حمله به ایران چه زمانی منطقی است؟! : رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام ...


رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گزینه حمله نظامی به ایران تنها زمانی معقول و منطقی است که "کارد به استخوان" رژیم اسراییل رسیده باشد. عصر ایران:  رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گزینه حمله نظامی به ایران تنها زمانی معقول و منطقی است که "کارد به استخوان" رژیم اسراییل رسیده باشد.

 روزنامه جروزالم پست اسراییل نوشت، گابی اشکنازی  در گفتگو با سی ان ان ضمن اعلام این مطلب گفت که از نظر او گزینه نظامی باید به عنوان آخرین راهکار در مقابله با برنامه هسته ای ایران مد نظر قرار گیرد.

اشکنازی با اشاره به این که از نظر او هنوز فرصت برای آزمودن دیگر گزینه ها وجود دارد، افزود: مسأله اساسی در آن زمان این بود که چه زمانی وقت حمله به ایران است و وی در جلسات کابینه امنیتی نظرات خود را مطرح کرده و بر این باور بوده که هنوز زمان حمله به ایران فرا نرسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال " کریستین امانپور" خبرنگار سی ان ان درباره اختلافات خود با نتانیاهو در سال 2010 بر سر صدور دستور نتانیاهو و ایهود باراک (وزیر دفاع وقت) مبنی بر اعلام " آماده باش ارتش برای حمله به ایران" گفت که  صورت کابینه امنیتی اسراییل به چنین تصمیمی نرسید.

گفتنی است در خبری که در نوامبر 2012 از سوی رسانه های اسراییلی منتشر شد این مساله افشا گردید که در سال 2010، نتانیاهو و باراک  به ارتش اسراییل دستور آماده باش برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر کردند اما این فرمان با مخالفت گابی اشکنازی و مئیر داگان روسای سابق ارتش و موساد مواجه شد . این دو مقام سابق اسراییل صدور این فرمان را غیر قانونی اعلام کرده بودند.


ویدیو : حمله به ایران چه زمانی منطقی است؟!