حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن : در سایه تداوم تجاوزگری ارتش ...



آمار تجاوز در آمریکا , حمایت حماس عربستان ایران , 115 میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکا عربستان

در سایه تداوم تجاوزگری ارتش سعودی علیه مردم یمن، دولت آمریکا با فروش 10 فروند بالگرد نظامی چند منظوره از نوع " ام اچ 60" و موشک های هدایت شونده به عربستان موافقت کرد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است: این قرارداد فروش تسلیحات همچنین تجهیزات این بالگردها از جمله 38 موشک هلفایر و نیز صدها موشک هدایت لیزری را شامل می شود و ارزش این قرارداد به حدود یک میلیارد و 900 میلیون دلار آمریکا می رسد.

پنتاگون همچنین با تجهیز رژیم اشغالگر اسرائیل به بمب های هدایت شونده و 14 هزار و 500 سیستم فرستنده ماهواره ای و 700 دستگاه دیگر برای هدایت بمب های ضد استحکامات و نیز موشک های هوا به هوا و موشک های ضد تانک موافقت کرده است.

ارتش سعودی از بیش از یک ماه و نیم پیش از زمین و هوا و دریا به مناطق مختلف یمن حمله کرده است که تاکنون به شهادت صدها نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شده است. ارتش سعودی همه تاسیسات یمن اعم از نظامی و غیرنظامی را هدف قرار می دهد و از سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی از جمله بمب های خوشه ای و فسفری استفاده کرده است.

در این راستا، دولت آمریکا اعلام کرده است که کار پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی از عربستان در تجاوزگری علیه یمن بعمل می آورد.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 


ویدیو : حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن