حمله آمریکا و عربستان با بازی های رایانه ای به ایران : آمریکا قطب فرهنگی را ...


آمریکا قطب فرهنگی را یکی از پنج قطب اصلی خود می داند و از همین روی هم هست که سرمایه گذاری های باورنکردنی روی آن کرده است. هالیوود به عنوان نمودی از این نگاه آمریکایی در عرصه فیلمسازی به اندازه کافی شناخته شده است و گویای این سرمایه گذاری عظیم آمریکایی هاست.



هفته نامه عصر ارتباط - نادر نینوایی: آمریکا قطب فرهنگی را یکی از پنج قطب اصلی خود می داند و از همین روی هم هست که سرمایه گذاری های باورنکردنی روی آن کرده است. هالیوود به عنوان نمودی از این نگاه آمریکایی در عرصه فیلمسازی به اندازه کافی شناخته شده است و گویای این سرمایه گذاری عظیم آمریکایی هاست. حالا اما چند سالی است که سرمایه گذاری های آمریکا در حوزه فرهنگ، تفریح و سرگرمی به صنعت فیلمسازی محدود نمی شود و صنعت انیمیشن و ساخت بازی های رایانه ای را هم دربر می گیرد.

طبیعی است که وقتی کوری مثل آمریکا با بودجه ای افسانه ای روی چنین پروژه هایی سرمایه گذاری می کند اهدافی را هم در پی آن دنبال می کند. تجربه ثابت کرده آمریکا در طول تاریخ از این ابزار رسانه ای خود، خواه فیلمسازی، خواه ساخت بازی رایانه ای یا تولید انیمیشن به عنوان ابزاری برای سلطه گری استفاده کرده است.

بازی رایانه ای آمریکا علیه ایران , حمله عربستان به ایران , انیمیشن حمله ایران به عربستان

تعداد بالای فیلم های ضد کمونیستی هالیوودی در دوران جنگ سرد که به سفارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا ساخته شده است و تعداد بالای فیلم ها و بازی های کامپیوتری که مسلمانان و ساکنان خاورمیانه را مردمی خطرناک و عقب مانده معرفی می کنند، در دوران جنگ آمریکا با عراق و افغانستان گویای همین امر است.

آمریکا اما در بستر جدید حمله خود به ایران تنها نیست و انگلیس و این روزها حتی عربستان نیز به جمع مهاجمان عرصه بازی های رایانه ای به ایران پیوسته اند. ایران نیز در پاسخ همواره سعی کرده از سویی جلوی تکثیر این بازی ها را در کشور بگیرد و از سویی با حمایت از توسعه و تولید بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی، کودکان و نوجوانان را که مخاطبان اصلی این بازی ها هستند از تبلیغات ضد ایرانی دور نگه داشته و با فرهنگ غنی کشورشان آشنا کند. در این گزارش سعی داریم به بررسی چند و چون این بازی های ضد ایرانی و تلاش های ایران در این نبرد نابرابر بپردازیم.

بازی ایران عربستان , دانلود بازی حمله به ایران , پدر بازی رایانه ای ایران

چند نمونه از بازی های ضد ایرانی آمریکایی ها


چند سالی است که با بالا گرفتن تنش های سیاسی بین آمریکا و ایران، آمریکا نوک پیکان حمله فرهنگی و جنگ نرم خود را به سوی ایران گفته است. اگر از فیلم هایی نظیر سیصد و آرگو که تصویری مخدوش از ایران نشان می دهند، بگذریم؛ در سالیان اخیر بازی های رایانه ای ضد ایرانی متعددی هم توسط آمریکا ساخته شده است. یکی از این بازی های رایانه ای ضد ایرانی، بازی جنگی بتل فیلد 3 است. بیشتر مراحل این بازی در ایران اتفاق می افتد. همچنین بیشتر دشمنان نیز در این بازی، ایرانی هستند و به زبان فارسی صحبت می کنند. در یکی از مراحل بازی بتل فیلد 3 حتی پرچم ایران دیده می شودت و در مرحله ای دیگر نمایی از برج میلاد تهران مشهود است.

در این بازی ضد ایرانی، بازی کننده باید به مناطق مختلف ایران از جمله فرودگاه مهرآباد، قله دماوند، دره آراز در شمال ایران، خلیج فارس و جزیره خارک حمله کند. اینها نمادها و نقاط مهمی برای ایرانی ها به شمار می روند که گویای اهداف و شناخت سازندگان این بازی ضد ایرانی است.
در بازی ضد دیگر آمریکایی به نام اسپلینترسل (بلک لیست) باز هم ایرانی ها به عنوان دشمن معرفی می شوند و گیمر باید با نفوذ به مقر سپاه قدس در ایران اطلاعاتی را به دست بیاورد تا از اقدامات آنها جلوگیری کند.

خلاصه جذابترین بازی تیم ملی ایران عربستان , بازی ایران و عربستان 2016 , بازی ایران و عربستان امید

نکته جالب در مورد این بازی آن است که در آن شعارهایی در مدح شهیدان هم روی در و دیوار ایران دیده می شود که از یک سو نشان از هدف گرفتن ارزش های ایرانیان توسط سازندگان بازی دارد و از سوی دیگر نشان دهنده رصد دقیق ایران و مانیتورینگ بالای سازندگان این بازی از ایران و فضای شهری آن است.

آرما 3 نام بازی رایانه ای ضد ایرانی دیگری است که گفته می شود با پشتوانه مالی انگلستان ساخته شده است. در این بازی که در سال 2035 و در مکانی بین ترکیه و یونان اتفاق می افتد، باز هم ایرانیانی که به این نقطه نفوذ کرده اند به عنوان نیروی دشمن شمرده می شوند.

این بازی پهپادهای سپاه را در حال پرواز در این منطقه نشان می دهد و نیروهایی که گفته می شود منتسب به سپاه قدس کشورمان است را به عنوان تروریست معرفی می کند. وجود پرچم ایران روی لباس های نیروهای مهاجم و شباهت لباس نظامیان این نیروها با لباس های نظامیان ایرانی گویای اهداف ضد ایرانی سازندگان این بازی است که خواهان نشان دادن چهره ای جنگ طلب از ایران هستند.

جالب آنکه به تازگی یک شرکت عربستانی هم به جبهه مشترک آمریکا و انگلیس وارد شده و اقدام به ساخت بازی آنلاین ضد ایرانی به نام «وحده النمر» (یگان ببر) کرده که این بازی در سایت های خبری عربستان در حال تبلیغ است. در این بازی عربی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان همکاران تروریست ها و حامیان گروه هایی همچون داعش معرفی می شوند!

گفته می شود شرکت (Kuma) که سازنده این بازی است توسط آل سعود حمایت می شود. این بازی شکل یک سریال تاریخی دارد و در آن کاربر در یک مرحله می تواند حادثه تاریخی آزادی گروگان ها و در مرحله دیگر حمله به ایران را بازی کرده و ایرانیان را بکشد.

اگرچه بازی های زیاد دیگری را نیز می توان نام برد و چه بسا در زمان نگارش این گزارش، بازی های ضد ایرانی دیگری با بودجه دولت های آمریکا، انگلیس و عربستان در حال طراحی و تولید است.

بازی های ایران و عربستان , نتایج بازی های ایران و عربستان , نتیجه بازی های ایران و عربستان

بازی های رایانه ای ایرانی


اگرچه آمریکا چه به لحاظ حجم و چه به لحاظ کیفیت بازی های رایانه ای حرف اول را می زند اما نبایددر مورد بازی های رایانه ای ایرانی به دور از انصاف قضاوت کرد. در سال های اخیر سازندگان بازی های رایانه ای ایرانی نیز توانسته اند بازی های جالب توجهی بسازند.

بسیاری از این بازی ها خوشبختانه براساس اساطیر شاهنامه ای، تاریخ ایران و شرح دلاوری های ایرانیان از زمان باستان تا حماسه های جاویدان دفاع مقد ساست و برخی از آنها اتفاقا از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

برای مثال بازی گرشاسب که بازگوکننده اساطیر شاهنامه است، توانسته به خاطر گرافیک و کیفیت بالایی که دارد روی شبکه استیم (شبکه جهانی مجازی مخصوص خریداری بازی رایانه ای) آن هم به قیمت 20 دلار عرضه شود.

به علاوه بازی کامپیوتری ایرانی دیگری به نام شبگرد هم با کیفیتی بسیار خوب توسط یک تیم ایرانی ساخته شده و توانسته طرفداران زیادی هم در کشور به دست آورد.

زمانی برای پاسخ قاطع


اما حالا شاید وقت آن شده باشد که مسئولان متولی بازی های رایانه ای ایران هم با تامین بودجه لازم و با سفارش بازی هایی به سازندگان ایرانی، پاسخی قاطع به هجمه آمریکایی ها، انگلیسی ها و عربستانی ها دهند.

بی شک توجه هر چه بیشتر و حمایت های مالی و سخت افزاری دولت وسازمان های متولی برای رشد و توسعه بازی های رایانه ای، در کنار هزینه کردن دولت وس فارش بازی هایی متناسب با اهداف کشور که پاسخی به بازی های ضد ایرانی هم باشد، می تواند ایران را در این زمینه از انفعال خارج کرده و به عنصری پویا تبدیل کند.

در این میان ما مردم نیز مسئول هستیم و از طرفی دیگر باید در نظر داشته باشیم که اگرچه آمریکا صنعت بازی سازی مقتدری دارد اما با توجه به اینکه این کشور بازی هایی می سازد که متناسب با فرهنگ، ارزش ها و هویت ایرانی نیست، منطقی به نظر نمی رسد که ایرانی ها از این بازی ها استفاده کنند.

به علاوه ما می توانیم با خرید بازی های ساخت کشور خود که خوشبختانه کیفیت قابل قبولی هم دارند، ضمن حمایت از سازندگان این بازی ها، فرزندانمان را نیز با فرهنگ، تاریخ، اساطیر و صد البته هویت ایرانی خود آشنا کنیم.


ویدیو : حمله آمریکا و عربستان با بازی های رایانه ای به ایران