حمله سایبری به دفتر مرکل : به گزارش نشریه بیلد ظاهرا در هفته‌های اخیر یک حمله ...


به گزارش نشریه بیلد ظاهرا در هفته‌های اخیر یک حمله سایبری به دفتر صدر اعظم آلمان و روی سیستم یکی از معتمدان مرکل انجام گرفته که حامل ویروس رجین بوده است. خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش "نشریه بیلد" ظاهرا در هفته های اخیر یک حمله سایبری به دولت آلمان انجام شده است. بر اساس این گزارش، یکی از کارکنان  بلند پایه دفتر صدر اعظم آلمان و از معتمدان وی قربانی یک حمله جاسوسی شده است.

با توجه به گزارش های محافل امنیتی بدافزار جاسوسی به کار برده شده در این حمله هکری موسوم به رجین توسط آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و شریک انگلیسی آن سازمان ارتباطات دولت انگلیس  GCHQ   به کار برده شده است.

شرکت امنیت سایبری سیمانتک آمریکا که در زمینه تولید آنتی ویروس فعالیت می‌کند به تازگی اعلام کرده است که ویروس و بدافزار پیشرفته "رجین" از سال  2008 میلادی تاکنون برای جاسوسی از دولت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته و روسیه بیشترین زیان و ضرر را از این ویروس پیشرفته رایانه‌ای متحمل شده است.

ظاهرا این کارمند عالی رتبه دفتر صدر اعظم آلمان به صورت ناآگاهانه این ویروس بسیار پیچیده را با یک درگاه یو اس پی که حاوی اطلاعاتی درباره یک سخنرانی درباره سیاست اروپایی بوده است به کاپیوتر دفتر منتقل کرده است.

 به گزارش نشریه بیلد ظاهرا این معتمد مرکل روی یک متن سخنرانی درباره سیاست های اتحادیه اروپا کار می کرده است که شب این اطلاعات را همراه خود به خانه برده و روی کامپیوتر شخصی اش بقیه آن را کار کرده است. سپس وی سند ویرایش شده را در یک درگاه یو اس پی ذخیره کرده و به کامپیوتر محل کار خود منتقل کرده است.

پس از آن اسکنرهای ویروس دفتر صدر اعظم با توجه به هشدارها این بدافزر جاسوسی را کشف کردند. البته ظاهرا بررسی های انجام شده روی همه لب تاب های با امنیت بالا در دفتر صدر اعظم هیچ ویروس دیگری را کشف نکرده است.


ویدیو : حمله سایبری به دفتر مرکل