحانه به زندان برای فراری دادن اعدامی‌ها