حمله ترامپ به ایران : نامزد گستاخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه ادعا‌های ...


نامزد گستاخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساسش، کشورمان را به ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد. باشگاه خبرنگاران جوان: نامزد گستاخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساسش، کشورمان را به ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد.

دونالد ترامپ در نطق انتخاباتی در نوادا، در انتقاد از عملکرد کنونی دولت آمریکا، با تکرار ادعاهای بی‌اساسش درباره کشورمان گفت: «یکی از اشتباهات ما این بوده که ایران را یک شبه قدرتی بسیار بسیار بزرگ بدل کرده‌ایم، به قدرتی تروریستی. آن‌ها یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول (ناشی از لغو تحریم‌ها) گرفتند. نظارت و بازرسی (تاسیسات هسته‌ای) هم که با خودشان است.»
 
ترامپ با تمسخر، به نشانه گفتگوی تلفنی با مقامات ایران مشت خود را کنار گوشش گرفته و گفت: «ما شنیده‌ایم شما دارید بمب اتمی و فلان چیز و فلان چیز را می‌سازید. آهان. بسیار خب. ما بررسی می‌کنیم و فردا با شما تماس می‌گیریم. روز بعد. زنگ زنگ. سلام. بفرمایید اینجا ایران است. اوه شمایید؟ آه، نه ما بمب نمی‌سازیم. بسیار خب، ممنون که به من خبر دادید.»

وی سپس ادامه داد: «ببینید ما تا چه اندازه احمق هستیم. ما به آن‌ها مهلت ۲۴ روزه برای بازرسی از تأسیسات خودشان می‌دهیم، که هیچ وقت هم شروع نمی‌شود. این نیز مسخره است. در عوض، ما حتی زندانی‌ها و گروگان‌های خودمان را نیز پس نمی‌گیریم. ما آن‌ها را پس نمی‌گیریم چون در زمان مذاکرات حتی برای آن درخواست هم نکردیم.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه ادعا‌هایش افزود: این توافق برای چه مدت ادامه داشته است؟ این توافق مادام العمر ادامه داشته است. می‌توانست توافقی یک روزه یا یک هفته‌ای باشد، اما سالهاست که ما در حال مذاکره‌ایم. و تازه آن‌ها توافق را نقض هم کرده‌اند، آیا این را شنیده‌اید؟ دولت هم خجالت می‌کشد این توافق را برهم بزند. چرا؟ به این دلیل که، شما چگونه می‌توانید توافقی را که هنوز جوهر امضایش خشک نشده، برهم بزنید؟ اما این توافق تا همینجا هم با آن موشک‌ها و کارهای دیگر ایران، نقض شده است.

ترامپ خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای آمریکا گفت: باید از‌‌ همان ابتدا می‌گفتید که ما افراد بزرگی را پیش شما گروگان داریم. ضمناً این را هم بگویم که ایرانی‌ها مذاکره کنندگان قدری هستند. شما باید می‌گفتید که ما گروگان‌هایمان را می‌خواهیم. آن‌ها قبول نمی‌کردند و شما هم می‌گفتید خداحافظ و به آمریکا و یا هر جهنمی که دوست داشتید برمی گشتید. سپس تماس تلفنی می‌گرفتید و تحریم‌ها را دو برابر می‌کردید. در آن صورت، ظرف ۴۸ ساعت با شما تماس گرفته می‌شد و به شما گفته می‌شد که ما مفتخر خواهیم بود که گروگا‌‌نهایتان را به شما برگردانیم!

وی گفت: من ۹۹ و حتی ۱۰۰ درصد تضمین می‌کنم که با این روش، گروگان‌ها را باز پس می‌گرفتیم. وقتی ما به مذاکره کنندگانمان گفتیم چرا این کار را نکردید؟ گفتند ما نمی‌خواستیم مذاکرات را دچار پیچیدگی کنیم.


ویدیو : حمله ترامپ به ایران