حمله شدید علی دایی به نصیر زاده :   اخبار ورزشی - دایی: آقای نصیرزاده! مدرک ...



احد عظیم زاده پدر زن علی دایی , حمله شدید کی‌روش به کفاشیان  , نوری زاده دایی و باجناق علی علیپور

 

اخبار ورزشی - دایی: آقای نصیرزاده! مدرک تحصیلی‌ات را منتشر کن/او فکر می‌کند داستایوفسکی است!

سرمربی پرسپولیس پاسخ رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال را داد.

به گزارش وبسایت نود ، علی دایی در واکنش به اظهارات هوشنگ نصیرزاده که اعلام کرده بود« دایی در فوتبال آلمان بوده است، آیا آنجا مربیان علیه داوری حرف می‌زدند؟ این قانون در تمام دنیا وجود دارد و در جام جهانی هم دیدید که هیچ‌کس درباره داوری صحبت نکرد.» اظهار داشت: متاسفانه دوستان فکر می کنند فقط خودشان از اوضاع و احوال مطلع هستند و بقیه از پشت کوه آمده اند.

 

می گویند در جام جهانی کسی علیه داوری حرف نزد. کی‌روش در کنفرانس بعد از بازی با آرژانتین اعلام کرد بازی دو چهره موثر داشت داور و مسی. حتی رئیس محترم فدراسیون و مقامات فوتبال ایران هم کلی مصاحبه کردند. کواچ سرمربی کرواسی بعد از بازی با برزیل گفت «برزیل مدعی اصلی این جام به شمار می‌رود و من علاوه بر قدرت برزیل پیش‌بینی کرده بودم که در بازی افتتاحیه با مشکلات داوری نیز رو به‌رو شویم.امروزتصمیم داور مضحک بود».

وی ادامه داد: کلینزمن قبل از بازی آمریکا و بلژیک گفت «فیفا با انتخاب جمیل حمودی برای دیدار ما و بلژیک اشتباه کرد. داور الجزایری که فرانسوی زبان است می‌تواند با بازیکنان بلژیک به زبان خودشان صحبت کند. امیدوارم انتخاب این داور مشکلی برای ما ایجاد نکند.» ما اینها و بقیه حرف‌ها را یادمان هست و حافظه مان ضعیف نیست. متاسفانه برخی به گونه ای حرف از فیفا می زنند انگار خودشان سنگ بنای فیفا را گذاشته اند یا جوری مقررات بین المللی را مطرح می کنند که انگار فقط آنها می توانند زبان خارجه بخوانند و ترجمه کنند. فکر نکنید شما داستایوفسکی هستید و بقیه تا سر کوکب خانم درس خوانده اند.

دایی عنوان کرد: در آلمان حقوقدان های خبره برای فوتبال آیین نامه می نویسند. کسانی که واقعا تحصیلات حقوقی دارند و اصول و قواعد و جزییات حقوق و مقررات را می شناسند و این قوانین را با همه قوانین بالادستی و زیر دستی مملکت هم وفق می دهند نه اینکه مثلا یک کمک داور بازنشسته بیاید برای کل فوتبال قانون بنویسد. من اعلام کرده ام اگر قانونی وضع شده به آن احترام می گذارم، بعد می آیند مصاحبه می کنند که ما دوست نداشتیم محرومیت ها از پرسپولیس شروع شود. شما مگر رئیس کمیته انضباطی هستی که حکم صادر می کنی و می گویی ما محروم می کنیم؟

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: اگر قرار است آیین نامه رعایت شود قبل از آن باید اساسنامه که شاکله کار فدراسیون است رعایت شود. ماده 54 اساسنامه فدراسیون می گوید که رئیس و معاون کمیته حقوقی و تدوین مقررات باید تحصیلات حقوقی داشته باشند. رئیس فعلی این کمیته در کدام دانشگاه حقوق خوانده است؟ بیاید مدرکش را منتشر کند. واقعا این برای من ابهام است و اگر اشتباه می کنم ثابت کنند.اگر بخواهیم وارد ریز مسائل شویم و مو را از ماست بیرون بکشیم که با طرح همین موضوع در دیوان عدالت اداری می شود کمیته حقوقی و رئیسش را زیر سؤال برد و کمیته ای که رییسش صلاحیت قانونی نداشته باشد قطعا آن گاه آیین نامه هایش هم باید بازبینی شوند.

دایی گفت: من مشکل شخصی با نصیرزاده ندارم اما می گویم مگر مثلا می شود وزیر بهداشت پزشکی نخوانده باشد؟ مگر می شود رئیس کمیته حقوقی حقوق نخوانده باشد؟

او اظهار داشت: من در کنفرانس خبری برای داور بازی آرزوی موفقیت کردم. اگر گفتم دیکتاتوری انتقادم به قوانین بود نه به داوری. همکاران من هم این هفته درست یا غلط به داوری انتقاد کرده اند که البته من بازی ها را ندیده ام و نمی دانم تا چه حد انتقادات وارد بوده. حالا انگار برخی فقط منتظرند من حرف بزنم تا از کاه کوه بسازند. اگر مشکل شخصی دارید بگویید تا همه بدانند. همه جای دنیا اشتباهات نقد می شود. وقتی خبرنگار از من درباره داوری می پرسد ادب حکم می کند جواب بدهم. آقایانی که تکلیفشان با خودشان روشن نیست و فراتر از وظیفه شان حرف می زنند بهتر است قانون را رعایت کنند. مثلا فلان فرد که مشاور چند باشگاه است که نمی تواند برای همه تعیین تکلیف کند.

دایی  تصریح کرد: یک بار دیگر اعلام می کنم راه رفع انتقادات از داوری وضع مقررات اینگونه نیست. باید اشتباهات داوری کاهش یابد. مگر با کسر امتیاز به خاطر شعار هوادارها فضای ورزشگاه ها سالم شد؟ وقتی تیم من با 30 میلیون هوادار فصل قبل علنا در بازی با سپاهان و فولاد از داوری ضربه خورده و همین دو امتیاز می توانست ما را قهرمان کند چه کسی باید جوابگو باشد؟ درد این است که امروز یک داور قانون می نویسد و بالطبع به نفع داوران می نویسد، فردا اگر یک بازیکن قانون بنویسد لابد به نفع بازیکن می نویسد. این که نشد قانونگذاری. یک سال می گویند هر کس از توپ انتقاد کند محروم می شود، امروز انتقاد از داور را می گویند می شود از درون خانه رئیس کمیته انضباطی هم رای داد. می ترسم فردا روی چمن ورزشگاه تابلو بزنند و بنویسند با کفش وارد نشوید یا لطفا روی چمن راه نروید.

او ادامه داد: می گویند دایی از هفته اول شروع به اعتراض کرده است. ایراد من این است نمی توانم برخی مسائل را ببینم و سکوت کنم. من اگر سال قبل بحث داوری های شائبه دار را مطرح کردم دیدید که کار از دایره فوتبال فراتر رفت و در برخی نهادها اعترافاتی مطرح شد که اگر رسانه ای می شد خدا می داند چه مسائلی را به دنبال داشت. اگر از مشکل کارت های پایان خدمت حرف زدم دیدید که مرور زمان همه چیز را ثابت کرد. حالا هم می گویم رعایت احترام داوران زحمتکش واجب است اما با این قانون ها و مقرراتی که با قوانین مملکت هم در تضاد است نمی شود مشکلات را رفع و رجوع کرد. ما یاد گرفته ایم صورت مسئله را پاک کنیم وآشغال ها را بفرستیم زیر فرش. این دوای دردها نیست. هم خودتان می دانید و هم همه آنهایی که با فوتبال سر و کار دارند.

اخبار ورزشی - وبسایت نود

 


ویدیو : حمله شدید علی دایی به نصیر زاده