حمایت فاولر جنجال برانگیز شد : مهاجم لیورپول برای حمایت از کارگران این شهر ...


مهاجم لیورپول برای حمایت از کارگران این شهر به دردسر افتاد. خبرگزاری ایسنا: مهاجم لیورپول برای حمایت از کارگران این شهر به دردسر افتاد.

در سال 1995 اختلافی میان کارگران بارانداز با شرکت خود (مرسی داکس و کمپانی هاربور) به وجود آمد. این اختلاف باعث اعتصاب نزدیک به پانصد کارگر شد. با فشاری که روی آن ها بود بیشترشان دوباره به سرکار خود بازگشتند اما نسبت به قبل شرایط بدتری پیدا کردند. زندگی کردن در شهر لیورپول وابسته به بندر سخت بود.

دو بازیکن تیم قرمز پوش لیورپول به نام های استیو مک منمن و رابی فاولر تصمیم گرفتند برای حمایت از کارگران کاری انجام دهند. چند روز پیش از دیدار جام حذفی برابر sk brann هر دو زیر پیراهن خود لباسی پوشیدند که نوشته ای در حمایت از کارگران بر آن نقش بسته بود. مک منمن به هم بازی اش پیشنهاد داد که تا پایان بازی آن را نشان ندهند اما زمانی که فاولر گل دوم خود را به ثمر رساند، توصیه هم تیمی اش را فراموش کرد و پیراهنش را بالا برد و روی پیراهن زیری این نوشته دیده شد: حمایت از پانصد کارگر doCKers.

ا Ck کلمه doCKers اختصار برند Calvin Klein بود. پیراهن‌ها توسط این کمپانی برای دو بازیکن تهیه شده بود. به همین علت این نمایش به اشتباه جنبه تبلیغاتی پیدا کرد.

فاولر در حضور عکاسان لحظاتی را به نمایش پیراهن خود اختصاص داد اما آن رسوایی بزرگی به حساب می آمد. مطبوعات در این باره بحث کردند. برخی ها حرکت فاولر را عمل خوبی عنوان کردند که برای حمایت از کاراگران ناراضی انجام شده بود اما دیگران آن را بیجا و تبلیغاتی عنوان کردند.

این جنجال خاتمه پیدا نکرده بود که لیورپول پس از چهار روز به مصاف آرسنال در هایبوری رفت. در جریان این دیدار فاولر که مهاجم سریع فرصت طلب و توامندی بود وارد محوطه جریمه شد و دیوید سیمن (دروازه بان آرسنال) به سمت پاهای او رفت. مهاجم لیورپول به قصد فریب داور خود را به زمین انداخت تا پنالتی به نفع تیمش گرفته شود. اما خیلی زود پشیمان شد و به داور گفت خطایی روی نداده است. اما داور دیگر سوت زده بود و نمی خواست نظرش را تغییر بدهد. فاولر توپ را گرفت تا ضربه را بزند اما آن را از قصد به بیرون زد.

دو روز بعد (26مارس) یک تلگراف از سپ بلاتر رییس فیفا دریافت کرد. بلاتر نوشت: به خاطر حرکت ورزشی‌ای که نشان دادی به تو تبریک می گویم. اما 27 مارس بیانه ای از طرف یوفا دریافت کرد. این نوشته درباره پیراهنی که برای حمایت کارگران پوشیده بود این چنین آغاز شده بود: رفتاری عجیب و عمل غیر ورزشی بود ... و با 900 پوند جریمه پایان یافته بود. فاولر در عرض دو روز برای فیفا یک قهرمان و برای یوفا انسانی پست به حساب آمد.


ویدیو : حمایت فاولر جنجال برانگیز شد